Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 22:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Har följt denna tråd sedan Trump rullade ned för rulltrappan för mer än ett år sedan. Jag hoppas verkligen att han vinner då det vore ett fett långfinger åt allt vad media heter. Tyvärr så tror jag inte att han har någon chans. Många i denna tråd verkar vara väldigt övertaggade och tro att han ska ta hem med marginal till och med. Finns det verkligen en reell chans till seger? Han är populär på reddit och bibel trash men är det mycket mer?

Den mest vetenskapliga sammanställningen jag har sett är denna:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Det är en sammanvägning av mätningar i alla delstater och nationellt. Du kan vända och vrida på siffrorna som du vill och se i stort sett varje statistik du vill. Just nu räcker det med att Trump tar lilla New Hampshire så är det klart.

Sen kan man spekulera om två saker:
1. Att Trump är grovt underskattad i mätningarna, en Bradley-effekt
2. Att vita Trump-anhängare är mycket mer benägna att rösta, än trötta chips-Negrer

Oerhört svårt att sia om, men en landslide för Trump är inte helt otänkbar, givet 1&2 ovan.
2016-11-06, 22:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Och vad tror du silent majority är?
Gå och trolla i någon tråd där du förstår vad det pratas om.
Jag har korrekt adresserat detta, så där är du körd.
Om du vill använda Engelska uttryck så får du gärna göra detta, dock finns det inget som jag sagt som är direkt fel.
Då jag antar du är även själv medveten om att Trump lockar till sig väljare som normalt inte röstar, kanske ens någonsin innan.

Jag har märkt om man inte håller med en Trump-fanatiker, så blir man ofta kallad trollare.
Humor, men den funkar inte på mig, då det är en usel diskussionsteknik när man inte har nått att säga.
Det roligaste är att du håller med mig, fast än du vägrar säga det och beter dig som jag säger tvärtom.
Mycket roande.
2016-11-06, 22:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tänk på vilka som kampanjar för Clinton:

President Barack Obama, First lady Michelle, sångerskan Katy Perry, modellen Tyra Banks, sångerskan Beyoncé. Alla dessa kampanjar intensivt för Hillary.

Och det är jämt ändå! Snacka om Folket mot Etablissemanget.
2016-11-06, 22:25
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Har följt denna tråd sedan Trump rullade ned för rulltrappan för mer än ett år sedan. Jag hoppas verkligen att han vinner då det vore ett fett långfinger åt allt vad media heter. Tyvärr så tror jag inte att han har någon chans. Många i denna tråd verkar vara väldigt övertaggade och tro att han ska ta hem med marginal till och med. Finns det verkligen en reell chans till seger? Han är populär på reddit och bibel trash men är det mycket mer?

Vi måste verkligen hänga på olika subs på reddit. Har du gått in och läst på politics? Är ju överfullt av Trump-hatare där.

Sen håller jag med om att man vill helst att han ska vinna bara på grund av den anledningen. Har inte speciellt bra koll på varken Clinton eller Trumps politik men vore så grymt roligt att läsa alla kommentarer eller media efter en vinst av Trump. Om Clinton vinner känns de bara snarare som att allt går till de normala och inget ändras.
2016-11-06, 22:25
Medlem
Citat:

Om det amerikanska folket verkligen får bestämma så tror jag han har goda chanser, men han har starka krafter emot sig som absolut inte vill att han skall vinna. Det är dessutom så att man kan förlora valet trots att man får flest röster på grund av elektorssystemet.
2016-11-06, 22:26
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den mest vetenskapliga sammanställningen jag har sett är denna:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Det är en sammanvägning av mätningar i alla delstater och nationellt. Du kan vända och vrida på siffrorna som du vill och se i stort sett varje statistik du vill. Just nu räcker det med att Trump tar lilla New Hampshire så är det klart.

Sen kan man spekulera om två saker:
1. Att Trump är grovt underskattad i mätningarna, en Bradley-effekt
2. Att vita Trump-anhängare är mycket mer benägna att rösta, än trötta chips-Negrer

Oerhört svårt att sia om, men en landslide för Trump är inte helt otänkbar, givet 1&2 ovan.

3. Systematisk överskattning av ration mellan röstande dems/reps som historiskt borde viktas i enlighet med hur många reps/dems som röstade i primaryn. Mer reps röstade än dems och trots det viktades dems på rekord nivån +8-12 i de flesta OUs.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-11-06 kl. 22:29.
2016-11-06, 22:28
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag har korrekt adresserat detta, så där är du körd.
Om du vill använda Engelska uttryck så får du gärna göra detta, dock finns det inget som jag sagt som är direkt fel.
Då jag antar du är även själv medveten om att Trump lockar till sig väljare som normalt inte röstar, kanske ens någonsin innan.

Jag har märkt om man inte håller med en Trump-fanatiker, så blir man ofta kallad trollare.
Humor, men den funkar inte på mig, då det är en usel diskussionsteknik när man inte har nått att säga.
Det roligaste är att du håller med mig, fast än du vägrar säga det och beter dig som jag säger tvärtom.
Mycket roande.
Vad är silent majority enligt dig?
2016-11-06, 22:29
Medlem
Christopheruss avatar
Fan om inte Trump vinner! Finns ju inget som kommer slå insvurningen när Obama lämnar över nyckeln till vit huset.

Det trodde han nog inte när han roasta honom på galan för några år sedan!
2016-11-06, 22:29
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:

Opinionsmätningarna går inte att lita på tillräckligt mycket för att dra någon slutsats om valresultatet. Det som känns mest troligt är att media är oerhört pro-Hillary, även i Sverige de lyckas hjärntvätta befolkningen till att hata Trump samtidigt som de korrupta mätinstituten trycker ner Trump i mätningarna gör att man lätt kan få den känsla du har. Skulle säga tvärtom har Hillary verkligen nån chans att vinna? Hon kampanjar ju för fan i Demokratiskt "säkra stater" hon är rökt och fler börjar förstå det
2016-11-06, 22:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad är silent majority enligt dig?
En skröna.
2016-11-06, 22:34
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Då det här uppenbarligen är Clinton-tråden så får man väl ändå fråga:
Det kan absolut inte vara så att inga handlingar har skett i strid med lag eller konstitution?

För slutledningen här är ju redan etablerad, det gäller bara att hitta metoden för att komma till den?

Läget är som i juli. Hon har begått kriminella handlingar men "utan avsikt."
2016-11-06, 22:36
Medlem
2big4yous avatar
Bill Mitchell är positiv.

By my calculations based upon EV and latest YouGov poll, Trump could win FL by MORE THAN A MILLION VOTES!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in