Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 23:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja han ja, men globalisterna jobbar med väldigt långa tidsperspektiv. Just nu står deras omvälvning inför de största problemen någonsin och därför måste alla åtgärder vidtas snabbt.
Detta pågår som bekant även i Europa och vårt eget land. Vår kulturella identitet skall utplånas är tanken.
I USA är kampen så hård att våldshandlingar inte kan uteslutas. De som röstar på Trump är vanligtvis starkt övertygade och kommer säkert att fortsätta kämpa länge än. Även om Trump skulle dö.
Jag tänkte mer att det blir fel att säga Hillary vill öppna gränsen och släppa in alla, vad var det nu ~600miljoner jag hörde senast Hillary ville ha in(givetvis inget Hillary ens har sagt hon vill, givetvis)?
Och detta för att Trump inte ska få bli vald.
Kanske man ska säga på ett mer korrekt sätt, då om man vill lyfta alla invandrare so kommer.
Genom då skippa skriva "Trump", utan skriva "republikanerna" istället.

En sak är säker, hade man haft 100% röstnärvaro, så hade R aldrig någonsin vunnit.
Nu har man inte 100% innan man ser att R är chanslösa, finns säker nån siffra på detta och när det tippar över.
Dock så pga jag tror Trump lockar ut en massa som aldrig någonsin har röstat, så blir nog den siffran högre än vanligt innan det börjar bli problem för R.
2016-11-06, 23:11
Medlem
ziracorns avatar
It´s ll over...

Häxan vinner ALLA tonårsbrudar, Trumpen har knappt en röst där.
Han vann inte tillräckligt på FBI-historien.
Och vem fan är den här James Comey eg.? Velpotta är bara förnamnet.
Märktes redan i utfrågningen i kongressen efter det förra "friandet"...
Helt opålitlig snubbe. Nervös, stakande språk.

Tanten vinner Florida, Trumpen överraskar i nån blå stat, men det räcker inte.

Hoppas innerligen att jag har totalt fel.
Senast redigerad av ziracorn 2016-11-06 kl. 23:15.
2016-11-06, 23:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
JEn sak är säker, hade man haft 100% röstnärvaro, så hade R aldrig någonsin vunnit.

Det är nog riktigt och det beror ju till stor del på de obildade, ointelligenta soffpotatis-negrerna (nu talar jag om dem som genomsnitt, och inte som enstaka individer som givetvis ibland kan vara briljanta).

Negrerna, som är Hillarys främsta valboskap, orkar helt enkelt inte gå till valurnan. De är för trötta för det. Under förmynderi så kan de plocka bomull relativt väl, men som fria så kan de inte sköta om sig själva tillräckligt för att gå och rösta. Återigen, jag talar om dem som genomsnitt och inte enskilda individer, som kan vara helt briljanta, detta vill jag betona.
2016-11-06, 23:14
Medlem
Herzs avatar
Alex Jones påstår att Trump kommer ta hem valet i en landslide och just därför försöker DNC "stjäla" valet. En av hans starkaste argument är att nästan ingen dyker upp på Clintons rallies medan på Trumps rallies så kommer hur mycket folk som helst. Hillary har typ 300 personer som kommer på besök medan Trump har +5000 (i små städer).

Det är ett väldigt bra argument och tänk också på att det finns säkert många shy-voters och folk som inte brukar rösta som kommer rösta den 8e. Trump kan mycket väl leda med 10% i verkligheten.

Vi vet t.ex. att Hillary hade en 12% ledning för typ 2 veckor sedan och nu är hon i knapp ledning. Något är skumt.
2016-11-06, 23:14
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
It´s ll over...

Häxan vinner ALLA tonårsbrudar, Trumpen har knappt en röst där.
Han vann inte tillräckligt på FBI-historien.
Och vem fan är den här James Comey eg.? Velpotta är bara förnamnet.

Tanten vinner Florida, Trumpen överraskar i nån blå stat, men det räcker inte.

Hoppas innerligen att jag har totalt fel.

Va snackar du om? Tror du alla tonårstjejer röstar? Dom brukar vara dåliga på att gå till vallokalen samt röstar säkert många av dessa på Trump också.
2016-11-06, 23:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är nog riktigt och det beror ju till stor del på de obildade, ointelligenta soffpotatis-negrerna (nu talar jag om dem som genomsnitt, och inte som enstaka individer som givetvis ibland kan vara briljanta).

