Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Det har väl ingenting med hederlighet att göra? Jag bedömer samtliga polls och har förklarat varför Remington ska tas med en nypa salt. Det är en republikansk organisation som tidigare visat avvikelse med ca fem procentenheter.
Den poll som innehåller senaste mätdata är för övrigt ingen av de två utan Quinnipiacs poll som innehåller data tom 1/11, vilken visar att Clinton leder med 3 procentenheter. Det är dessutom en poll som har större tyngd än de båda två andra vi diskuterat.
Nu är du ånyo aningen ohederlig eftersom du enbart för fram de data som stöder ditt påstående.
Det är den här tabellen vi båda hämtar vår information från. RCP listar dem alltid i stigande ålder (jag vet inte hur de daterar denna):
WRAL/SUSA 10/28 - 10/31 51 44 Trump +7
Remington (R)* 10/30 - 10/30 47 45 Trump +2
Quinnipiac. 10/27 - 11/1 46 48 Clinton +2
CBS News/YouGov* 10/26 - 10/28 45 48 Clinton +3
Quinnipac har inte senast mediandatum, utan det har Remington. Däremot har Quinnipac samma median som WRAL (29,5). Det som slår mig är just trenden över tid (ja, jag vet att man inte bör jämföra trender mellan olika OU). Det intressanta är att FBI-nyheten kom ut den 28/10 och de OU som enbart ligger från detta datum och senare har också bättre siffror för Trump.
Jag är inte intresserad av att argumentera med dig (brukar uppskatta det du skriver men ogillar vinklade argument). Jag vill försöka komma fram till något slags objektiv beskrivning av verkligheten.