Citat:
Ursprungligen postat av Woltaire
Tack för det snabba svaret. Det låter bra och jag behöver inte oroa mig så mycket som
EDIT: Vill dock säga att jag ser väldigt dåligt utan linser. Med linser är det inga problem. Hur ser försvarsmakten på detta ?
Jag är endå uppe och har inget att göra så det är ingen fara!
Jag skall inte säga för mycket nu men tror inte att det är så stor fara faktiskt mönstringen numera är inte lika "svår" som den var sista åren med värnplikt då var det minsta lilla fel och hem direkt typ
har mönstrat för både lumpen (dock la dom ner allt så hela min kull fick mönstra men inget mer) och GMU så vet lite om skillnaderna.
Sen så helt ärligt kommer du inte in i en typiskt "stridande" tjänst så var inte ledsen för det det finns massa andra tjänster som inte är typiskt stridande ( förare tross mekaniker etc) som får skjuta massor endå plus att du tjänar mera lär dig massa saker som man har nytta av i det civila sen när du gjort din tid i FM. Skyttesoldat är kanske kul ibörjan men efter något år blir det nog tjatigt.
Så för att sammanfatta gå in och mönstra och försök få någon stridande tjänst om det inte finns så kör på något annat går alltid att byta senare efter GMU.
ps, fixa brillor om tills GMU alla mina kollegor kör brillor i fält tydligen mycket lättare och så.