Negrerna, som är Hillarys främsta valboskap, orkar helt enkelt inte gå till valurnan. De är för trötta för det. Under förmynderi så kan de plocka bomull relativt väl, men som fria så kan de inte sköta om sig själva tillräckligt för att gå och rösta. Återigen, jag talar om dem som genomsnitt och inte enskilda individer, som kan vara helt briljanta, detta vill jag betona.
Jag uppfattar som många väljare mer än dessa är ointelligenta obildade idioter.
Och inget specifikt till en sida.

Och Trump har sin valboskap, det är liksom inget nytt att man tappar in på vissa extra mycket, då de är mer troliga att rösta på dig.
Dock är väl normalt de republikanska väljarna rätt trogna, plikttrogna men bara till ett visst antal.
Men denna gång så tror jag de får en boost tack vare Trump lockar väljare som normalt aldrig skulle få för sig att gå närheten av en vallokal.

Sen är det väl tragiskt att behöva sparka på en folkgrupp, bara för de inte vill rösta R.
Kanske om R slutar vara så rasistiska, så kanske de kan locka mer svarta till sin sida.
2016-11-06, 23:19
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Va snackar du om? Tror du alla tonårstjejer röstar? Dom brukar vara dåliga på att gå till vallokalen samt röstar säkert många av dessa på Trump också.

Försöker va förhoppningsfullt pessimistisk.
Brukar bli bättre resultat då.

Men faktum är att unga tjejer är plikttrogna & går till valurnorna.
Och en stor majoritet är pro-häxa.
Inte fan är dom pro-Trump i alla fall.
2016-11-06, 23:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
En sak som skulle kunna locka dom till vallokalen, det är hans smidiga berättelser i hur man gör med en fitta.
Dock tror jag den har liten betydelse idag, då det gått en tid och har försvunnit i all annan galenskap.
2016-11-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Alex Jones påstår att Trump kommer ta hem valet i en landslide och just därför försöker DNC "stjäla" valet. En av hans starkaste argument är att nästan ingen dyker upp på Clintons rallies medan på Trumps rallies så kommer hur mycket folk som helst. Hillary har typ 300 personer som kommer på besök medan Trump har +5000 (i små städer).

Det är ett väldigt bra argument och tänk också på att det finns säkert många shy-voters och folk som inte brukar rösta som kommer rösta den 8e. Trump kan mycket väl leda med 10% i verkligheten.

Vi vet t.ex. att Hillary hade en 12% ledning för typ 2 veckor sedan och nu är hon i knapp ledning. Något är skumt.

Finns det SD-effekt i opinionen? Alltså att Trump precis som SD har högre siffror än vad som syns?
2016-11-06, 23:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Försöker va förhoppningsfullt pessimistisk.
Brukar bli bättre resultat då.

Men faktum är att unga tjejer är plikttrogna & går till valurnorna.
Och en stor majoritet är pro-häxa.
Inte fan är dom pro-Trump i alla fall.
Du menar pro-horbocken?
Jag menar nu om vi ska ge namn, så kan vi väl inte lämna ute den stackars Trump.
2016-11-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz

Ja om man även kunde mäta styrkan på en röst skulle Trump vinna en jordskredsseger. De som röstar på honom är arga och hängivna, medans Clintons väljare mer röstar mot Trump eller för att de tycker det är trevligt med en kvinnlig president.
Det är ju bara att kolla Youtubes livesändningar. Intresset är skyhögt högre för Trump, trots att hela kändiseliten och alla MSM kanaler hejar på Clinton.
2016-11-06, 23:28
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du menar pro-horbocken?
Jag menar nu om vi ska ge namn, så kan vi väl inte lämna ute den stackars Trump.

Hahaha, jo visst - har du nåt bättre förslag än "pro-horbocken"? Lät lite långt. Varför inte förenkla till enbart "pro-bocken"?

Sen är all kritik vad gäller utseende relativ. Framförallt när man kan le/skratta med uppspärrade ögon, vilket en av kandidaterna konstant gör. Gissa vem!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in