Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Analyser av förtidsröstandet i Nevada pekar mot en förlust för Trump där. Det minskar hans chanser att vinna hela valet avsevärt. NC:s väljarmönster i förtidsröstandet pekar dock i mer Trumpgynnande riktning. Detsamma gäller Georgia, men det är en stat han bara måste vinna.

Fast det där är väl BS från Nevada.

Det ser ut som 2012 och då plötsligt ska Clinton ha en ledning på 8% som Obama bara för det.

Clinton skulle ha en ledning på 8% i undersökningarna från Nevada men Trump leder på realclearpolitics med 2%

Obama var 3% före hos realclearpolitics 2012.

Demokraterna är till och med 2% efter jämfört med 2012
2016-11-04, 22:37
Bannlyst
Propagandawannaben zergrush verkar hysa väldigt stort förtroende för den ryska statens förmåga att påverka valet i USA. Hen verkar också tro att allt det material som släppts rörande Clinton de senaste veckorna skulle ha varit svårt att hacka? Har hen missat Clintons grova övertramp gällande hennes säkerhetshantering av epost och dylikt? Tycker hen då att det verkligen skulle vara så anmärkningsvärt att en "400-pound guy" skulle lyckats få tassarna på hennes epost? Hur stor erfarenhet av IT-säkerhet har hen zergrush egentligen? Hen zergrush tror även att Kremlin har investerat enorma digitala resurser för att få Trump vald, bara för att i Oktober ångra sig, för tidigare så visste ju inte Kremlin vem Trump egentligen var utan man har helt plötsligt fått upp ögonen i sista stund?
Hen zergrush verkar också tro att Rysslands primära mål är att invadera baltikum och fortsätta västerut ända tills Atlanten sätter stopp.

Är hen zergrush propagandaskadad? Svar ja!
2016-11-04, 22:47
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast det där är väl BS från Nevada.

Det ser ut som 2012 och då plötsligt ska Clinton ha en ledning på 8% som Obama bara för det.

Clinton skulle ha en ledning på 8% i undersökningarna från Nevada men Trump leder på realclearpolitics med 2%

Obama var 3% före hos realclearpolitics 2012.

Demokraterna är till och med 2% efter jämfört med 2012
2012 ledde demokraterna med ca 7 proocent i förtidsrösterna och vann med samma siffror. Såhär långt har jag sett demokratiska röster leda över republikanska med fyra procent, vilket jag tycker pekar i en riktning som inte är positiv för Trump även om skillnaden är mindre än vad den var i 2012. Den pekar också emot att viktningarna i pollsen varit ganska riktiga eller tom för positiva för Trump.

Det svåra i detta val är att röstandet spås vara mindre partitroget, men med den data vi har vid handen tycker jag det pekar pro Clinton i Nevada och pro Trump i NC.
2016-11-04, 22:51
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Analyser av förtidsröstandet i Nevada pekar mot en förlust för Trump där. Det minskar hans chanser att vinna hela valet avsevärt. NC:s väljarmönster i förtidsröstandet pekar dock i mer Trumpgynnande riktning. Detsamma gäller Georgia, men det är en stat han bara måste vinna.

Det är lite vanskligt att göra jämförelser från val till val eftersom partierna tenderar att tweaka röstregler och på olika sätt begränsa alt öppna nya vägar till att avlägga röster. I NC vet jag att många innerstadsgrupper drivs mot same-day voting eftersom antalet vallokaler där man kunnat avlägga early/absentee ballots har begränsats och staten inte tillåter mail-in. Jag ska inte upprepa min klagovisa över såna utpräglat röviga tilltag, företrädesvis från the dark side, men fan.
2016-11-04, 22:55
Medlem
Citat:
2012 ledde demokraterna med ca 7 proocent i förtidsrösterna och vann med samma siffror. Såhär långt har jag sett demokratiska röster leda över republikanska med fyra procent, vilket jag tycker pekar i en riktning som inte är positiv för Trump även om skillnaden är mindre än vad den var i 2012. Den pekar också emot att viktningarna i pollsen varit ganska riktiga eller tom för positiva för Trump.

Det svåra i detta val är att röstandet spås vara mindre partitroget, men med den data vi har vid handen tycker jag det pekar pro Clinton i Nevada och pro Trump i NC.

Obama vann kvinnorna med 16% i Nevada 2012 men Romney vann bara männen med 3%

Det som gör att Trump leder i undersökningarna i Nevada är att han leder männen med 15% istället för 3% som Romney.

Nevada har ett av landets största andel vita utan högskoleutbildning.

Så vill du tjäna pengar lägg ett spel på att Trump vinner Nevada.

Många som tittar på att Demokraterna leder med 5% i early voting och tror att det blir som Obama.

Men de glömmer männen.
2016-11-04, 23:00
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Obama vann kvinnorna med 16% i Nevada 2012 men Romney vann bara männen med 3%

Det som gör att Trump leder i undersökningarna i Nevada är att han leder männen med 15% istället för 3% som Romney.

