Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Den där tokan. Hon känns som någon som skulle köra en kniv i en, medan man sover. Den sista veckan har man väl inte sett så mycket av henne? Det var ju alltid en komisk höjdpunkt att leta upp hennes klipp, även när hon inte hade ett halsband gjort av patroner.

Om Donald blir vald så hoppas jag att hon fortsätter att utveckla presidentens intentioner med vad han tar sig för. Det är fantastiskt trevligt!

Hon kanske vaknar till så man får lite mer visdomsord med sig. Det här är det senaste jag hittar med henne https://www.youtube.com/watch?v=980DJPPL4eA

Skulle vilja se en direkt diskussion mellan Don och henne. Kanske hon blev inlagd efter det ovan länkade?
2016-11-04, 21:22
Medlem
Citerar mig själv

Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Jag tycker att hon framstår som en rätt snäll och vänlig människa. Lite lost och bortkommen ibland, men det är väl inte så underligt. Tvärtom snarare sympatiskt i sammanhanget. Känns onödigt att slänga allt för mycket skit på henne bara i förhoppning att Donald ska få lite stänk på sig.

Som sagt, bättre att kasta skiten direkt på Donny, istället för att ta omvägen via hans fru, kan inte se att hon förtjänar det.
2016-11-04, 21:41
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det har väl ingenting med hederlighet att göra? Jag bedömer samtliga polls och har förklarat varför Remington ska tas med en nypa salt. Det är en republikansk organisation som tidigare visat avvikelse med ca fem procentenheter.

Den poll som innehåller senaste mätdata är för övrigt ingen av de två utan Quinnipiacs poll som innehåller data tom 1/11, vilken visar att Clinton leder med 3 procentenheter. Det är dessutom en poll som har större tyngd än de båda två andra vi diskuterat.

Nu är du ånyo aningen ohederlig eftersom du enbart för fram de data som stöder ditt påstående.

Det är den här tabellen vi båda hämtar vår information från. RCP listar dem alltid i stigande ålder (jag vet inte hur de daterar denna):

WRAL/SUSA 10/28 - 10/31 51 44 Trump +7
Remington (R)* 10/30 - 10/30 47 45 Trump +2
Quinnipiac. 10/27 - 11/1 46 48 Clinton +2
CBS News/YouGov* 10/26 - 10/28 45 48 Clinton +3

Quinnipac har inte senast mediandatum, utan det har Remington. Däremot har Quinnipac samma median som WRAL (29,5). Det som slår mig är just trenden över tid (ja, jag vet att man inte bör jämföra trender mellan olika OU). Det intressanta är att FBI-nyheten kom ut den 28/10 och de OU som enbart ligger från detta datum och senare har också bättre siffror för Trump.

Jag är inte intresserad av att argumentera med dig (brukar uppskatta det du skriver men ogillar vinklade argument). Jag vill försöka komma fram till något slags objektiv beskrivning av verkligheten.
2016-11-04, 21:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Nu är du ånyo aningen ohederlig eftersom du enbart för fram de data som stöder ditt påstående.

Det är den här tabellen vi båda hämtar vår information från. RCP listar dem alltid i stigande ålder (jag vet inte hur de daterar denna):

WRAL/SUSA 10/28 - 10/31 51 44 Trump +7
Remington (R)* 10/30 - 10/30 47 45 Trump +2
Quinnipiac. 10/27 - 11/1 46 48 Clinton +2
CBS News/YouGov* 10/26 - 10/28 45 48 Clinton +3

Quinnipac har inte senast mediandatum, utan det har Remington. Däremot har Quinnipac samma median som WRAL (29,5). Det som slår mig är just trenden över tid (ja, jag vet att man inte bör jämföra trender mellan olika OU). Det intressanta är att FBI-nyheten kom ut den 28/10 och de OU som enbart ligger från detta datum och senare har också bättre siffror för Trump.

Jag är inte intresserad av att argumentera med dig (brukar uppskatta det du skriver men ogillar vinklade argument). Jag vill försöka komma fram till något slags objektiv beskrivning av verkligheten.
Som sagt, har ingenting med hederlighet att göra, och du antyder att jag skulle ha någon typ av dold agenda för att spela ner Trumps chanser att vinna staten. Jag har ingen som helst anledning att göra det. Jag spelar stora belopp på de amerikanska valen och har så gjort även i detta, och är endast intresserad av att värdera och väga sannolikheter mot varandra. Vad skulle en åsiktsyttring i en svensk tråd ha för inverkan på ett amerikanskt val?

