Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-27, 19:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bara tröttsamt alltihop. Jill Stein är med största sannolikhet utskickad av Hillarys kampanj/gräsrötter. Michigan är färdigräknat, men inte fastställt? Löjeväckande.

BTW, såklart att HÄXAN vinner the Popular vote när California har 35 + miljoner invånare. Enkel matte där. (plus New York..).

Trumpen vann, Tanten förlorade.

Men jag kommer bli mkt trumpen om Trumpen utser Mitt Romney mitt i smeten till nån viktig post.
De bör ju dra bort alla illegalas röster. De ska ju verkligen inte räknas, vem de än har röstat på.
2016-11-27, 19:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Varför skulle han göra det? Bush och CHeney hade ju starka företagskopplingar men ingen krävde att de skulle släppa dom.

Ivanka kommer styra Trump Organization tills vidare.

Det är itne olagligt för en president att vara affärsman, fatta.

Men du är ju anti-Trump och ni verkar ha det svårt med den här förlusten.

Hade dem?

Varje president har tvingats att sälja företag och liknande när de har blivit, Carter vart tvungen att sälja en jordnötsfarm när det kom upp att han hade en så varför skulle inte Trump tvingas att göra något liknande?
2016-11-27, 21:34
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 2 minför 2 minuter sedan
In addition to winning the Electoral College in a landslide, I won the popular vote if you deduct the millions of people who voted illegally

Operation Wetback 2 is on the way.
2016-11-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 2 minför 2 minuter sedan
In addition to winning the Electoral College in a landslide, I won the popular vote if you deduct the millions of people who voted illegally

Operation Wetback 2 is on the way.

Så ja. Att valet är över innebär inte att kriget är slut. Det har knappt börjat.
2016-11-28, 02:22
Medlem
Finns många sådana här personer inom media I USA:

https://www.youtube.com/watch?v=MXxGPDBRUzs

Chris Matthews på MSNBC lättar på hjärtat och säger det han själv tycker och skiter i folket bakom spakarna på MSNBC.

Efter Trump segern kunde en jävla massa människor säga vad de själva känner utan att bli ihjälslagna .
2016-11-28, 07:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det här galna twittrandet från Trumps sida är oroväckande. Jag såg tendenser till att han uppförde sig mer "presidential" direkt efter segern och veckorna efter.

Nu verkar han ha halkat tillbaka till den dåliga Trumpen igen. Hur skulle han vara mest presidential när häxorna Clinton och Stein uppträder som dåliga förlorare? Jo genom att inte kommentera, eller något i stil med "jag välkomnar eventuella omräkningar, så att resultatet kan slås fast ännu tydligare".

Inte genom att tok-spruta ut Twitterkommentarer med mer eller mindre ej underbyggda påståenden. Så långt från hur en president-elect ska bete sig som det går.
2016-11-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det här galna twittrandet från Trumps sida är oroväckande. Jag såg tendenser till att han uppförde sig mer "presidential" direkt efter segern och veckorna efter.

Det här med "presidential" är något du och en väldig massa andra kan stoppa upp någonstans. Om det inte gått upp för er vid det här laget kan jag upplysa er om att folk i USA röstade för en förändring. Inte för att någon ska clowna runt som i en drömsk TV-serie om presidentskapet - typ den roll Obama spelar.

Sånt skit har folk fått nog av.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inte genom att tok-spruta ut Twitterkommentarer med mer eller mindre ej underbyggda påståenden. Så långt från hur en president-elect ska bete sig som det går.

Jag hoppas du förstår att han inte hade twittrat de här sakerna om detta trams inte pågick? Låt mig förklara tydligare. I slutet av 2008 var Obama president-eect. Han varken twittrade eller facebook:ade något liknande. Varför inte? För att han är så väldigt "presidential" (jag får kräkreflexer av ordet)? Nej. Det är för att ingen höll på och tramsade med omräkningar.
2016-11-28, 08:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här med "presidential" är något du och en väldig massa andra kan stoppa upp någonstans. Om det inte gått upp för er vid det här laget kan jag upplysa er om att folk i USA röstade för en förändring. Inte för att någon ska clowna runt som i en drömsk TV-serie om presidentskapet - typ den roll Obama spelar.

Sånt skit har folk fått nog av.

Jag hoppas du förstår att han inte hade twittrat de här sakerna om detta trams inte pågick? Låt mig förklara tydligare. I slutet av 2008 var Obama president-eect. Han varken twittrade eller facebook:ade något liknande. Varför inte? För att han är så väldigt "presidential" (jag får kräkreflexer av ordet)? Nej. Det är för att ingen höll på och tramsade med omräkningar.

Det är rätt av honom att använda Twitter och Facebook. Mainstreammedia går inte att lita på.

Däremot behöver han kanske inte skriva så många kommentarer med samma tema. Han är president-elect nu och hans ord får automatiskt stor tyngd.
2016-11-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är rätt av honom att använda Twitter och Facebook. Mainstreammedia går inte att lita på.

Däremot behöver han kanske inte skriva så många kommentarer med samma tema. Han är president-elect nu och hans ord får automatiskt stor tyngd.

Just därför är det helt rätt!
2016-11-28, 10:07
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Så Donald Trumps twitter går att lita på tycker du? Donald Trump denna 100% neutrala och faktabaserade forskningsunderstödda nyhetsförmedlare.

Det ÄR sjukt att han fortfarande håller på med foliehattsteorier trots att han nu vunnit valet, tex att flera miljoner människor röstade illegalt. Vad fan kommer den informationen från? Om det nu stämmer borde hela valet göras om - samma val som Trump vann. Hur ska han ha det egentligen?
2016-11-28, 10:42
Medlem
Swan65s avatar
Ja Trump är verkligen en idiot.. Genom att själv nu smutskasta valet tappar ju även hans valvinst legitimitet, kanske han trots allt inte vill bli president.. Allvaret börjar gå upp för honom.
2016-11-28, 10:50
Medlem
Savoys avatar
Ser ingen mening med hans twittrande nu när han vunnit, särskilt inte sånt här trams. Mycket oroande om han fortfarande tror det är kampanj när han nu istället har enorma mängder jobb som väntar. Han har vissa bra idéer, men det här twittrandet är "not helpful".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in