Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Äh, deras bild av Trump kommer spricka ju längre tiden går. Kom ihåg vad de säger nu och påminn dem om 4 år, dvs när hans första termin är slut. Enligt dem ska han då ha utvisat alla illegala invandrare, gjort abort olagligt, förbjudit bög-äktenskap, sabbat alla relationer med andra länder osv. De lever i en sken-verklighet, mycket till stor del pga mainstream-medias oansvariga och felaktiga rapporterande.

Trump har lovat att kasta ut illegala invandrare. Gör han inte det har han brutit ett vallöfte. Om allt blir likadant med Trump, varför är folk så entusiastiska?

Jag tror i och för sig inte att syftet med Trump är att göra USA superkonservativt kristet utan det handlar mer om att det skall bli krig. Amerikanerna skall bli ultranationalister och deras krigsmakt skall byggas upp rejält under Trump för att till sist kunna starta ett riktigt krig mot till exempel Iran. Allt tyder på detta. Alla utnämningar av hökar och generaler, de utlovade höjda anslagen till krigsmakten, hemflytten av industrin, de stängda gränserna och inte minst hans totala lojalitet till Israel.
2016-12-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trams. Trump är effektiv eftersom han har arbetat hela sitt liv i den privata sektorn. Det finns ingen anledning att ha möten i tid och otid om det inte framkommit något viktigt sedan förra mötet.

Och hur skall han kunna veta om det är något viktigt om han skiter i att gå på mötena.
Det är ett cirkelargument.
2016-12-12, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Donald ser ju presidentskapet för världens mäktigaste land mer som nåt deltidsvikariat man kan bry sig om när man har lite tid över. Han vill ju hellre sitta och hänga i New York än att vara i vita huset?

Men det sätter ju också ljuset på hur han är som person, att vara Amerikas president är ett hårt jobb som kräver full uppmärksamhet så gott som dygnets alla vakna timmar... och sådant slavgöra är inget han tänker ta i med tång!
Han vill ju bara stå framför kameror och höra publikens jubel, suga i sig beundran och få vara galjonsfigur för någon sorts "folkrörelse". Det är väldigt tydligt att människan aldrig haft en plan eller en policy för hur man ska styra ett land. Han skjuter lite från höften som han känner för, trista faktauppgifter eller bakgrundsinformation får de där jävla glasögonormarna på departementen hålla på med! Och dem kan man skita i hur som helst, för nu kom han på en kul grej att twittra om!

Det är rätt uppenbart att det är Pence och resten av GOP-etablissemanget som kommer styra landet, Trump kommer för det mesta vara en nickedocka som låtsas fatta beslut om saker han inte har en aning om... Problemet för Pence & co. är ju dock att presidenten kommer vara lite för impulsiv, med noll insikt om takt och ton, vilket den där Taiwan/Kina-grejen är ett talande exempel på. Så man får hoppas att de klarar av flippret utan att det tiltar för mycket?

Tvärtom arbetar Trump betydligt mer än golfspelande Obama. Men han är effektiv och kan delegera.
Han verkar fokusera på ekonomin och att skapa fler jobb, något han kan mer om, istället för dagliga säkerhetsmöten som inte tillför något nytt.
2016-12-12, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Och hur skall han kunna veta om det är något viktigt om han skiter i att gå på mötena.
Det är ett cirkelargument.

Mike Pence och generalerna briefas oftare och vidarebefordrar viktig information till Trump.
2016-12-12, 23:51
Medlem
Citat:
Mike Pence och generalerna briefas oftare och vidarebefordrar viktig information till Trump.

Vilket som jag skrev tidigare ger ytterligare ett filter mellan honom och informationen. Han får alltså förlita sig på att de inte missar något och att de delar hans uppfattning om vad som är viktigt.
Han kommer alltså låta sig till stor del styras av vad de tycker att han skall veta.

Han kommer om han fortsätter så bli den sämst informerade presidenten på 60år.
2016-12-12, 23:57
Medlem
Trump har studerat Hitler ganska väl. Hitler ville inte bli störd när han fattade beslut, han ville endast bli informerad av sina generaler om förändringar på slagfältet.

Trumps ex-fru berätar att han hade Hitlers tal på sängbordet.
http://www.businessinsider.com/donald-trumps-ex-wife-once-said-he-kept-a-book-of-hitlers-speeches-by-his-bed-2015-8?r=US&IR=T&IR=T

Här berättar Trump själv att han bara vill bli informerad av sina generaler när något händer.
https://www.youtube.com/watch?v=GP5VaLgjlPk&feature=youtu.be
2016-12-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump har studerat Hitler ganska väl. Hitler ville inte bli störd när han fattade beslut, han ville endast bli informerad av sina generaler om förändringar på slagfältet.

Trumps ex-fru berätar att han hade Hitlers tal på sängbordet.
http://www.businessinsider.com/donald-trumps-ex-wife-once-said-he-kept-a-book-of-hitlers-speeches-by-his-bed-2015-8?r=US&IR=T&IR=T

Här berättar Trump själv att han bara vill bli informerad av sina generaler när något händer.
https://www.youtube.com/watch?v=GP5VaLgjlPk&feature=youtu.be

Vilket gör honom reaktionär istället för proaktiv. Eller pucktvåa helt enkelt.
2016-12-13, 00:06
Medlem
Citat:
Det du listar är delvis vallöften. Han har lovat att utvisa 11miljoner illegala immigranter. Han har lovat att tillsätta domare som är emot abort.
Homo-äktenskap har jag inte hört något om.
Relationer med länder? Tja han är ju inte ens insvuren än men har redan lyckats reta upp Kina, det är inte så illa pinkat.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump har lovat att kasta ut illegala invandrare. Gör han inte det har han brutit ett vallöfte. Om allt blir likadant med Trump, varför är folk så entusiastiska?

