Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-04, 20:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
NC är långt ifån klart för Trump. Hillary leder enligt alla polls förutom den republikanska Remington som tidigare legat lika off som LA Times gör för national polls, och en poll från WRAL baserad på 659 svarande.

NC är inte "klart" för Trump men det är ohederligt att bortse från att han leder i de båda färskaste mätningarna.
2016-11-04, 20:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nej som sagt det har ingenting med utbildning att göra att ha levt på olika platser och lärt sig språk. Om du hävdar det får du väl leta upp fakta som stödjer din tes att hon förvärvat språkkunskaper via utbildning.

Det finns trespråkiga femåringar. Är de välutbildade också?

Det är en sak om man lärt sig det genom föräldrar etc. Men det är ytterst svårt i äldre ålder att lära sig ett språk så att man kan prata det flytande genom att enbart bo någonstans. Man måste ändå plugga för att lära sig språket, böjningar av verb etc.
2016-11-04, 20:57
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Om man kan 5 språk samt kunnat stå på egna ben och skapa egna företag så ja då anser jag personen ifråga vara välutbildad.

Hon hoppade av universitetet efter ett år, så det är svårt att kalla henne välutbildad. Skapa företag är ju en annan sak. Med den logiken är Sverige Donald Trump, Bert Karlsson, välutbildad.
2016-11-04, 20:58
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hon hoppade av universitetet efter ett år, så det är svårt att kalla henne välutbildad. Skapa företag är ju en annan sak. Med den logiken är Sverige Donald Trump, Bert Karlsson, välutbildad.

Syftade fortf på språken. Kan man 5 språk flytande så anser jag en person vara välutbildad.
2016-11-04, 20:58
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det var klart.

Men att Trump förlorar NC är lika stor sannolikhet som att Hillary förlorar Colorado.

Bara för att ge perspektiv.

Och nej, fel av mig. Det var pollarna som RCP hade bara. 538 ger honom 54% dock.
Jag svarade en skribent som skrev att det var klart. NC är helt oklart, en toss up.

Jag håller Colorado som mer Clintontrolig än NC som Trumptrolig. Colorado har varit Clintonleaning i de tio senaste pollsen, med undantag för universitetspollen baserad på 550 respondenter som hade den som tie. Båda är dock relativt oklara.
2016-11-04, 20:59
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Syftade fortf på språken. Kan man 5 språk flytande så anser jag en person vara välutbildad.

Skulle nog vilja höra hennes franska och tyska först. Två jugoslaviska språk är väl inte så stort.
2016-11-04, 21:00
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det är en sak om man lärt sig det genom föräldrar etc. Men det är ytterst svårt i äldre ålder att lära sig ett språk så att man kan prata det flytande genom att enbart bo någonstans. Man måste ändå plugga för att lära sig språket, böjningar av verb etc.
Har du stöd för den tesen då? Att hon genomgått någon utbildning för att lära sig språken?
2016-11-04, 21:03
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
NC är inte "klart" för Trump men det är ohederligt att bortse från att han leder i de båda färskaste mätningarna.
Det har väl ingenting med hederlighet att göra? Jag bedömer samtliga polls och har förklarat varför Remington ska tas med en nypa salt. Det är en republikansk organisation som tidigare visat avvikelse med ca fem procentenheter.

Den poll som innehåller senaste mätdata är för övrigt ingen av de två utan Quinnipiacs poll som innehåller data tom 1/11, vilken visar att Clinton leder med 3 procentenheter. Det är dessutom en poll som har större tyngd än de båda två andra vi diskuterat.
2016-11-04, 21:04
Medlem
Citat:

Men nu vet vi ju inte att hon pratar franska och tyska. Engelska stapplar hon och stakar hon sig fram på fast hon ska ha varit i USA över tjugo år då ... så att .. och engelska verkar hon inte kunna flytande. Hon talar inte ens engelska med sitt eget barn när de är ensamma och det beror ju på att hennes engelska inte alls är något hon "kan".

Och någon utbildning i övrigt har hon ju inte heller.

Hennes smyckesserie sålde bra men sen floppade hennes övriga satsningar och hon är sen dessa hemma bara. Och pratar slovenska med sin son när han inte utbildar sig.
2016-11-04, 21:09
Medlem
Jag tycker den här kvinnan är väldigt fantastisk och hon kan prata engelska på riktigt. Ibland hänger jag dock inte med vad hon säger.

https://www.youtube.com/watch?v=FO00g7Fa2IM
2016-11-04, 21:11
Medlem
zergrushs avatar
Detta är intressant och väl underbyggd läsning (jag vet, hör därmed inte hemma här, men ändå...).
http://www.newsweek.com/donald-trump-vladimir-putin-russia-hillary-clinton-united-states-europe-516895
Citat:
Why Vladimir Putin’s Russia Is Backing Donald Trump
In phone calls, meetings and cables, America’s European allies have expressed alarm to one another about Donald Trump’s public statements denying Moscow’s role in cyberattacks designed to interfere with the U.S. election. They fear the Republican nominee for president has emboldened the Kremlin in its unprecedented cybercampaign to disrupt elections in multiple countries in hopes of weakening Western alliances, according to intelligence, law enforcement and other government officials in the United States and Europe.

While American intelligence officers have privately briefed Trump about Russia’s attempts to influence the U.S. election, he has publicly dismissed that information as unreliable, instead saying this hacking of incredible sophistication and technical complexity could have been done by some 400-pound “guy sitting on their bed” or even a child.

Det här är en pikant uppgift!
Citat:
By October, “buyer’s remorse” had set in at the Kremlin, according to a report obtained by Western counterintelligence. Russia came to see Trump as too unpredictable and feared that, should he win, the Kremlin would not be able to rely on him or even anticipate his actions.
2016-11-04, 21:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Jag tycker den här kvinnan är väldigt fantastisk och hon kan prata engelska på riktigt. Ibland hänger jag dock inte med vad hon säger.

https://www.youtube.com/watch?v=FO00g7Fa2IM

Den där tokan. Hon känns som någon som skulle köra en kniv i en, medan man sover. Den sista veckan har man väl inte sett så mycket av henne? Det var ju alltid en komisk höjdpunkt att leta upp hennes klipp, även när hon inte hade ett halsband gjort av patroner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in