2012-06-05, 14:25
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroic
Om man ska jämföra I-provet med vad som redan finns ute, vilket är mest likt om ens något?

Försvarsmaktens app till Android/iOS

http://rekryteringsmyndigheten.se/trmPublic/IProvet/inskrivningsprovet.htm

Är lite nyfiken och smått orolig. Vill bara vara lite förberedd psykiskt. Har fortfarande mardrömmar om att få hjärnsläpp under testet..

Det kan väl inte vara speciellt likt något utav dem..? Det kan väl ändå inte vara så lätt som den länken du skickade (7/7)? Är I-provet på tid?

Se till att du har rensat hjärnan innan du gör provet. Gör något som gör att du slappnar av, för mig är det tex ett stenhårt träningspass.
2012-06-05, 16:43
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Hej kan man ändra sitt val till omgång 4/5 fortfarande? Snabbt svar vore trevligt då jag verkligen vill söka en annan inriktning! Tack

Ringde bara upp en handledare så fixade han det.
2012-06-05, 16:46
Medlem
Bubbaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Ringde bara upp en handledare så fixade han det.

Ändrade du vad du sökte vid mönstring genom att ringa din handledare?
2012-06-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Det kan väl inte vara speciellt likt något utav dem..? Det kan väl ändå inte vara så lätt som den länken du skickade (7/7)? Är I-provet på tid?

Se till att du har rensat hjärnan innan du gör provet. Gör något som gör att du slappnar av, för mig är det tex ett stenhårt träningspass.

Man kan ju alltid hålla tummarna på att det är så enkelt! Jag vill bara få en uppfattning om vad det är för sorters övningar.
2012-06-05, 18:08
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Någon som har koll på hur ledning på Livgardet är? Någon utmaning över huvud taget, eller bara lök? Var helt inne på att söka flygbassäk, men FM fuckade upp allt. Mer info här för intresserade: http://forum.soldf.com/index.php?%2Ftopic%2F49127-foer-laang-foer-foersvarsmakten%2F

Livgardet är inriktning markstrid omgång 5. Eller har jag fel?
2012-06-05, 21:31
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Börjar bli lite fundersam men är livgardet omgång 5 ledning och inte markstrid? Står på hemsidan markstrid men läst att folk skriver att det är ledning. :S
2012-06-05, 21:55
Medlem
Hej!

Om man för 2,5 år sen bröt radius(ben i underarmen) men inte har några problem idag blir det ändå en nackdel för en så att säga(om man vill in i FM). Alltså; bröt benet-benet läkte-business as usual.

MVH
2012-06-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Börjar bli lite fundersam men är livgardet omgång 5 ledning och inte markstrid? Står på hemsidan markstrid men läst att folk skriver att det är ledning. :S

Du behöver inte vara orolig. Jag har varit ner o antagningsprövat o sökte markstrid på Livgardet. Har ett papper på att jag är prel antagen till just markstrid. Men det ena behöver inte utesluta det andra. Livgardet kanske har ledningsplatser också? Eftersom jag endast var intresserad av markstrid så kollade jag inte upp det. Men jag vet att Skövde vid tidigare GMU sökt exempelvis både markstrid o logistiksoldater.
2012-06-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlofSweden
Hej!

Om man för 2,5 år sen bröt radius(ben i underarmen) men inte har några problem idag blir det ändå en nackdel för en så att säga(om man vill in i FM). Alltså; bröt benet-benet läkte-business as usual.

MVH

Det kan det bli! Det du ska göra är att ordna ett läkarintyg på att skadan idag är helt läkt, att du inte har några känningar, att det inte är någon risk att du slår upp samma skada igen osv. Då ska det vara hur lugnt som helst. Ett sånt läkarintyg ordnar du via din hälsocentral.
2012-06-05, 22:15
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Du behöver inte vara orolig. Jag har varit ner o antagningsprövat o sökte markstrid på Livgardet. Har ett papper på att jag är prel antagen till just markstrid. Men det ena behöver inte utesluta det andra. Livgardet kanske har ledningsplatser också? Eftersom jag endast var intresserad av markstrid så kollade jag inte upp det. Men jag vet att Skövde vid tidigare GMU sökt exempelvis både markstrid o logistiksoldater.

Känns skönt att höra! Har skrivit ett utförligare svar på ett PM till dig.
2012-06-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Det kan det bli! Det du ska göra är att ordna ett läkarintyg på att skadan idag är helt läkt, att du inte har några känningar, att det inte är någon risk att du slår upp samma skada igen osv. Då ska det vara hur lugnt som helst. Ett sånt läkarintyg ordnar du via din hälsocentral.

Tack!
2012-06-07, 13:46
Medlem
kesp2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danzul
Jag har för mig att det inte ska vara omöjligt att göra GMU om man är glutenintolerant eller färgblind för den delen. Gjorde lumpen 09 och då var det en tjej som fick leva på pytt från havet(en av de vidrigaste gulpåsarna) över tiden pga att hon var glutenintolerant.

Det där med glutenintolerans tror jag inte heller är något större problem. Men när det kommer till synfel så är dem extremt stränga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in