2012-06-15, 18:43
Medlem
nigras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Fick en 8. Klarar av två reps på 110 när det gäller marklyft. Gällande drag till hakan kan jag göra 7-8 reps på 40 kg.

Men glöm inte att följa sjuksyrrans anvisningar.

Skönt att höra, du är aningen svagare än mig när det kommer till marklyftet men starkare när det kommer till draget. Får hoppas att man klarar ännu lite mer med den extra adrenalin-kicken man får när det väl är dags. En 6a duger gott för mig!
2012-06-15, 19:13
Medlem
St3amb0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Svara nej. Om du är bötfälld endast utan ett domstols beslut kan du klara det. Jag förekommer vid två punkter men bara böter.
Det där med misstanke registret är orelevant då dom kollar om du är misstänkt för något allvarligt brott vilket jag grovt betvivlar du är :P. Kör på bara och frågar psykologen om det så förklara bara snällt vad som skett

Det blev just en rättslig sak alltså tingsrätt av det hela för att se om jag var skyldig eller ej, då blev jag dömd och det hela rubricerades som ''skadegörelse''. Så mer eller mindre är jag helt ute ur leken för ett träd som sågades i? trädet fälldes heller aldrig..

Är det ens värt att jag svarar Nej och försöker få min röst hörd av psykologen?
2012-06-15, 22:21
Medlem
Askenars avatar
Är det möjligt att höja sina betyg hos yrkesvägledaren eller är det bull? (läste i angelfire länken)
2012-06-15, 23:02
Medlem
Bubbaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St3amb0y
Det blev just en rättslig sak alltså tingsrätt av det hela för att se om jag var skyldig eller ej, då blev jag dömd och det hela rubricerades som ''skadegörelse''. Så mer eller mindre är jag helt ute ur leken för ett träd som sågades i? trädet fälldes heller aldrig..

Jaha då vart det annorlunda tyvärr.. Du får tyvär ta och vänta 5år är jag rädd för :/
2012-06-15, 23:27
Medlem
kortets avatar
Citat:

Jag tycker att du ska åtminstone testa och se vad psykologen säger om detta. Du borde även berätta detta till Yrkesvägledaren och se om han kan göra någon anteckning om detta.

I värsta fall får du i alla fall veta hur du ligger till fysiskt samt psykiskt och en gratis lunch.
2012-06-16, 15:18
Medlem
Om man valde ledning/logistik som förstaval så skiljer sig inte utbildningen alls från exempelvis markstrid? GMU ska vara likadant oavsett inriktning?

Om jag senare vill inrikta mig på markstrid, hur stora är chanserna att jag får en vakant plats om jag fått Syn C på mönstringen? Kan jag väga upp det på något sätt eller få bättre färgseende....
2012-06-16, 17:55
Medlem
St3amb0ys avatar
Citat:
Jag tycker att du ska åtminstone testa och se vad psykologen säger om detta. Du borde även berätta detta till Yrkesvägledaren och se om han kan göra någon anteckning om detta.

I värsta fall får du i alla fall veta hur du ligger till fysiskt samt psykiskt och en gratis lunch.

Yrkesvägledaren? Vem är denna person i sammanhangen?
2012-06-16, 18:03
Medlem
St3amb0ys avatar
För övrigt känns det för jävligt att såga i ett träd gör mig till en brottsling, har inget förflutet med polis eller annat rättsväsende i mina år jag levt. Detta ska alltså sätta käppen i hjulet för mig totalt, suger någon fruktansvärt!

Tycker man borde kunna han någon form av översikt när det gäller sånna här fall..
2012-06-16, 18:09
Medlem
kortets avatar
Citat:
Yrkesvägledaren? Vem är denna person i sammanhangen?
Det är en person som pratar om de olika vägar man kan ta inom militären.

Förövrigt så får du ta konsekvenser av att ha begått en brottslig handling. Även om det handlar om att såga i träd.
2012-06-17, 09:42
Medlem
St3amb0ys avatar
Citat:
Det är en person som pratar om de olika vägar man kan ta inom militären.

Förövrigt så får du ta konsekvenser av att ha begått en brottslig handling. Även om det handlar om att såga i träd.

Så långt förstod jag men när och hur man pratar med han/hon

Absolut och det får jag ju tyvärr så för, men som jag sagt är det lite skrattretande.
2012-06-17, 10:28
Medlem
Citat:
Så långt förstod jag men när och hur man pratar med han/hon

Absolut och det får jag ju tyvärr så för, men som jag sagt är det lite skrattretande.

Yrkesvägledaren får man prata med efter man genomgått alla tester vid mönstringen.
2012-06-17, 15:34
Medlem
Tjenare, Jag märkte idag att jag var väldigt svag i mina muskler, jag orkade inte lyfta något alls, och det ledde till ett 90graders stup för mitt självförtroende..
Jag kan springa 3mil utan några problem men jag kan inte ens lyfta 5kg med min biceps.

Är jag körd när det gäller min mönstring som jag ska göra om 10dagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in