Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-08, 01:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Donald Trump may be selling himself as the ultimate "outsider" presidential candidate, but after a thumping Tuesday at the hands of Ted Cruz in Wisconsin, he's reaching out to long-term Republican establishment figures to help manage his campaign.

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/07/trump-s-campaign-beefing-up-amid-reported-tensions-inside-ranks.html?intcmp=hplnws

Äntligen!

Nu vill jag se ett teleprompter-tal, i stil med det han höll för AIPAC, där han listar upp vilka fyra supreme court-domare han tänker utse, och överhuvudtaget talar strukturerat om sina starka policy-frågor. Gör han det så har han konsoliderat sin seger.

Edit: Men jag kan se hur han slår ut med armarna och säger: "But this is not gonna be as fun!"
2016-04-08, 03:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Tittade lite på Favorability Ratings. Vill hellre ha lite överblick än de siffrorna som far förbi oss på TV eller här i tråden. Det får man här: http://elections.huffingtonpost.com/pollster#favorability-ratings

Trump: http://elections.huffingtonpost.com/pollster/donald-trump-favorable-rating
Trump ligger stabilt på en hög unfavourable-nivå, men det har inte hindrat honom att bli den store front-runnern i racet. Och som Ben Carson sa idag "Well, I had high favourability ratings, but people didn't vote for me. And for Trump it's the other way around."

Cruz: http://elections.huffingtonpost.com/pollster/ted-cruz-favorable-rating
Cruz låg bra till så länge han var relativt okänd. Men så fort hans kampanj blev framgångsrik så sköt hans inpopularitet i höjden. Precis före Iowa var gapet mellan hans fav och unfav 7%, men nu är det hela 22%. Och hans unfav-kurva pekar rätt upp i taket på ett sätt så att han snart lär ligga på Trumps nivå. Sådär är det när man blir känd, om man inte är Democrat eller en fullständig push-over.

Kasich: http://elections.huffingtonpost.com/pollster/john-kasich-favorable-rating
Det mest anmärkningsvärda med Kasichs siffror är att fortfarande c:a 30% är undecided (se tabellen nedanför grafen). Detta visar hur lite folk vet om vem han är. Han är fortfarande i stor utsträckning anonym, okänd, ja en nobody som man inte har någon direkt åsikt om.

Hillary: http://elections.huffingtonpost.com/pollster/hillary-clinton-favorable-rating
Hillarys siffror är s.a.s undantaget som beträffar regeln, för hennes siffror är katastrofala för att vara för en Democrat. Och 0% undecided såklart.

Så varför den här typen av statistik skulle visa på någon stor nackdel för Trump, förstår jag inte.
2016-04-08, 09:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
Min poäng med att påpeka att jag redan den 5/3 skrev att Guiliani kommer att ge Trump sitt stöd handlade om att jag vill visa att några av oss som skriver är faktiskt pålästa. En del människor i tråden är snarare helt pårökta.
Det spelar ingen roll om jag skriver hur reglerna för att utse presidentkandidater och hur konventet arbetar, folk fortsätter i alla fall att skriva att konventet kommer att genomföra en kupp och utse Jeb Bushs mamma till presidentkandidat.
Även valet är över. Donald Trump blir republikanernas presidentkandidat. Det är inte mina ord utan varenda politisk kommentator jag överhuvud taget lyssnat på. Även svenskar som porscheryd, britt-marie mattsson m.fl. Jag sitter inte inne med någon hemlig kunskap.
Vad det handlar om nu är om han skall få egen majoritet eller inte. Får han inte det blir det lite kohandel för att få ihop dom sista delegaterna.
Trump har en del vettiga tankar. Att uppmana folk att "slå dom i ansiktet" är inte en av dom.
Hur det går mellan en illa sedd Clinton och impulsiva Trump är för tidigt att sia om. Italienarna föredrar (till svenska journalisters fasa) en sexistisk Berliosconi framför genomkorrupta vänsterpolitiker gång på gång. Vi får väl se hur amerikanerna reagerar.
2016-04-08, 10:17
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Min poäng med att påpeka att jag redan den 5/3 skrev att Guiliani kommer att ge Trump sitt stöd handlade om att jag vill visa att några av oss som skriver är faktiskt pålästa. En del människor i tråden är snarare helt pårökta.
Det spelar ingen roll om jag skriver hur reglerna för att utse presidentkandidater och hur konventet arbetar, folk fortsätter i alla fall att skriva att konventet kommer att genomföra en kupp och utse Jeb Bushs mamma till presidentkandidat.
Även valet är över. Donald Trump blir republikanernas presidentkandidat. Det är inte mina ord utan varenda politisk kommentator jag överhuvud taget lyssnat på. Även svenskar som porscheryd, britt-marie mattsson m.fl. Jag sitter inte inne med någon hemlig kunskap.
Vad det handlar om nu är om han skall få egen majoritet eller inte. Får han inte det blir det lite kohandel för att få ihop dom sista delegaterna.
Trump har en del vettiga tankar. Att uppmana folk att "slå dom i ansiktet" är inte en av dom.
Hur det går mellan en illa sedd Clinton och impulsiva Trump är för tidigt att sia om. Italienarna föredrar (till svenska journalisters fasa) en sexistisk Berliosconi framför genomkorrupta vänsterpolitiker gång på gång. Vi får väl se hur amerikanerna reagerar.