Jag tror i och för sig inte att syftet med Trump är att göra USA superkonservativt kristet utan det handlar mer om att det skall bli krig. Amerikanerna skall bli ultranationalister och deras krigsmakt skall byggas upp rejält under Trump för att till sist kunna starta ett riktigt krig mot till exempel Iran. Allt tyder på detta. Alla utnämningar av hökar och generaler, de utlovade höjda anslagen till krigsmakten, hemflytten av industrin, de stängda gränserna och inte minst hans totala lojalitet till Israel.

De senaste gångerna han har pratat om illegal invandring har han varit tydlig med att det är de kriminella som ska ut först. Sedan får vi se vad vi gör med kvarvarande när den dagen kommer. Att familjer kommer radas upp och skickas iväg på olika bussar är bara skräck-propaganda och inget som kommer hända. Ändå är det denna bild vänstern/globalisterna har.

Kan inte riktigt se hur du får det till att Trump vill ha krig med Iran. Visst har han uttalat sig fientligt emot dem men jag tror verkligen inte att han är beredd att starta ett regelrätt krig. Då ska det vara riktigt bra anledning och några sådana, som fortfarande är realistiska, kan jag inte komma på. Att han vill flytta hem industrin och stänga gränserna betyder inte alls att han vill ha krig utan att han helt enkelt sätter Amerika och dess medborgare först.

Trump är väl en av presidenterna som har fjäskat minst för Isreal. Bland annat åkte han inte ner dit innan han blev vald som så många andra har gjort.

Citat:
Vilket som jag skrev tidigare ger ytterligare ett filter mellan honom och informationen. Han får alltså förlita sig på att de inte missar något och att de delar hans uppfattning om vad som är viktigt.
Han kommer alltså låta sig till stor del styras av vad de tycker att han skall veta.

Du ska nog se att det funkar alldeles utmärkt, ska påminna dig om något år.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-12-13 kl. 00:09.
2016-12-13, 00:11
Avstängd
Citat:

Det Trump säger är att han är kontaktbar om det är något viktigt, alltså utan att behöver gå via Pence och generalerna. Annars blir det möten en gång i veckan. Mike Pence och generalerna briefas oftare.

Men jag litar nog mer på generalerna än på Trump när det gäller säkerhetsfrågor så jag ser inte vad problemet är.

De som ogillar Trump tycker ju att han är en idiot men ändå är det ett problem att han delvis delegerar säkerhetsfrågor till extremt erfarna generaler?
2016-12-13, 00:13
Medlem
Citat:
De senaste gångerna han har pratat om illegal invandring har han varit tydlig med att det är de kriminella som ska ut först. Sedan får vi se vad vi gör med kvarvarande när den dagen kommer. Att familjer kommer radas upp och skickas iväg på olika bussar är bara skräck-propaganda och inget som kommer hända. Ändå är det denna bild vänstern/globalisterna har.

Nej jag skulle tro att de som trodde, eller i deras fall snarare hoppades på att det skulle bli så var en stor del av hans väljare.
Att göra sig av med alla illegala invandrare var en stor del av hans politik inför valet och något som många av hans väljare såg som viktigt.

Jag personligen tror inte att han kommer ens komma i närheten av det han pratat om utan att det absolut mesta bara var populistisk retorik som han inte haft en tanke på att verkligen genomföra.
2016-12-13, 00:18
Medlem
Citat:
Det Trump säger är att han är kontaktbar om det är något viktigt, alltså utan att behöver gå via Pence och generalerna. Annars blir det möten en gång i veckan. Mike Pence och generalerna briefas oftare.

Men jag litar nog mer på generalerna än på Trump när det gäller säkerhetsfrågor så jag ser inte vad problemet är.

De som ogillar Trump tycker ju att han är en idiot men ändå är det ett problem att han delvis delegerar säkerhetsfrågor till extremt erfarna generaler?

Generalerna och rådgivarna skall följa och utföra den policy som presidenten sätter.
Presidenten bestämmer vad som skall göras och generalerna planerar och utför sedan den policy som presidenten satt.
Med hans sätt så blir de de som bestämmer vad som är viktigt och därmed blir de policy makers något som inte alls är den roll de skall ha.
2016-12-13, 00:25
Medlem
Citat:
Kan inte riktigt se hur du får det till att Trump vill ha krig med Iran. Visst har han uttalat sig fientligt emot dem men jag tror verkligen inte att han är beredd att starta ett regelrätt krig. Då ska det vara riktigt bra anledning och några sådana, som fortfarande är realistiska, kan jag inte komma på. Att han vill flytta hem industrin och stänga gränserna betyder inte alls att han vill ha krig utan att han helt enkelt sätter Amerika och dess medborgare först.

Ja du har köpt storyn. Men ingen kan förneka att Trumps politik är fascistisk. Stark nationalistisk och militaristisk profil. Dessutom det korporativistiska inslaget med storbolag i politiken.
Han har utsett flera generaler på höga poster och han har lovat kraftiga förstärkningar av krigsmakten. Allt pekar mot krig.

Anledning att anfalla Iran kanske inte vi kan se men definitivt Israel och Trump har svurit total lojalitet med Israel. Hans dotter har konverterat till judendomen och Trump vill till och med flytta Amerikas ambassad från Tel Aviv till Jerusalem, vilket enligt gällande fredsavtal inte är tillåtet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in