Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 22:37
Medlem
Det är inte konstigt att Clinton lovar öppna gränser, hämtning av muslimska flyktingar och massiva skattehöjningar. Hon vet att genom demografiska förändringar kommer sådana kandidater som Trump att få allt större problem i framtida val. Man kan nog tänka sig att det blir en rivstart om Clinton skulle vinna. Det är en kamp mot klockan.
2016-11-06, 22:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad är silent majority enligt dig?
Uppenbart inte samma som jag pratar om, för hade det varit samma så finns ju det ingen anledning att hålla på som du gör, eller hur!!!
Så frågan är då varför du drar in oväsentligheter, eller är det samma
Vad än ditt svar blir här, så har jag antagligen få fortfarande rätt, då jag tror Trump kommer locka väljare som antagligen aldrig någonsin har röstat innan.

Vad är din deal, är det att du vill använda ett Engelskt uttryck och retar dig på att jag inte använder det samma?
Om jag inte vill använda Engelska uttryck så är det min rättighet att låta bli.
Och vill du besserwissra som jag tror det klämmer, så hade det funkat att säga detta uttryck heter så och som man då använder i USA.
Så hur ska du ha det, är det samma sak eller inte?
2016-11-06, 22:39
Medlem
catforwardpowers avatar
Störande att läsa Aftonbladet, de säger att nu kan endast ett mirakel rädda Trump, uttalanden baserade på hur förtidsröstningen ser ut i flera vågmästarstater. Ja det är kanske sant att Hillary leder men har Aftonbladet helt glömt bort att de Demokratiska väljarna alltid i högre utsträckning brukar förtidsrösta och att det därför nästan alltid är ledning för den Demokratiske kandidaten från början?
2016-11-06, 22:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Störande att läsa Aftonbladet, de säger att nu kan endast ett mirakel rädda Trump, uttalanden baserade på hur förtidsröstningen ser ut i flera vågmästarstater. Ja det är kanske sant att Hillary leder men har Aftonbladet helt glömt bort att de Demokratiska väljarna alltid i högre utsträckning brukar förtidsrösta och att det därför nästan alltid är ledning för den Demokratiske kandidaten från början?

Dock förstår jag inte hur man kan veta att hon leder i förtidsrösterna? De är väl inte publika och räknas väl inte förrän på valdagen?

Är det exit polls från stationer där förtidsröstning genomförs?
2016-11-06, 22:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte konstigt att Clinton lovar öppna gränser, hämtning av muslimska flyktingar och massiva skattehöjningar. Hon vet att genom demografiska förändringar kommer sådana kandidater som Trump att få allt större problem i framtida val. Man kan nog tänka sig att det blir en rivstart om Clinton skulle vinna. Det är en kamp mot klockan.
Han kommer vara död innan detta kommer ha någon som helst betydelse.
Men Gerrymandering verkar vara det nya modet i den Amerikanska politiken, bara ytterligare en sak man måste stoppa där borta.
2016-11-06, 22:44
Medlem
ziracorns avatar
Efter Comeys nya "swing/daltande - hur ska karln ha det?" så kommenterar Trump det så här:

"-Hillary Clinton skyddas av ett riggat system" (från Svt Text/Reuters)

Föga oväntat.

Frågan är om det här nya utspelet från Comey ens var speciellt bra för häxan.
Ska hon glida på vågen till följd av det nya utspelet? Risken är att hon blir ännu mer hatad.
Vad Trumpen ska göra? Fortsätta som förut, ett enkelt val.
Senast redigerad av ziracorn 2016-11-06 kl. 22:50.
2016-11-06, 22:44
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dock förstår jag inte hur man kan veta att hon leder i förtidsrösterna? De är väl inte publika och räknas väl inte förrän på valdagen?

Party affiliation antar jag.
2016-11-06, 22:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Eller kanske dom har sökt reda på sådana som röstat i förtid, och frågat vad dom röstat på.
För jag bara antar att dessa röster inte kommer öppnas innan vallokalerna stängts?
2016-11-06, 22:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Uppenbart inte samma som jag pratar om, för hade det varit samma så finns ju det ingen anledning att hålla på som du gör, eller hur!!!
Så frågan är då varför du drar in oväsentligheter, eller är det samma
Vad än ditt svar blir här, så har jag antagligen få fortfarande rätt, då jag tror Trump kommer locka väljare som antagligen aldrig någonsin har röstat innan.

Vad är din deal, är det att du vill använda ett Engelskt uttryck och retar dig på att jag inte använder det samma?
Om jag inte vill använda Engelska uttryck så är det min rättighet att låta bli.
Och vill du besserwissra som jag tror det klämmer, så hade det funkat att säga detta uttryck heter så och som man då använder i USA.
Så hur ska du ha det, är det samma sak eller inte?
Varför svara du inte på den enkla frågan då du jämnför med varför Obama vann? Svårt?
2016-11-06, 22:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kul och se skillnad på Trump och Clinton rallys:
Trump: 33000 tittare på Youtube och 90-95% like
Clinton: 790 tittare på Youtube och 30% like

Det är en så oerhörd skillnad? Hur är det möjligt, är det bara Trump-anhängare som har datorer och mobiler?
2016-11-06, 22:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Varför svara du inte på den enkla frågan då du jämnför med varför Obama vann? Svårt?
Varför ska jag svara på den fråga för?
Jag förklarat att jag tror Trump kommer få röster av såna som normalt inte röstar överhuvudtaget.
Och ungefär på samma sätt som Obama fick av svarta.
Gör det inte mer avancerat än vad det är, vill du använda Engelska uttryck så gör det.
Det finns dock inget fel i sak i det jag tror, då jag ror många håller med mig om att Trump har en viss fördel pga detta.
Sen om det räcker, det är en annan fråga, som vi först får svar på efter valet.
2016-11-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Han kommer vara död innan detta kommer ha någon som helst betydelse.
Men Gerrymandering verkar vara det nya modet i den Amerikanska politiken, bara ytterligare en sak man måste stoppa där borta.
Ja han ja, men globalisterna jobbar med väldigt långa tidsperspektiv. Just nu står deras omvälvning inför de största problemen någonsin och därför måste alla åtgärder vidtas snabbt.
Detta pågår som bekant även i Europa och vårt eget land. Vår kulturella identitet skall utplånas är tanken.
I USA är kampen så hård att våldshandlingar inte kan uteslutas. De som röstar på Trump är vanligtvis starkt övertygade och kommer säkert att fortsätta kämpa länge än. Även om Trump skulle dö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in