2012-07-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wohoftw
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-och-undersokningar/

Ibland får man faktiskt leta lite själv också. Tvekar starkt på att GMU är något för dig om du drar dig för att klicka runt lite på en hemsida

Tvekar starkt på din förmåga att förstå text. Frågade ingenting om mönstringen, utan om GMU. Förstår att det är lätt att missa det om man är lätt förståndshandikappad som dig. Tror GMU inte är något för dig
2012-07-29, 14:43
Medlem
wohoftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Tvekar starkt på din förmåga att förstå text. Frågade ingenting om mönstringen, utan om GMU. Förstår att det är lätt att missa det om man är lätt förståndshandikappad som dig. Tror GMU inte är något för dig

Oj, här vaknade vi på fel sida! Men då missförstod jag dig. Jag har gjort GMU och vi fick i princip göra om alla tester man gjort på RM innan, dock byttes cykel och isokai ut mot beep och multitest. Dessutom så fick vi göra ett pissprov och ta TBE-vaccin.

Edit: Ska tilläggas att jag gjorde min GMU på Livgardet omgång 2 nu i år. Kan se annorlunda ut på andra förband.
Senast redigerad av wohoftw 2012-07-29 kl. 14:47.
2012-07-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckylefty
Jo, visst kommer jag få ta samtalet igen.
Min fråga var mer om jag kommer få en "en helt ny chans"? Det vill säga att jag får en ny siffra den här gången med tanke på att min 3:a från förra inte gör någon speciellt belåten..?

Stå på dig hos psykologen. När jag var och antagningsprövade så vart alla överkörda av psykologen. Min psykolog försökte köra över mig och trycka på "känsliga" saker. Man MÅSTE vara TYDLIG och se till att psykologen faktiskt har förstått vad DU menar. En liten nick och ett leende betyder inte att han/hon uppfattat vad du sagt rätt.
2012-07-29, 20:08
Medlem
McConfusings avatar
Hej

Vad ska/bör/får man ta med sig till GMU:n?

(Ska till Skövde den 20 augusti)
2012-07-29, 20:27
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McConfusing
Hej

Du får allt du behöver! Men som man lärde sig under lumpen så är det alltid bra att ha en bättre kniv än vad du får ut. En multitång är nästan ett måste att skaffa. Skaffa en bra modell, typ Gerber. Skavsårsplåster är bra att ha extra, en bra ficklampa.

Sen ska du om du inte kan nu lära dig att läsa karta och orientera, stor fördel att kunna det bra!

Men generelt sett så behöver du inte ha med något, du får som sagt allt du behöver.
2012-07-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Du får allt du behöver! Men som man lärde sig under lumpen så är det alltid bra att ha en bättre kniv än vad du får ut. En multitång är nästan ett måste att skaffa. Skaffa en bra modell, typ Gerber. Skavsårsplåster är bra att ha extra, en bra ficklampa.

Sen ska du om du inte kan nu lära dig att läsa karta och orientera, stor fördel att kunna det bra!

Men generelt sett så behöver du inte ha med något, du får som sagt allt du behöver.

Är det att rekomendera att man tar med sin dator? Gött att kunna se film och surfa dyl.
2012-07-29, 22:23
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Är det att rekomendera att man tar med sin dator? Gött att kunna se film och surfa dyl.

Beror på om du ska bo kvar på regementet över helgerna eller inte. Som jag har förstått det så har man inte direkt tid/ork att använda sig av dator å mobilen just under veckorna. Men som sagt, bor du kvar på regementet så kan de va skönt att ha nå att göra på helgerna.
2012-07-29, 22:36
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McConfusing
Hej

https://www.flashback.org/t1835039
2012-07-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Beror på om du ska bo kvar på regementet över helgerna eller inte. Som jag har förstått det så har man inte direkt tid/ork att använda sig av dator å mobilen just under veckorna. Men som sagt, bor du kvar på regementet så kan de va skönt att ha nå att göra på helgerna.

okejokej, när man gymmar, hur går det till då? Kör man marklyft och bänkpress med egenvikt eller är det typ av rundpass, där man ska köra intensivt i några sekunder för att sedan byta till nästa övning -.-
2012-07-29, 23:45
Medlem
Hur är maten? Är det typ skolmat? Kan maten variera beroende vilket ställe man ska till?
2012-07-30, 13:09
Medlem
wohoftws avatar
Citat:
Hur är maten? Är det typ skolmat? Kan maten variera beroende vilket ställe man ska till?

I matsalen så var maten snäppet över skolmat. Det är ju storköksmat liksom, men riktigt god sådan i matsalen! I fält när vi fick isolerat käk så var det typ alltid gulasch med potatis, skulle säga ett eller två snäpp under skolmat. Frystorkat, ja det smakar ju inte alltid så bra om man säger så. Vi fick dock ut dom nya 24h mealsen under Aldrig Ge Upp, om dom var riktigt nice faktiskt!
2012-07-30, 13:10
Medlem
goelens avatar
Citat:
Inte de första tre veckorna. Då kommer den bara att få ligga och skräpa i skåpet då du är i tjänst långt in på nätterna. I alla fall enligt min erfarenhet ifrån värnplikten. Jag vet inte hur GMU funkar men det bör ju vara likadant.
Därefter får du nog mer tid över på kvällarna men det är i nio fall utav tio roligare att sätta sig på soldathemmet och glo på film med plutonskamraterna istället för att ligga på sängen och titta själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in