Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-25, 04:51
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vilket flygplan presidenten än befinner sig i betecknas automatiskt som Air Force one. Dvs han kan ta en liten Cessna, han behöveri nte ta den stora 747an.
Trump har skaffat en skon bumpersticker pa sitt plan: "My other plane is Air Force One".
2016-11-25, 08:46
Medlem
Donald Trump History Channel, skönt att veta att han är kompis med Putin första steget mot att göra slut på de politiskt korrekta hycklarna och den förödande Globaliseringen som trasar sönder folken https://youtu.be/N2VQ8B7Ylxw
2016-11-25, 09:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Varfor vill hon ha en recount da?

Kan vara för att hon vill att allt skall vara 100% säkert att inget fuffens har skett?
2016-11-25, 12:24
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan vara för att hon vill att allt skall vara 100% säkert att inget fuffens har skett?

Bara tröttsamt alltihop. Jill Stein är med största sannolikhet utskickad av Hillarys kampanj/gräsrötter. Michigan är färdigräknat, men inte fastställt? Löjeväckande.

BTW, såklart att HÄXAN vinner the Popular vote när California har 35 + miljoner invånare. Enkel matte där. (plus New York..).

Trumpen vann, Tanten förlorade.

Men jag kommer bli mkt trumpen om Trumpen utser Mitt Romney mitt i smeten till nån viktig post.
2016-11-25, 12:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bara tröttsamt alltihop. Jill Stein är med största sannolikhet utskickad av Hillarys kampanj/gräsrötter. Michigan är färdigräknat, men inte fastställt? Löjeväckande.

BTW, såklart att HÄXAN vinner the Popular vote när California har 35 + miljoner invånare. Enkel matte där. (plus New York..).

Trumpen vann, Tanten förlorade.

Men jag kommer bli mkt trumpen om Trumpen utser Mitt Romney mitt i smeten till nån viktig post.

Det finns redan nu saker som pekar mot att supportrarna bör vara besvikna, då det just nu pekar mot att han var den kontrollerade opositionen som många skeptiker misstänkte.
2016-11-25, 14:24
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Det finns redan nu saker som pekar mot att supportrarna bör vara besvikna, då det just nu pekar mot att han var den kontrollerade opositionen som många skeptiker misstänkte.

Spännande. Då förväntar jag mig uteslutande Trump-positiva inlägg från dig framöver.
2016-11-25, 14:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Spännande. Då förväntar jag mig uteslutande Trump-positiva inlägg från dig framöver.

Varför det?

Jag tycker inte om Trump och jag tyckte inte heller om Clinton så varför skulle jag magiskt tycka om Trump bara för att han är en del av etablissemanget i USA?
2016-11-25, 18:34
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Varför det?

Jag tycker inte om Trump och jag tyckte inte heller om Clinton så varför skulle jag magiskt tycka om Trump bara för att han är en del av etablissemanget i USA?

Därför Du är en del av etablissemanget.
2016-11-25, 18:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Därför Du är en del av etablissemanget.

Det är även alla andra här på flashback såvida de inte aktivt undviker att betala skatt och undviker alla andra metoder för att pumpa in pengar i staten.

Sedan så är jag inte en del av det amerikanska etablissemanget då jag bor i Sverige och anser att både Clinton och Trump är lika stora hycklare och att de var lika dåliga val men där den ena var ett dåligt val som alla visste om.
2016-11-25, 19:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Det är även alla andra här på flashback såvida de inte aktivt undviker att betala skatt och undviker alla andra metoder för att pumpa in pengar i staten.

Sedan så är jag inte en del av det amerikanska etablissemanget då jag bor i Sverige och anser att både Clinton och Trump är lika stora hycklare och att de var lika dåliga val men där den ena var ett dåligt val som alla visste om.

Jag tror bestämt att du inte vet vad ordet "etablissemanget" betyder.
Det betyder: de inflytelserika eller ännu bättre folkskiktet med makt...

När det gäller att bilda sig, så glädjer mig att du tar del med liv och lust i tråden och får följa med på första plats hur TRUMPs triumptåg genom världen tar sig ut.

Få se hur diktaturen EU krackelera på första parkett, nu när TRUMP´s dagordning tar form...
2016-11-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Hur stor chans har han?

Kan han lyfta USA ur depressionen?

Eftersom detta är tråden om Trump så skulle jag vilja tillkännage ett nytt smeknamn till karln.

Apropå dennes stöd bland nationalister, extremhöger och andra på yttersta högerkanten så drar jag paralleller till stöveltramp, därför smeknamnet: Stövel-Trump. Vad tycks? Donald Duck är ett annat jag hört, men inte lika slående.
2016-11-25, 20:20
Medlem
Citat:

Givetvis? Jag fattar inte varför folk röstar på någon av de största då båda är inflytelserika, och del av etablissemanget, särskilt Trump då pengar styr USA och många andra länder.

Att Trump lyckades vända sin kappa bäst efter vinden betyder ju inte att han kommer vara bättre för folk, bara att han manipulerar effektivare. Att han är republikan och tar folk folk långt ut på högerkanten till rådgivare och ministrar gör det hela rätt säkert, men kan inte se i framtiden så.

Bara första stycket åt dig dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in