2012-06-07, 16:19
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Ändrade du vad du sökte vid mönstring genom att ringa din handledare?

Ja.

Sökte Tekniksoldat i Halmstad under mönstringen.

Bytte till Logistiksoldat på i19 ca en vecka efter mönstring.

Någon annan som är prel intagen som Logistiksoldat på i19 förresten?
2012-06-07, 16:42
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesp2
Det där med glutenintolerans tror jag inte heller är något större problem. Men när det kommer till synfel så är dem extremt stränga.

Man blir inte kallad på antagningsprövning om man uppger att man är glutenintollerant i alla fall.
2012-06-07, 19:42
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Man blir inte kallad på antagningsprövning om man uppger att man är glutenintollerant i alla fall.

Synfel ok, andningsbesvär inte ok!
2012-06-08, 11:51
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Synfel ok, andningsbesvär inte ok!

Okej, vad har det att göra med glutenintollerans?
2012-06-08, 13:37
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Okej, vad har det att göra med glutenintollerans?

Det medför extra belastning, logistisk sett.
2012-06-08, 13:53
Medlem
Greenandblacks avatar
Rycker in på måndag. Hur är det med kameror? Får man ta med det? Eller har man ingen tid att ta bilder ändå?
2012-06-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenandblack
Rycker in på måndag. Hur är det med kameror? Får man ta med det? Eller har man ingen tid att ta bilder ändå?

Ja, man brukar få ha med sig en kamera, dock kanske det inte uppskattas till 100% av befälen men så länge du inte flashar runt med den på övningar/fält så ska det vara lugnt.
Dock så måste du räkna med att "anhålla" om lov att ta bilder innan så det inte blir något liv.

Personligen så upplevde jag att jag inte hade tid att ta bilder alls, speciellt under de första 3 månaderna (vilket GMU endast består av nu). Det var alldeles för mycket tidspress och för dåliga omständigheter

Lycka till!
2012-06-08, 17:24
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det medför extra belastning, logistisk sett.

Det är jag med på men det har ju ändå inget att göra med andning eller syn.
2012-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Ja. Det jag såg vid yrkesvägledarens dator var att dom tog in Fallskärmsjägare+Markstrid (detta var inom samma rad) till LG. Dom tog även in röjdykare.

Efter att ha sett alla förband som anställer på yrkesvägledarens dator så kan jag garantera följande:
De förband som man ser på försvarsmaktens hemsida som anställer efter omgång 4/5 är definitivt inte alla.

Du är ute och cyklar...

FJS kommer att hålla en utbildning i slutet på sommaren (den är 9 eller 10 veckor) och till den kan endast personal med MINST 1 år inom FM söka sig till. Det krävs förmodligen väldigt goda vitsord etc för att kunna ta sig in där.

Jag gör GMU på K 3 just nu och många drömmer om att få vara en av skaran som tar sig in. K 3 var väldigt tydliga med att om man ska se realistiskt på det hela (formkurvan kommer ju inte se lika ut för alla, vissa är snabba på att lära, andra tar det längre tid för) så bör man förvänta sig åtminstone 2-4 år innan man söker sig in till den utbildningen.
2012-06-08, 21:28
Medlem
Greenandblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFi1ip
Ja, man brukar få ha med sig en kamera, dock kanske det inte uppskattas till 100% av befälen men så länge du inte flashar runt med den på övningar/fält så ska det vara lugnt.
Dock så måste du räkna med att "anhålla" om lov att ta bilder innan så det inte blir något liv.

Personligen så upplevde jag att jag inte hade tid att ta bilder alls, speciellt under de första 3 månaderna (vilket GMU endast består av nu). Det var alldeles för mycket tidspress och för dåliga omständigheter

Lycka till!

Okej, tack så mycket. Tar med en liten kamera ifall tillfälle ges.
2012-06-08, 21:48
Medlem
OmgHaxxs avatar
Sax
FINGERBORG!
Nagelbitare
Vettig kniv, dock inte så dyr att man grinar när man pajjar den. Mora 2000 har bra pris-funktion ratio
Eltejp
Pannlampa
AA-batterier
Extra skosnören 150cm
Tandborste, shampo, deo, lägg, rakgrejor.
Någon form av tång att bryta och bända med

Allt annat får ni ut.

Edit: Skit i att dra på massa kläder, ett civilt ombyte räcker. Ta minsta möjliga väska. Protein bars är också bra att ha, speciellt i början när alla är dumma i huvudet och utspisningen går åt helvete.
Senast redigerad av OmgHaxx 2012-06-08 kl. 21:52.
2012-06-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroic
Man kan ju alltid hålla tummarna på att det är så enkelt! Jag vill bara få en uppfattning om vad det är för sorters övningar.

http://rekryteringsmyndigheten.se/trmPublic/IProvet/inskrivningsprovet.htm

Ungefär sådana övningar
+lite annat

En hel del ordkunskap, en del "IQ-övningar", och lite fysiks allmänbildning:
Ex. Var blir man mest solbränd? När man solar på: A. Gräsmattan, B. snön eller C. öknen?

Provet går på tid, jag tror man har 80 minuter på sig (god tid på dig)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in