Citat:
Ursprungligen postat av
puckot
Jo. Kan vara väldigt roligt stundtals. Det enda jag stör mig lite på och tycker är lite tjatigt och som verkar vara ett vanligt upplägg i många liknande tv-program och talk shows som Colberts Late show är att det är så enormt stor fokus på Trump och att det ska vara så extremt anti-Trump hela tiden. Nu förstår jag såklart att det är naturligt såhär efter valet eftersom han har vunnit och har blivit president att det är mycket fokus på honom. Men så var det även innan valet.
Även om vissa kunde skämta om Hillary med ibland, så är det sällan man gick åt lika hårt mot henne och hon grillades sällan på samma sätt som Colbert eller t.ex. Trevor Noah i Daily show gjorde med Trump. Jag är egentligen varken särskilt pro Clinton eller Trump, men önskar bara det kunde ha varit lite mer balanserat ibland och jag hade gärna sett lite mer och hårdare tongångar när man skämtar om Clinton ibland också och för att variera sig lite.
Visst, men just nu så är ju både Hillary och Obama "has beens", och det finns kanske ingen anledning att spilla så mycket möda på dom.
Trump representerar ju nu "makten och etablissemanget", och det är i den riktningen som giftpilarna kan göra någon nytta.
Sedan är det ju så att LS spelas in i New York, och det är ju s.a.s. "Hillary-land", och det märks ju inte minst på publikreaktionerna.
Men egentligen saknar jag verkligen min generationskamrat
D Letterman.
Han skulle säkerligen gått hårt åt Trump, men på ett betydligt mera subtilt och elegant sätt, tror jag.
/T