Jag har i två inlägg sakligt förklarat att det vilar på tveksam statistisk grund att säga att North Carolina är "klart" för Trump. Remington är ett republikanskt institut som tidigare legat en bra bit från övriga institut. I deras näst senaste poll låg de över fem procentenher ifrån de tre andra institut som publicerade mätdata från ungefär samma tidsperiod (PPP, NY Times och Monmouth). Är det också en vinkling jag gör?

Remington visar för övrigt på en svagt fallande trend för Trump vilket jag tycker ytterligare sänker deras trovärdighet.
2016-11-04, 21:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Om Donald blir vald så hoppas jag att hon fortsätter att utveckla presidentens intentioner med vad han tar sig för. Det är fantastiskt trevligt!

Hon kanske vaknar till så man får lite mer visdomsord med sig. Det här är det senaste jag hittar med henne https://www.youtube.com/watch?v=980DJPPL4eA

Skulle vilja se en direkt diskussion mellan Don och henne. Kanske hon blev inlagd efter det ovan länkade?

Haha. Kommentaren i första klippet när någon säger om att visa sin deklaration "This is not a novelty, it's a tradition" så svarar Pierson "Yes it's a novelty tradition"
2016-11-04, 22:07
Medlem
65,1 - 34,9 till Clinton på Fifty eight forecast.

För någon vecka sedan var det 88 - 12.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
2016-11-04, 22:13
Medlem
Snapcounts avatar
Syns att Trump den sista tiden på sina rallies ser betydligt mer lugnare, mer avslappnad och förefaller att trivas bättre. Inte samma aggressivitet och negativa vibbar som kunde komma ifrån honom.

Tror att han "känner" att han har en bra chans !
2016-11-04, 22:14
Medlem
zergrushs avatar
http://68.media.tumblr.com/01cdf6bb6dab983d9404d24c358e1c73/tumblr_og4tj8RpCA1qz9bu3o1_1280.png
Citat:
Trump supporter: I'll "never vote again" if Clinton wins
Låter som en schysst deal. Tummis?
2016-11-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Haha. Kommentaren i första klippet när någon säger om att visa sin deklaration "This is not a novelty, it's a tradition" så svarar Pierson "Yes it's a novelty tradition"

https://www.youtube.com/watch?v=MybaDxBz6to

Jag har fortfarande inte förstått denna. Vad betyder det ens? Hahahah Trumps uttalande om denna kvinna skulle man verkligen vilja veta. Är Mr Trump nöjd med denna surrogatkvinna? Kan någon förklara vad hon säger?
2016-11-04, 22:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns att Trump den sista tiden på sina rallies ser betydligt mer lugnare, mer avslappnad och förefaller att trivas bättre. Inte samma aggressivitet och negativa vibbar som kunde komma ifrån honom.

Tror att han "känner" att han har en bra chans !

Ligger nog även en del i att han ser fram emot att det snart är över, oavsett hur det slutar. Måste vara fruktansvärt slitsamt att kampanja som Trump har gjort i snart 18 månader.
2016-11-04, 22:22
Medlem
Hogdals avatar
Analyser av förtidsröstandet i Nevada pekar mot en förlust för Trump där. Det minskar hans chanser att vinna hela valet avsevärt. NC:s väljarmönster i förtidsröstandet pekar dock i mer Trumpgynnande riktning. Detsamma gäller Georgia, men det är en stat han bara måste vinna.
2016-11-04, 22:33
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Melania pratar bra engelska med tydlig brytning.
https://www.youtube.com/watch?v=Jt_9yb4FSYA

Brytningen är inget problem, mer än för den som hänger upp sig på det.

Personer från slaviska länder kan lära sig fullgod engelska men tenderar att ha svårt med "perfekt uttal". Min hustru kommer också ifrån Slovenien, och lärde sig i vuxen ålder nästintill perfekt engelska under ett år i Kanada - från att knappt ha kunnat engelska öht. Dock är hennes brytning lik Melanias. Jag pratar flytande engelska själv men hustruns ordförråd är ofta (vi har inte räknat ord) större än mitt eget.

Så, släpp grejen om hur Melania snackar engelska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in