Håller med att det republikanska racet i stort sett är över. Även om han inte får 1237 så kommer tex PA:s delegater stödja vinnaren där och han kommer få stöd från andra obundna.
Det som händer nu är mest att media alltid vill få uppmärksamhet och dramatisera det hela, framför allt när Trump är inblandad. Media har lärt sig att det finns 3 saker som säljer: sex, våld och Trump.
Senast redigerad av checkthisout. 2016-04-08 kl. 10:19.
2016-04-08, 10:22
Medlem
trailblasers avatar
Har Rudy endorsat Trump?
2016-04-08, 10:23
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Har Rudy endorsat Trump?
Nej men har har sagt att han stödjer honom och kommer rösta på honom. Nästan en endorsement. Han kommer också att vara en delegat.
2016-04-08, 13:49
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Om jag anser att Trump inte är kapabel att bli USA:s president på grund av hans hår så kan jag skriva det här och då får du antingen 1) ignorera mitt inlägg,2) argumentera emot mig eller 3) rapportera mitt inlägg för Trams & OT. Diktera inte vad jag får och inte får skriva, det är ett diskussionsforum.

En läkare som hade gått på en intervju för att diskutera sitt yrke hade nog kunnat lista de vanligaste sjukdomarna som folk drabbas av i landet h*n praktiserar i. Likväl bör en presidentkandidat kunna nämna det departement som han anser förstör för jobbmarknaden.

Det är inte en liten felsägning hos Trump utan det är konstanta felsägningar och allmänt galna saker som han drar till med. Varför försöker du få det att se ut som att detta är enda gången han tabbat sig?

Du såg inte det jag skrev som första grej i svaret eller?

Du får skriva vad du vill men om du baserar hans oduglighet att vara president pga. en felsägning eller hans hårfrisyr så kommer folk bara tycka att du är oseriös, okunnig och inte lyssna på dig.

Bara ett tips m.a.o.
2016-04-08, 14:00
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Du såg inte det jag skrev som första grej i svaret eller?

Du får skriva vad du vill men om du baserar hans oduglighet att vara president pga. en felsägning eller hans hårfrisyr så kommer folk bara tycka att du är oseriös, okunnig och inte lyssna på dig.

Bara ett tips m.a.o.

Trumpen har ju uppvisat mängder av felsägningar samt rena, motbevisade lögner.

Helt sjukt vilken förnekelse trump-maffian lever i. Men det är väl som Trump själv säger, han skulle kunna skjuta någon på 5th avenue utan att tappa en följare, så fanatiska är de. Vilket i sig är en rätt sjuk sak att säga för en presidentkandidat, låter mer som något från en militärjunta i sydamerika.
2016-04-08, 14:08
Medlem
Fris avatar
Mitt Romney för fyra år sedan ville i en stor debatt räkna upp de fem departments som han ville skära ned, men kom bara på fyra och förnedrades. Han kunde inte hantera situationen. Trump har mycket högre social kompetens. Han pratar nog luddigt just för att skaffa sig större utrymme att uttrycka sig. Han är en sån som pratar på det sättet, som en dialekt. Och det är så enkelt och upprepande han talar inför stor publik eftersom det är det enda som funkar. I ett privat samtal pratar han nog annorlunda. Det är en show! Det är spelets regler och han hackar det för att vinna.
2016-04-08, 14:45
Bannlyst
NY
https://twitter.com/emersonpolling/status/718282198009409536
In #GOP #NYPrimary
@realDonaldTrump 56 (-8),
@tedcruz 22 (+10)
@JohnKasich 17 (+16) since our March 16 poll.

