2012-11-10, 18:39
Medlem
Gym / Styrketräning

dubbelpost
Senast redigerad av randomman 2012-11-10 kl. 18:52.
2012-11-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Vet att detta tagits upp i tråden tidigare men hittar inget nu. Har sökt lite på urinprov m m men hittar inte min direkta fråga:

Hur många gånger under GMU DROGTESTADES du eller någon av dina kamrater? Eller om någon har insyn: hur ofta bedrivs sådana tester?

Du igen, och med dina frågor...

Vi drogtestades varje morgon efter frukost, innan morgonuppställningen...
2012-11-10, 18:47
Medlem
Gym / Styrketräning

Hur är det med GYM UNDER GMU, är det tillgängligt på de flesta förband eller bara vissa? Vilka, i sådana fall?

Citat:
Vet att detta tagits upp i tråden tidigare men hittar inget nu. Har sökt lite på urinprov m m men hittar inte min direkta fråga:

Hur många gånger under GMU DROGTESTADES du eller någon av dina kamrater? Eller om någon har insyn: hur ofta bedrivs sådana tester?

Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Du igen, och med dina frågor...

Vi drogtestades varje morgon efter frukost, innan morgonuppställningen...

Haha, jag förstår hur jag framstår. Förstår att ni inte tror att jag platsar. Men en vacker dag blir ni motbevisade. Tro mig.

Hittade dock svar på min fråga så ändrar den till en annan.
Senast redigerad av randomman 2012-11-10 kl. 18:52.
2012-11-10, 18:55
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Haha, jag förstår hur jag framstår. Förstår att ni inte tror att jag platsar. Men en vacker dag blir ni motbevisade. Tro mig.

Om du har problem med droger varför i helvete ska du söka in till försvaret? Du har inget där att göra, du kommer bara bli en belastning för dina kamrater då din hjärna är mos av alla jävla jollar du sugit i dig. Finns det misstanke om att du pundat kommer du givetvis att testas. Jävla pundare.
2012-11-10, 19:02
Medlem
Citat:
Hur är det med GYM UNDER GMU, är det tillgängligt på de flesta förband eller bara vissa? Vilka, i sådana fall?

Skulle aldrig i mitt liv vilja ha dig som kollega och jag hoppas innerligt att psykologen du får vid mönstringen kommer göra sitt jobb och skicka hem dig fortast möjligt och att du därefter ger upp. Av dina inlägg att dömma så framgår det ju att du uppenbarligen både knarkar och använder anabola steroider, samtidigt som du har noll tålamod och är helt inkompetent när det gäller att samla information då du varvar ena dumma frågan efter den andra, gång på gång.
2012-11-10, 20:02
Medlem
Citat:

Så om jag har förstått det rätt så är detta din livlina, att komma in och genomföra GMU för att få ett jobb.

- Du har ingen utbildning, inget jobb, inga pengar, inget körkort, bor hos dina föräldrar och är påväg att bli utslängd.
- Du kan tydligen sjukskriva dig för att det finns dokumenterat att du lider av psykisk sjukdom(ar).
- Du går på droger och anabola.
- Du söker svar här på Flashback om hur du kan leva på staten som en parasit.
- Du undrar hur svårt/lätt det är att köpa droger och steroider för att smuggla hem till Sverige.
- Du söker svar i Stora skol & Kunskapstråden - för de lata. - Vilket visar att du tydligen inte är särskilt målmedveten eller hängiven.
- Du plankar på tåg.
- Du leker runder med en teleskopbatong som du inte vet hur den fungerar.
- Du har väldigt dåligt självförtroende.

Detta är bara några få intryck jag har fått av dig när jag har läst igenom lite inlägg och trådar av dig. Allting ovanför har jag tagit direkt från vad du själv har skrivit, det är dina egna ord!

Du är säkert någon FM skulle anställa och sätta en AK5:a i händerna på?

