Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-17, 20:16
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Då har du inte sett "late show" med Colbert...
Det är mycket Trump där!

/T

Jo. Kan vara väldigt roligt stundtals. Det enda jag stör mig lite på och tycker är lite tjatigt och som verkar vara ett vanligt upplägg i många liknande tv-program och talk shows som Colberts Late show är att det är så enormt stor fokus på Trump och att det ska vara så extremt anti-Trump hela tiden. Nu förstår jag såklart att det är naturligt såhär efter valet eftersom han har vunnit och har blivit president att det är mycket fokus på honom. Men så var det även innan valet.

Även om vissa kunde skämta om Hillary med ibland, så är det sällan man gick åt lika hårt mot henne och hon grillades sällan på samma sätt som Colbert eller t.ex. Trevor Noah i Daily show gjorde med Trump. Jag är egentligen varken särskilt pro Clinton eller Trump, men önskar bara det kunde ha varit lite mer balanserat ibland och jag hade gärna sett lite mer och hårdare tongångar när man skämtar om Clinton ibland också och för att variera sig lite.
2016-11-17, 20:30
Medlem
Donald Trump vill riva upp redan existerande frihandelsavtal.
Nu säger Angela Merkel att man kommer ge upp förhandlingarna om ett handelsavtal mellan EU och USA.
– Det kommer inte att slutföras nu, säger Merkel under en presskonferens i Berlin.

Han låter världsledare krypa upp till Trumptower för att smöra.

Först i kön Japans premiärminister ikväll.

Trump verkar sakta men säkert låta världen inse att USA kommer först sen världen.

Blir nog ett helvete för oss här hemma men USA lär nog förbättra ekonomin.
2016-11-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jo. Kan vara väldigt roligt stundtals. Det enda jag stör mig lite på och tycker är lite tjatigt och som verkar vara ett vanligt upplägg i många liknande tv-program och talk shows som Colberts Late show är att det är så enormt stor fokus på Trump och att det ska vara så extremt anti-Trump hela tiden. Nu förstår jag såklart att det är naturligt såhär efter valet eftersom han har vunnit och har blivit president att det är mycket fokus på honom. Men så var det även innan valet.

Även om vissa kunde skämta om Hillary med ibland, så är det sällan man gick åt lika hårt mot henne och hon grillades sällan på samma sätt som Colbert eller t.ex. Trevor Noah i Daily show gjorde med Trump. Jag är egentligen varken särskilt pro Clinton eller Trump, men önskar bara det kunde ha varit lite mer balanserat ibland och jag hade gärna sett lite mer och hårdare tongångar när man skämtar om Clinton ibland också och för att variera sig lite.

Visst, men just nu så är ju både Hillary och Obama "has beens", och det finns kanske ingen anledning att spilla så mycket möda på dom.
Trump representerar ju nu "makten och etablissemanget", och det är i den riktningen som giftpilarna kan göra någon nytta.
Sedan är det ju så att LS spelas in i New York, och det är ju s.a.s. "Hillary-land", och det märks ju inte minst på publikreaktionerna.

Men egentligen saknar jag verkligen min generationskamrat D Letterman.
Han skulle säkerligen gått hårt åt Trump, men på ett betydligt mera subtilt och elegant sätt, tror jag.

/T
2016-11-17, 20:46
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Länk tack så jag slipper söka i blindo. Tack

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald Trump vill riva upp redan existerande frihandelsavtal.
Nu säger Angela Merkel att man kommer ge upp förhandlingarna om ett handelsavtal mellan EU och USA.
– Det kommer inte att slutföras nu, säger Merkel under en presskonferens i Berlin.

Han låter världsledare krypa upp till Trumptower för att smöra.

Först i kön Japans premiärminister ikväll.

Trump verkar sakta men säkert låta världen inse att USA kommer först sen världen.

Blir nog ett helvete för oss här hemma men USA lär nog förbättra ekonomin.
2016-11-17, 20:49
Medlem
President-elect Donald Trump will meet this weekend with one of his fiercest critics: 2012 Republican nominee Mitt Romney, a senior Republican source told CNN on Thursday.