Rätt så bra i NY, men Trump måste öka i CA
2016-04-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
NY
https://twitter.com/emersonpolling/status/718282198009409536
In #GOP #NYPrimary
@realDonaldTrump 56 (-8),
@tedcruz 22 (+10)
@JohnKasich 17 (+16) since our March 16 poll.

Något som är bra är att fokus flyttats från Trump, till Hillary vs Sanders och det börjar bli lite Trump criku mellan dem två nu. Vilket Trump kan ta vara på, nu ska han skicka ut policy som aldrig förr och inte säga skitsaker.

Men Trump verkar ha slagit av på takten lite inte lika många rallys. Kanske börjar han tveka.

Citat:

Svårt att öka i Los Angeles och runt om med 72% icke vita. Resten av CA ser bra ut.
2016-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
"Motståndet republikanerna visar inom partiet mot Donald Trump är faktiskt blodigt allvar, och de kommer välja en kandidat som kan vinna över Hillary Clinton. Det blir inte någon som kapat partiet och gjort sig ovän med de tyngsta namnen. Vändpunkten var attackerna mot kvinnorna och Cruz fru. Det var gränsöverskridande på ett sätt en svensk drömmare om Donalds rike inte kan uppfatta!"

Här kom en annan dåre in. Det finns bara tre som strävar efter att bli republikanernas kandidat. Nej, man kommer inte att ge kandidaturen till Kalle Anka eller Jeb Bushs mamma. Det tillåter inte reglerna din djävla idiot. Valet handlar vilka av dessa tre som kommer att bli partiets kandidat.
Kalle Anka eller Jeb Bushs mamma kan möjligen ställa upp som oberoende.

Kapat partiet? Snälla använd ditt eget ordföråd istället för att bara apa efter vad andra säger (det framgår mer än du tror att du inte själv förstår dom ord du använder).
Kapa? Har du hör talas om en flygkapning? Trump har ställt upp i ett demokratiskt val.

"En viktig faktor är tidsaspekten. Det är tiden som jobbar emot Donald Trump. Det är alltid så beträffande nyhetens behag. Friska fläktar gillar vi alla, men de varar inte evigt. Nu är det tjatigt."
Här framför du faktiskt en vettig synpunkt. Jag gissar att den faktiskt kommer ifrån dig och att du använder dina egna ord. det kan absolut vara så att Trump var nyhetensbehag och förlorar allt eftersom tiden går.....vi får helt enkelt vänta och se.

Den tonen du har, när du bemöter mig, visar vilka element som dras till Trump. Det ger dåliga vibbar ska du veta!

Jag tror inte du är statsvetare eller raketforskare, om du inte inser att i ett land som USA, så kan en person som Trump gå upp som en sol och ramla ner som en pannkaka. En amerikansk president som tror han kan ta Putin och i övrigt meddelar att han inte vill lägga sig i militärt i andra länder, är en dåre. Det är som att inbjuda Putin till att erövra fler länder.

Att bråka med Kina låter bra som retorik till massorna, men det ger inte ekonomin det Trump påstår, för USA tillverkar inte allt. Höga tullar gynnar inte USA, så som som Trump vill att det ska framstå. Det blir höga tullar, som undergräver nyttan med att bråka med hela världen, på det som tillverkas utanför landet. Jordbruk och andra näringar är beroende av de illegala som jobbar hårt för låga löner.

Det går inte att generalisera om Latinos, när det är narkotika det handlar om. Det är kanske i Mexico dessa knarkhandlare håller till men det är faktiskt också amerikaner som står bakom narkotikahandeln på högre nivåer. Till och med svenskar är inblandade i knarksmuggling i dessa regioner.

Om Muslimer kan man som Trump; generalisera, om det handlar om att ta reda på det som pågår!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in