Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Jag avråder alla att söka GMU med inriktning SOU, iallafall ifall du vill vara långvarig i försvaret.
Ingen på mitt förband vill jobba med en som gått GMU+KMU+SOU, även fast personen kanske är väldigt duktig.
Jag som har vart anställd som soldat i snart 4år kan inte tänka mig att bli ledd av någon som knappt vet hur det är att vara soldat och agera i förband.
Det är till och med personer som hoppat av SOU och börjat som soldat pga att dom själva förstått vilket skitsystem GMU+KMU+SOU är.
Jag rekommenderar folk istället börjar som soldat och sedan jobba sig upp som alla andra i försvaret.
Om du hade läst vad jag har skrivit så hade du vetat att jag varken har sökt en sådan utbildning eller kommer gå en sådan. Jag är bara intresserad av att bli pilot inom försvaret(hkp, stridspilot, transportpilot).
För att bli något utav dessa måste man gå en officerutbildning, right?
Så jag undrar vilken väg som är snabbast att gå, dvs jag är inte intresserad utav att leda några äldre soldater och tvinga dem att gräva skyddsvärn.
Edit: såg nu att ditt inlägg inte var skrivet till mig, kände mig ändå lite utpekad så mitt svar får kvarstå.