Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-16, 15:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Låt oss vänta 1-1 1/2 år av Trump som president tills vi kastar ur oss sådana lovord, samma gäller rörande domedagsprofetsior.

Trump kan mycket väl vara dödsstöten för högerpolitik och speciellt nationalismen om han visar sig vara en katastrof precis som han kan vara en frisk fläkt.

Det är helt enkelt för tidigt att säga A eller B

Helt rätt, visst ska man vara försöiktig. Men det går inte bli att imponeras. Sen är det såklart möjligt att åsikter svänger. Men just folk som kritiserar är ute på väldigt hal is som vi redan har sett
2016-11-16, 15:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Helt rätt, visst ska man vara försöiktig. Men det går inte bli att imponeras.

Jag håller med. Är också imponerad och förundrad över hur Trump gått fram som en ångvält.

Samtidigt så har jag en naggande känsla av att Trump aldrig trodde att han skulle vinna.

Presidentämbetet har beskrivits som en gyllene bur för den som inte är grundligen förberedd för jobbet.

Man ska vara försiktigt med vad man önskar sig.
Senast redigerad av DaEzz 2016-11-16 kl. 16:08.
2016-11-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kul att se att den blivande presidenten fokuserar på det som är viktigt, som till exempel att bli butthurt (igen) och gnälla på enskilda medier via twitter

Pajasen Trump verkar inte ha ställt om mentalt från skränande, kampanjande glappkäft till statsman. Och det lär inte hända framöver heller. Ränderna går aldrig ur.

Säkert många inom GOP´s etablissemang som slipar knivarna på Capitol Hill och inväntar att Trump gör bort sig på allvar så att de kan avpollettera honom och få in sin trojanska häst dvs Mike Pence i god tid inför nästa val.

Ironin i detta...

Han "gnäller" på medier. Det får man inte göra. Medier och flashbackskribenter får dock komma med precis vad som helst - detta är dock inte "gnäll". Då är det något helt annat.

Många av din typ menade under 80-talet att Sovjet fick säga och göra precis vad som helst utan något mothugg. Den striden gick förlorad.
2016-11-16, 15:39
Medlem
Trump måste vara extremt försiktig med vilka han pratar med och anställer.

Något vi sett väldigt ofta under kampanjen är att folk han sparkat, sprungit direkt till CNN och Co för att gråta ut och säga alla hemligheter om Trump.

Titta på jäveln som blev sparkad nu springer direkt till CNN.
2016-11-16, 15:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ironin i detta...

Han "gnäller" på medier. Det får man inte göra. Medier och flashbackskribenter får dock komma med precis vad som helst - detta är dock inte "gnäll". Då är det något helt annat.

Jag är övertygad om att många av Trumps kärnväljare inte håller med dig utan tvärtom tycker att det är fullkomligt enastående att Trump personligen med jämna mellanrum angriper media, judar, kvinnor, mexare, bögar etc via sociala media och att de definitivt vill att han ska fortsätta göra det från Vita Huset.
Senast redigerad av DaEzz 2016-11-16 kl. 16:02.
2016-11-16, 15:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Trump team brings on adviser known for anti-Islam rhetoric

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/306301-reports-trump-team-brings-on-adviser-known-for-anti-islam
Fler helgalna gamla gubbar alltså. Från artikeln:
Citat:
Gaffney had a stint in the Pentagon under President Ronald Reagan, the Washington Post reported, and was a proponent of the theory that President Obama is Muslim and not born in the U.S.

He has also argued that the government has been infiltrated by the Muslim Brotherhood.
2016-11-16, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fler helgalna gamla gubbar alltså. Från artikeln:
Det här är ju underbara nyheter? Mer tecken på att han kommer bekämpa islam i väst!
2016-11-16, 16:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Jag håller med. Är också imponerad och förundrad över hur Trump gått fram som en ångvält.

Samtidigt så har jag en naggande känsla att han aldrig trodde att han skulle vinna. Presidentämbetet har beskrivits som en gyllene bur för den som inte är grundligen förberedd för jobbet.

Man ska vara försiktigt med vad man önskar sig.

Tänker man efter lite spontant så lär man ha ett jäkligt gott självförtroende, nu menar jag inte det sedvanliga jag är bäst självförtroendet, utan jag menar ett riktigt monstersjälvförtroende.
men det kanske man får genom att lyckas med så mycket osannolika saker som han har gjort.

jag själv skulle nog aldrig ens komma upp i ett sådant självförtoende ens under min vildaste psykos.
men sen är jag ju bara vanlig arbetare också
2016-11-16, 16:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Det här är ju underbara nyheter? Mer tecken på att han kommer bekämpa islam i väst!
Han är spritt språngande galen. Ungefär som du tydligen. Muslimska brödraskapet finns inte i USA och Obama är inte muslim jävla idioter

Det är ett gäng galningar Trump anställer, livslängden för hans administration sjunker. MedelÅldern kommer slå rekord. Som om han anställer alla föredettingar från trsäkert bara de är sinnessjuka och födda på 50-talet.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-16 kl. 16:14.
2016-11-16, 16:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump måste vara extremt försiktig med vilka han pratar med och anställer.

Något vi sett väldigt ofta under kampanjen är att folk han sparkat, sprungit direkt till CNN och Co för att gråta ut och säga alla hemligheter om Trump.

Titta på jäveln som blev sparkad nu springer direkt till CNN.

Inte bara det, om han tvingas sparka folk som han personligen har handplockat för att sitta på viktiga platser så kommer han att framstå som otroligt svag (speciellt om det händer ofta)
2016-11-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte bara det, om han tvingas sparka folk som han personligen har handplockat för att sitta på viktiga platser så kommer han att framstå som otroligt svag (speciellt om det händer ofta)

Obama-administrationen blev tvungna att sparka Van Jones.

Utan republikanskt trams så ser jag inte hur liberaler ska lyckas med detta. Till och med Paul Ryan godkände Bannon. Snart har media något nytt att hetsa upp sig över.
2016-11-16, 16:48
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Hm. Ett av Trumps främsta kännetecken är att han är oförmögen att föreställa sig en förlust. Detta har han också påpekat flera gånger, senast i 60 minutes där en ev. förlust skulle innebära "tremendous waste of money, time and energy".
Vad man än tycker om mannen så är han en extrem vinnarskalle.

Citat:

Samtidigt så har jag en naggande känsla av att Trump aldrig trodde att han skulle vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in