Stick och brinn.
2012-11-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Om du har problem med droger varför i helvete ska du söka in till försvaret? Du har inget där att göra, du kommer bara bli en belastning för dina kamrater då din hjärna är mos av alla jävla jollar du sugit i dig. Finns det misstanke om att du pundat kommer du givetvis att testas. Jävla pundare.
Håller med till 1000%! Jävla pundare som vill söka till vårat försvar... Vi vill inte ha samma kvalité på våra styrkor som Afghanska armén..
2012-11-10, 21:19
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twtm
Håller med till 1000%! Jävla pundare som vill söka till vårat försvar... Vi vill inte ha samma kvalité på våra styrkor som Afghanska armén..
Försvaret tar ju in kvinnor som inte kan bära sin egen packning och invandrare som knappt kan tala svenska, så en pundare hit och dit gör nog varken av eller till.
2012-11-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Försvaret tar ju in kvinnor som inte kan bära sin egen packning och invandrare som knappt kan tala svenska, så en pundare hit och dit gör nog varken av eller till.
Knappast... Bara fånar som skulle tro på att abdullah som inte kan svenska eller Blondin bella som kommer med smink till GMU, skulle komma in på GMU
2012-11-10, 23:51
Medlem
Citat:
Knappast... Bara fånar som skulle tro på att abdullah som inte kan svenska eller Blondin bella som kommer med smink till GMU, skulle komma in på GMU

Där har du fel. Kvinnor, folk med utländsk bakgrund och andra ej överrepresenterade grupper i FM kvoteras in, det är allmänt känt. Att kvalificera sig för GMU är heller inte särskilt svårt. Det räcker med att ge ett någorlunda seriöst intryck hos psykologen så är man inne, om man inte bär på några större hälsodefekter eller är extremt otränad. Sedan att man kanske inte hamnar på ett jägarförband är ju en annan sak, men en simpel logistiktjänst är inte svår att komma åt. Så att randomman kan komma in är ju knappast omöjligt, snarare är risken överhängande stor. Många olämpliga slinker igenom systemet. Jag skulle säga att Rekryteringsmyndigheten är en av de största anledningarna till varför rekryteringen till det nya systemet med heltidsanställda soldater inte fungerar särskilt bra. Rekryteringsmyndigheten fokuserar på fel saker. Folk som egentligen skulle passa för sökt tjänst gallras bort (kanske pga. en obetydlig katt- eller nötallergi) medan olämpliga (psykiskt instabila, stridspittar utan insikt i FM:s egentliga verksamhet mm.) glider igenom. Detta är ett stort problem, och en av anledningarna till varför GMU-kullarna har så stort avhopp varje omgång.
2012-11-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Där har du fel. Kvinnor, folk med utländsk bakgrund och andra ej överrepresenterade grupper i FM kvoteras in, det är allmänt känt. Att kvalificera sig för GMU är heller inte särskilt svårt. Det räcker med att ge ett någorlunda seriöst intryck hos psykologen så är man inne, om man inte bär på några större hälsodefekter eller är extremt otränad. Sedan att man kanske inte hamnar på ett jägarförband är ju en annan sak, men en simpel logistiktjänst är inte svår att komma åt. Så att randomman kan komma in är ju knappast omöjligt, snarare är risken överhängande stor. Många olämpliga slinker igenom systemet. Jag skulle säga att Rekryteringsmyndigheten är en av de största anledningarna till varför rekryteringen till det nya systemet med heltidsanställda soldater inte fungerar särskilt bra. Rekryteringsmyndigheten fokuserar på fel saker. Folk som egentligen skulle passa för sökt tjänst gallras bort (kanske pga. en obetydlig katt- eller nötallergi) medan olämpliga (psykiskt instabila, stridspittar utan insikt i FM:s egentliga verksamhet mm.) glider igenom. Detta är ett stort problem, och en av anledningarna till varför GMU-kullarna har så stort avhopp varje omgång.
De tar ju för fan inte in någon som inte kan svenska!! Hur fan ska psykologen få ett seriöst intryck utav dig om du inte ens kan prata det svenska jävla språket men jag håller med om det där med allergier... kan göra att jag inte får göra GMU vilket jag tycker är åt helvetet synd!
2012-11-11, 00:17
Medlem
Citat:
De tar ju för fan inte in någon som inte kan svenska!! Hur fan ska psykologen få ett seriöst intryck utav dig om du inte ens kan prata det svenska jävla språket men jag håller med om det där med allergier... kan göra att jag inte får göra GMU vilket jag tycker är åt helvetet synd!

Nej, självklart ska man kunna svenska, men så mycket mer än så behövs oftast inte... RM tar både ut personal till FM och Polishögskolan, och det är känt att man till de senaste sökomgångarna på PHS tagit in folk med utländsk bakgrund som inte klarade det oerhört simpla svenskaprovet som alltid varit obligtoriskt att klara av, tills man till senaste sökomgången tog bort det helt. Allt för att göra det lättare för icke svenskfödda att ta sig in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in