Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Det du listar är delvis vallöften. Han har lovat att utvisa 11miljoner illegala immigranter. Han har lovat att tillsätta domare som är emot abort.
Homo-äktenskap har jag inte hört något om.
Relationer med länder? Tja han är ju inte ens insvuren än men har redan lyckats reta upp Kina, det är inte så illa pinkat.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Trump har lovat att kasta ut illegala invandrare. Gör han inte det har han brutit ett vallöfte. Om allt blir likadant med Trump, varför är folk så entusiastiska?
Jag tror i och för sig inte att syftet med Trump är att göra USA superkonservativt kristet utan det handlar mer om att det skall bli krig. Amerikanerna skall bli ultranationalister och deras krigsmakt skall byggas upp rejält under Trump för att till sist kunna starta ett riktigt krig mot till exempel Iran. Allt tyder på detta. Alla utnämningar av hökar och generaler, de utlovade höjda anslagen till krigsmakten, hemflytten av industrin, de stängda gränserna och inte minst hans totala lojalitet till Israel.
De senaste gångerna han har pratat om illegal invandring har han varit tydlig med att det är de kriminella som ska ut först. Sedan får vi se vad vi gör med kvarvarande när den dagen kommer. Att familjer kommer radas upp och skickas iväg på olika bussar är bara skräck-propaganda och inget som kommer hända. Ändå är det denna bild vänstern/globalisterna har.
Kan inte riktigt se hur du får det till att Trump vill ha krig med Iran. Visst har han uttalat sig fientligt emot dem men jag tror verkligen inte att han är beredd att starta ett regelrätt krig. Då ska det vara riktigt bra anledning och några sådana, som fortfarande är realistiska, kan jag inte komma på. Att han vill flytta hem industrin och stänga gränserna betyder inte alls att han vill ha krig utan att han helt enkelt sätter Amerika och dess medborgare först.
Trump är väl en av presidenterna som har fjäskat minst för Isreal. Bland annat åkte han inte ner dit innan han blev vald som så många andra har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Vilket som jag skrev tidigare ger ytterligare ett filter mellan honom och informationen. Han får alltså förlita sig på att de inte missar något och att de delar hans uppfattning om vad som är viktigt.
Han kommer alltså låta sig till stor del styras av vad de tycker att han skall veta.
Han kommer om han fortsätter så bli den sämst informerade presidenten på 60år.
Du ska nog se att det funkar alldeles utmärkt, ska påminna dig om något år.