2012-12-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Yes LG markstrid. Fan vad underbart! Grattis! Inga problem, aldrig blivit dömd eller något. Men vad menar du med att alla blivit nominerade? Det var ju ca 20 fler sökande än vad det fanns platser.

Kan ju varit folk som fått besked om ev. högskola etc. De vet jag att de redan börjat, så folk kanske mailat/ringt in och sagt det inte längre är intresserade
2012-12-12, 21:37
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarreBarre
Kan ju varit folk som fått besked om ev. högskola etc. De vet jag att de redan börjat, så folk kanske mailat/ringt in och sagt det inte längre är intresserade
Okej! Får hoppas att det stämmer. Man kan ju fortfarande inte helt pusta ut. Man vill ju veta till 100%, även om det känns bra.
2012-12-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Okej! Får hoppas att det stämmer. Man kan ju fortfarande inte helt pusta ut. Man vill ju veta till 100%, även om det känns bra.

Saken är att dem som inte blivit nominerade redan fått besked, sen så var det cirka 20 platser mer men dem saknade cirka 40 platser till högvakt/markstrid, så kanske tog in fler på vanlig markstrid i hopp om att några ska gå över då utbildningen är klar. Tror du kan andas ut
2012-12-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MutliBasic
Saken är att dem som inte blivit nominerade redan fått besked
Gäller det bara förbandet ni talar om eller gäller det samtliga? Och vet du detta för att du själv har talat med RM eller har du hört det från en annan källa?
2012-12-12, 22:36
Medlem
Fick brev om att jag inte blev antagen. Hade det varit så att det stod att jag inte uppfyllde alla kriterier eller någonting så hade det ju varit lugnt, men nu sitter jag som ett frågetecken på vad som faktiskt hände.

Citat:
Ursprungligen postat av Rekryteringsmyndigheten
Beslut
Vi måste tyvärr meddela att du inte har antagits till den grundläggande militära utbildningen i Försvarsmakten som du har sökt.

Motivering
Du måste fullfölja din ansökan för att Försvarsmakten ska kunna bedöma om du har förutsättningar att bli antagen till den utbildning som du är intresserad av. Det innebär bland annat att du ska kunna legitimera dig och att du deltar under hela antagningsprövningen. Eftersom du inte har gjort det blir du inte antagen till den grundläggande militära utbildning som du har sökt.

Hänger inte med alls. Vad det något man skulle göra efter att ha varit hos RM och gjort testerna eller? Finns det någon som har ett hum om vad som faktiskt kan ha hänt här? Mycket tacksam för svar.
2012-12-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfmama1
Fick brev om att jag inte blev antagen. Hade det varit så att det stod att jag inte uppfyllde alla kriterier eller någonting så hade det ju varit lugnt, men nu sitter jag som ett frågetecken på vad som faktiskt hände.

Hänger inte med alls. Vad det något man skulle göra efter att ha varit hos RM och gjort testerna eller? Finns det någon som har ett hum om vad som faktiskt kan ha hänt här? Mycket tacksam för svar.

Har du gjort alla tester och hade giltig legitimation med dig under testerna?
2012-12-12, 22:43
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:

Ring till rekryteringsmyndigheten imorgon. Satt du ner och prata med en yrkesvägledare när du var där och gjorde testerna?
2012-12-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MutliBasic
Har du gjort alla tester och hade giltig legitimation med dig under testerna?
Ja. Hade ett pass som bara var någon månad gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Ring till rekryteringsmyndigheten imorgon. Satt du ner och prata med en yrkesvägledare när du var där och gjorde testerna?
Ja, det gjorde jag. Och jag har kvar papper för att styrka det, om det är vad som krävs. Skall ringa imorgon, tack för tipset.
2012-12-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ja. Hade ett pass som bara var någon månad gammalt.

Ja, det gjorde jag. Och jag har kvar papper för att styrka det, om det är vad som krävs. Skall ringa imorgon, tack för tipset.

Märkligt, om passet är gammalt så förstår jag om dom avvisar dig eller ber dig hämta ett nytt. Men att låta dig göra alla testerna, och sen säga att det inte är giltigt låter ju obegripligt. Ring och hör med dem imrg.
2012-12-12, 22:54
Medlem
Citat:

Vad tråkigt fan, När fick du brevet?
2012-12-12, 23:02
Medlem
Citat:

Blir ledsen när jag hör detta... Du kan ha haft en slarvig yrkesvägledare. När min YV skulle föra in personuppgifterna i datorn skrev han först in helt fel namn () så jag blev tvungen att rätta honom, sen var han nära på att skriva fel personnummer också. Det kanske var något sånt som hände? Tycker absolut att du ska ringa dem imorgon!

Hur länge sen fick du ditt brev?
2012-12-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbopanda
Blir ledsen när jag hör detta... Du kan ha haft en slarvig yrkesvägledare. När min YV skulle föra in personuppgifterna i datorn skrev han först in helt fel namn () så jag blev tvungen att rätta honom, sen var han nära på att skriva fel personnummer också. Det kanske var något sånt som hände? Tycker absolut att du ska ringa dem imorgon!

Hur länge sen fick du ditt brev?
Tog mig en titt på pappret jag fick från YV, och både namn, personnummer och address var rätt.
Och jag fick brevet tidigare idag, men öppnade det inte förrän för ett par timmar sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in