2012-11-22, 17:15
Medlem
Tackar så mycket nu börjar jag förstå
2012-11-22, 18:09
Medlem
Verkar bli en Jägare av mig. Jag är i alla fall preliminärt antagen till den utbildningen. Dock är jag halvsur för att 90% av alla roliga tjänster försvann då jag var för lång (193cm) för att åka pansarvagn. Och så var jag 2(!!!) futtiga sekunder ifrån en 9a på cyklingen, men det tog bara tvärstopp.
2012-11-22, 18:17
Medlem
Jahapp, då har man varit iväg på antagningsprövning då. Blev extremt besviken på mina resultat då jag inte kommer in som jägare vilket var vad jag verkligen sett fram emot.

Styrka: 7
Cykel: 6
Psykolog: 5/5
I-test: 9
Syn/hörsel/färg: Perfekt
Tjänstbarhet A

Känns ju lite småpissigt att ha genomgått en ögonoperation för att kunna söka jägare och sen inte klara av kraven.

Men jaja, kan la försöka att se någonting positivt i det hela. Valde Markstrid på P4 som förstahandsval och P7 som andrahand för att sedan försöka komma in på K3 som jägare efter GMU. Någon som har försökt göra detta och har någon idé om vad det är som krävs fysiskt? Det lär ju vara mycket högre standard än grundkraven då det är färre platser (de som blev över efter GMU, alltså avhopp) och jag bara antar att det är många fler intresserade. Tack på förhand.
2012-11-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfmama1
Jahapp, då har man varit iväg på antagningsprövning då. Blev extremt besviken på mina resultat då jag inte kommer in som jägare vilket var vad jag verkligen sett fram emot.

Styrka: 7
Cykel: 6
Psykolog: 5/5
I-test: 9
Syn/hörsel/färg: Perfekt
Tjänstbarhet A

Känns ju lite småpissigt att ha genomgått en ögonoperation för att kunna söka jägare och sen inte klara av kraven.

Men jaja, kan la försöka att se någonting positivt i det hela. Valde Markstrid på P4 som förstahandsval och P7 som andrahand för att sedan försöka komma in på K3 som jägare efter GMU. Någon som har försökt göra detta och har någon idé om vad det är som krävs fysiskt? Det lär ju vara mycket högre standard än grundkraven då det är färre platser (de som blev över efter GMU, alltså avhopp) och jag bara antar att det är många fler intresserade. Tack på förhand.

vart testades du? jag var i GBG idag. Blir jägare på k3 rätt nöjd ändå.
2012-11-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
Göteborg här med, vi sågs antagligen men pratade inte. Så tyst överallt.
Om jag har jävligt tur då så kanske vi ses efter GMU.
2012-11-22, 18:24
Medlem
Citat:
Göteborg här med, vi sågs antagligen men pratade inte. Så tyst överallt.
Om jag har jävligt tur då så kanske vi ses efter GMU.

hoppas jag vi gör!
2012-11-22, 18:45
Medlem
mpms00s avatar
Citat:

Vad fick du för mönstringsresultat?
2012-11-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpms00
Vad fick du för mönstringsresultat?

Tyvärr fick jag bara en 5a på inskrivningsprovet. Det var mycket svårare än vad jag trodde då det främst var en massa ord jag aldrig tidigare stött på i livet. Känns surt att bara få en femma här då det kan vara detta som gör att jag inte kommer in. Är som sagt bara preliminärt antagen.

Har aldrig gjort marklyft innan men maxade på den, väldigt överraskande. På cykeln var jag två jävla sekunder ifrån en nia.

Perfekt syn o hörsel.

Befälslämplighet: 7
Psykolog: 7
2012-11-22, 19:34
Medlem
Citat:
Tyvärr fick jag bara en 5a på inskrivningsprovet. Det var mycket svårare än vad jag trodde då det främst var en massa ord jag aldrig tidigare stött på i livet. Känns surt att bara få en femma här då det kan vara detta som gör att jag inte kommer in. Är som sagt bara preliminärt antagen.

Har aldrig gjort marklyft innan men maxade på den, väldigt överraskande. På cykeln var jag två jävla sekunder ifrån en nia.

Perfekt syn o hörsel.

Befälslämplighet: 7
Psykolog: 7
*suck*
Du har inte lust att byta? Dina resultat för min längd. Vad var det egentligen du ville då, om du inte ville bli jägare?
2012-11-22, 20:00
Medlem
Citat:
*suck*
Du har inte lust att byta? Dina resultat för min längd. Vad var det egentligen du ville då, om du inte ville bli jägare?

jag är helnöjd med jägare. Jag hade dock inga planer på det innan ja gick dit. Då hade jag mer tänkt mig amfibisoldat eller marksoldat. Men men. Kommer jag in så blir jag sjukt nöjd!
2012-11-22, 20:03
Medlem
Någon vänlig själ som kan säga hur det såg ut med sökande till P7 denna vecka?
2012-11-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impox
Någon vänlig själ som kan säga hur det såg ut med sökande till P7 denna vecka?

Och till P4. Någon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in