Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-26, 15:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Wikileaksläckta mejl visar att USA:s och Europas politik gentemot Assad bland annat dikterades av Israels säkerhetsintressen (som du bryr dig så mycket om) så att man var beredda att offra Europas säkerhet istället.
Det köper jag inte alls, har du någon källa till det? Ska Israels säkerhetsintresse blivit bättre nu alltså.. Och samma Israel-fientliga parter gjorde detta..... p.g.a Israels säkerhetsintresse?? MYT.
Du som är ensidig, tror jag.

http://www.breitbart.com/big-government/2016/12/25/donald-trump-gets-standing-ovation-church-christmas-eve/?utm_source=facebook&utm_medium=social
Donald Trump Gets Standing Ovation at Church on Christmas Eve (Video)
Senast redigerad av heis 2016-12-26 kl. 15:57.
2016-12-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det köper jag inte alls, har du någon källa till det? Ska Israels säkerhetsintresse blivit bättre nu alltså.. Och samma Israel-fientliga parter gjorde detta..... p.g.a Israels säkerhetsintresse?? MYT.
Du som är ensidig.
http://newobserveronline.com/clinton-destroy-syria-israel/

Som ett exempel på länken mellan Israel och julattacken i Berlin häromdagen, för att inte tala om vårt eget lands kollaps.

(Jag lämnar den här diskussionen nu för att undvika ot).
2016-12-26, 18:06
Medlem
JACKIE EVANCHO som ska uppträda på Trumps inauguration har fått se sitt album skjuta till nummer ett på Billboard Albums chart.

http://www.tmz.com/2016/12/25/jackie-evancho-donald-trump-inauguration-sales/

Fint gjort av Trump supportrar och ett litet finger till Hollywood.
2016-12-26, 18:47
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
så att man var beredda att offra Europas säkerhet istället.
Vilka säkerhetsintressen tänker du på i synnerhet? Menar du att Europa förtjänar terrorismen pga USA i Syrien och att Europa inte kunnat göra något för att stoppa flyktingvågor från Syrien? Eller tänker du på geopolitisk osäkerhet som sprider sig från regionen.
2016-12-26, 18:51
Medlem
Citat:
Du som är ensidig, tror jag.

http://www.breitbart.com/big-government/2016/12/25/donald-trump-gets-standing-ovation-church-christmas-eve/?utm_source=facebook&utm_medium=social
Donald Trump Gets Standing Ovation at Church on Christmas Eve (Video)

Det som står i Friherrs länk har väl den dummaste kunnat räkna ut sedan länge, det behövdes inga wikileaksdokument för det. Iran är Israels dödsfiende, Syrien är Irans bästa vän (båda shia). Israel fruktar ett eventuellt militärt samarbete mellan de båda länderna = syriens shiaregim måste bort och ersättas med en sauditrogen sunniregim.
2016-12-26, 21:57
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=ThfDjztyJSc
Obama tar mycket 'heat' nu lagom tills han vräks från Vita huset.

Odds finns nu ute på bet365 att Trump ska bli omvald 2020 @ 2,50.

Många av Trumps supportrar håller med Obama här när det gäller Israel. Titta bara på CNN kommentarer hos deras Youtube sida som brukar vara Trump vänliga kommentarer, där håller alla Trump supportrar med Obama när det gäller Israel.

Skillnad på neocons och Trumpsupportrar, Trump borde ha en neutral sida angående Israel som han ville ha från början, bara att hans dotters make har gjort en brainwashed Trump.
2016-12-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Många av Trumps supportrar håller med Obama här när det gäller Israel. Titta bara på CNN kommentarer hos deras Youtube sida som brukar vara Trump vänliga kommentarer, där håller alla Trump supportrar med Obama när det gäller Israel.

Skillnad på neocons och Trumpsupportrar, Trump borde ha en neutral sida angående Israel som han ville ha från början, bara att hans dotters make har gjort en brainwashed Trump.
Det var detta jag skrev för några sidor sedan, att Trump tar en risk om han vill bli en Israel-first president. Detta kan göra att Demokraterna kommer tillbaka till makten då det nya Demokratiska partiet förmodligen inte kommer vara Israel-first.

Frågan är hur stor frågan är men jag tror att de som röstar på America-first menar allvar med att de verkligen vill att America skall vara first.
2016-12-26, 22:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Tror jag inte på, obama-vänliga kommentarer av "trump-supportrar" är antingen trolls, R.spencer-cronies eller har noll koll. Tror jag. Har inget med neo-cons att göra.
2016-12-26, 23:56
Medlem
bernad_laws avatar
Notera att tråden INTE handlar om Obama. /Mod
2016-12-27, 09:38
Avstängd
Trump är en clown och jag tror hans egna kommer svika honom när dem märker att hans politik inte håller.
Bästa vore att sluta handla amerikanska varor, vilket jag tror kommer ske om han gör bort sig för rejält. Det räcker att det dras igång en kampanj på sociala medier som får genomslag.

Han kommer även få problem att vara vän med Putin samtidigt som han vill slakta Iran, sen blir det intressant att se Mexico som han vill bygga en mur mot, dom är ju USA:s top 3 exportland, likaså Kina. Putin är en begåvad man och kommer manövrera ut pitbullterriern Trump! Gubben twittrar ut sina budskap, säger väl allt om vilken clown han är!
2016-12-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Trump är en clown och jag tror hans egna kommer svika honom när dem märker att hans politik inte håller.
Bästa vore att sluta handla amerikanska varor, vilket jag tror kommer ske om han gör bort sig för rejält. Det räcker att det dras igång en kampanj på sociala medier som får genomslag.

Han kommer även få problem att vara vän med Putin samtidigt som han vill slakta Iran, sen blir det intressant att se Mexico som han vill bygga en mur mot, dom är ju USA:s top 3 exportland, likaså Kina. Putin är en begåvad man och kommer manövrera ut pitbullterriern Trump! Gubben twittrar ut sina budskap, säger väl allt om vilken clown han är!

Du har inte funderat på att vänta till han är invald innan du talar om vad han kan och inte kan? Clown passar bra på sådana som du som uttalar sig utan kunskap.
2016-12-27, 10:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Du har inte funderat på att vänta till han är invald innan du talar om vad han kan och inte kan? Clown passar bra på sådana som du som uttalar sig utan kunskap.

Om jag baserar på vad han hittills har lovat att han ska göra så är han en clown. Men du kanske är lika smart som dom som röstat på Trump och hoppas att han inte ska hålla det han säger? Gräv ner dig under stenen du kom ifrån idiot!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in