Nevada har ett av landets största andel vita utan högskoleutbildning.

Så vill du tjäna pengar lägg ett spel på att Trump vinner Nevada.

Många som tittar på att Demokraterna leder med 5% i early voting och tror att det blir som Obama.

Men de glömmer männen.
Men varför skulle männen förtidsrösta i mindre utsträckning än kvinnor menar du? De röster som kommit in talar ju i riktning mot att Hillary leder trots det du skriver.

Trots det har jag faktiskt lagt en peng på Trump i Nevada. Inte för att jag ser det som mest troligt att han vinner utan för att oddsen justerats lite för kraftigt efter förtidsrösterna. De är nu 1,3 för Hillary mot 3,3 för Trump. Spelbart även om jag ser det som mer troligt att Hillary vinner.
2016-11-04, 23:03
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Ni fastnar i ord. "Välutbildad".....jag menar en duktig hantverkare kan väl vara välutbildad?
Kanske ska enas om definitionen av ordet "välutbildad".....

Citat:
Ursprungligen postat av blim
https://www.youtube.com/watch?v=kjY_vDmlcTU

https://www.youtube.com/watch?v=4JxYuRHMW5o

Men välutbildad? Utbildad handlar nog om utbildning och den får man på en skola. Här ovan så ser man då inget på att hon gått särskilt mycket i skola??
2016-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Men varför skulle männen förtidsrösta i mindre utsträckning än kvinnor menar du? De röster som kommit in talar ju i riktning mot att Hillary leder trots det du skriver.

Trots det har jag faktiskt lagt en peng på Trump i Nevada. Inte för att jag ser det som mest troligt att han vinner utan för att oddsen justerats lite för kraftigt efter förtidsrösterna. De är nu 1,3 för Hillary mot 3,3 för Trump. Spelbart även om jag ser det som mer troligt att Hillary vinner.

Demokraterna leder med 5% men vi vet inte vad de röstat på.

Enligt undersökningar så leder Trump med hjälp av männen.

Om 15% av männen som i undersökningarna visar Tryckt på knappen Trump så vinner han staten.
2016-11-04, 23:11
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Det är några som arbetat med Christie och Christie skall ha noll inblandning med det överhuvudtaget.

Men bra försök
Lol du är ju för rolig med din desinformationskampanj!

En av de fällda av juryn är hans "deputy chief of staff" och det är väldigt nära Christie och de har dessutom vittnat om att de informerat direkt till Christie. I vems intresse stängdes bron av, hämd eller bara för skojs skull?
Som exempel på en deputy chief of staff kan ju nämnas att John Podesta var till Bill Clinton eller gamle gode skjutgalne Dick Cheny till Gerald Ford, jaa så länge har han styrt Republikanerna.

Jag tror Christie inte kommer uppträda mer innan valet men vi får se de närmsta dagarna.

Vilka företag har Melania igen drivit?
2016-11-04, 23:12
Medlem
Condottieris avatar
Trump representerar främst av allt ett slags brutal uppriktighet som är en utpräglad sida hos den amerikanska kulturen, vilken kommit att undertryckas allt mer under de senaste typ trettio åren. Trumps kandidatur handlar om att återupprätta manlig heder och allmän jävla anständighet i den alltmer PK-förpestade amerikanska (och västerländska) offentligheten. I det sammanhanget av manlig kulturkamp framstår faktiskt hans skrävel om fitta och pengar som relativt harmlösa övertramp. Hillary är en psykotiskt ondskefull subba som med mycket stor sannolikhet skulle dra ner hela jävla västvärlden i en fasansfull malström av ond bråd död och förnedring. Trump visar att de mörka krafter som kärringen härbärgerar kan krossas.
2016-11-04, 23:17
Medlem
Fox News sista poll innan valet:

Clinton 46

Trump 45

Blir så jävla tight.
2016-11-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Trump representerar främst av allt ett slags brutal uppriktighet som är en utpräglad sida hos den amerikanska kulturen, vilken kommit att undertryckas allt mer under de senaste typ trettio åren. Trumps kandidatur handlar om att återupprätta manlig heder och allmän jävla anständighet i den alltmer PK-förpestade amerikanska (och västerländska) offentligheten. I det sammanhanget av manlig kulturkamp framstår faktiskt hans skrävel om fitta och pengar som relativt harmlösa övertramp. Hillary är en psykotiskt ondskefull subba som med mycket stor sannolikhet skulle dra ner hela jävla västvärlden i en fasansfull malström av ond bråd död och förnedring. Trump visar att de mörka krafter som kärringen härbärgerar kan krossas.

Visst men vad bjuder Trump på som president då? Han ska skrota Obamacare och förhandla med Kina och Mexiko och Kanade och åtala Clinton och tjugo kvinnor för förtal av honom själv och bygga en mur och inte släppa in mexikaner i landet eller muslimer? Hur ska han kunna hålla något av detta han babblar om då? Utvisa folk i miljontals, hur ska detta ske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in