The two men are set to meet this weekend to discuss "governing moving forward" and potentially a role for Romney in Trump's Cabinet, the source said.

Vad i helvete är det som händer.

Så Trump vill ha goda relationer med Ryssland och inte kriga mer. Men alla han vill anställa vill tvärtemot.

Trump verkar suga mer GOP kuk än någon annan förut.
2016-11-17, 21:01
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
President-elect Donald Trump will meet this weekend with one of his fiercest critics: 2012 Republican nominee Mitt Romney, a senior Republican source told CNN on Thursday.

The two men are set to meet this weekend to discuss "governing moving forward" and potentially a role for Romney in Trump's Cabinet, the source said.

Så Trump vill ha goda relationer med Ryssland och inte kriga mer. Men alla han vill anställa vill tvärtemot.

Trump verkar suga mer GOP kuk än någon annan förut.
"A source said" motsvarar ofta inte mer än journalistens egna fantasier.
2016-11-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot

Har man ett val att vinna är det inte särskilt smart att skämta sönder sin kandidat. Eller?
2016-11-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
"A source said" motsvarar ofta inte mer än journalistens egna fantasier.

Informationen kommer också från Clinton News Network så jag skulle ta det med en skopa salt.
2016-11-17, 21:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Ha, ha. Donald Trump kommer ju att njuta så mycket om det är sant. En bockande och bugande Romney. Ha, ha.

Bradd Jaffy @BraddJaffy

NBC News: Source close to Trump with direct knowledge of his thinking confirms Sunday's meeting with Romney is to discuss Secretary of State

Ha, ha, ha.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-11-17 kl. 21:12.
2016-11-17, 21:31
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har man ett val att vinna är det inte särskilt smart att skämta sönder sin kandidat. Eller?

Ja, förstår såklart att det spelar in att dom allra flesta Talk shows programledare i USA är just demokrater och väldigt pro Clinton. Men jag saknar jag en programledare som ibland kunde ha haft förmågan att lämna sina privata politiska åsikter utanför programmet och inte låtit det styra skämten allt för mycket.

Som inte hade varit rädd för att skämta och gå ganska hårt åt sina "egna" och variera sig lite ibland för att inte bli tjatig, även om man råkar gilla den ena eller andra kandidaten man skämtar om. Jag tänker att det kan ju finnas människor i publiken av olika politiska åskådningar, både demokrater och republikaner, och då kan det väl vara bra att variera sin repertoar ibland och inte bara köra på med samma upplägg hela tiden.
2016-11-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Donald Trump kommer ju att njuta så mycket om det är sant. En bockande och bugande Romney. Ha, ha.

Bradd Jaffy @BraddJaffy

NBC News: Source close to Trump with direct knowledge of his thinking confirms Sunday's meeting with Romney is to discuss Secretary of State

Ha, ha, ha.

Alla losers som förlorade 2012 Paul Ryan, Reince Priebus och Mitt Romney får en guldbiljett till att leda landet utan att ha lyft ett finger för Trump.

Tyvärr fr vi leva med det, Trump ville aldrig bli president och det verkar som människan inte klarar av att lämna Trumptower för mer än 2 timmar.

Skiter fullständigt i Trump men folket som röstade på honom i west Virginia där de knappt har något att äta, så har han mage att anställa folket som ville förstöra deras liv mer än något annat.

Pinsamt av Trump och hopas att folk här inne som gillade Trump tänker samma sak.
Senast redigerad av seeeg321 2016-11-17 kl. 21:45.
2016-11-17, 22:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
experten10 skrev

Jag skulle dessutom vilja höra hur du får Priebus till en "loser" - detta när han som partiorganisationsordförande har det bästa läget för republikanerna i partiets historia.

Ingen verkar ju fatta vad Donald Trump har gjort. Han krossade det som skulle vara Häxans "blue wall".

Trumps team planerar en "victory tour" i stater han vann, med fler Trump rallyn:

http://www.politico.com/blogs/donald-trump-administration/2016/11/donald-trump-victory-tour-of-states-won-231576

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in