2011-12-28, 16:20
Medlem
Kolagubbens avatar
När bör man boka tågresa till GMU 1?
Senast redigerad av Kolagubben 2011-12-28 kl. 16:29.
2011-12-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
När bör man boka tågresa till GMU 1?
Så långt innan som möjligt är väl alltid bäst?
2011-12-28, 23:56
Medlem
Brolle93s avatar
Någon som testat sig hos rekryteringsmyndigheten än? Kan denna "någon" i så fall uppskatta hur pass svårt konditionstestet var? (är lite orolig för detta)
2011-12-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolle93
Någon som testat sig hos rekryteringsmyndigheten än? Kan denna "någon" i så fall uppskatta hur pass svårt konditionstestet var? (är lite orolig för detta)

... hur långt är ett snöre? Eller ok, konditionstestet är 7 av 10 möjliga svårt. Blev du smartare?

Sätt dig på en testcykel, dra upp styrkan och cykla tills du inte orkar med. Så svårt är konditionstestet. Och som svar på din första fråga, det är många som varit på Rekryteringsmyndigheten. Jag skulle säga att säkert 80% av alla som skrivit i den här tråden har det, inkl mig själv.
Senast redigerad av nisseg1 2011-12-29 kl. 00:53.
2011-12-29, 01:15
Medlem
theblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolle93
Larvigt att dom kallar det konditionstest det är bara mjölksyran du behöver klara av att jobba med.
2011-12-29, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theblue
Larvigt att dom kallar det konditionstest det är bara mjölksyran du behöver klara av att jobba med.

Instämmer, du hinner inte ens bygga upp ett flås på den korta tid testet tar. Styrka och uthållighet i ben ska du träna inför det testet, inte ditt flås.
2011-12-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Tjejerna kommer till stor del säkert ha blivit in kvoterade så jag skulle ta deras platser med en nypa salt om jag var du.

Inget elakt menat mot dom som har kommit in rättvist(dom är få) men runt hälften av brudarna som kom in på min GMU i somras hoppade av innan den var slut.

Du borde fokusera dig på GMUn i min mening, tjejer är bara en distraktion så gör dig själv en tjänst och sluta tänk med kuken.

Jag är tjej och ska göra gmu 1. Pratade med min yrkesvägledare om det här med kraven för tjejer och killar och då sa han att dem är desamma. Men dock att dem vill ha in fler tjejer inom försvaret. Jag kan tänka mig att det är så att självklart tar dem in de personer med bästa resultat, men ligger en tjej på samma resultat som en kille tror jag dem väljer tjejen då ( eftersom det nu verkar vara flest killar som söker i vilket fall ).. svårt det där.
Tråkigt också med folk som kommer in och sedan hoppar av, då sabbar man någon annans chans
2011-12-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theblue
Så fel man kan ha då, det kallas faktiskt fysiskt arbetsprov och det står aldrig att det är ett konditionsprov, utan det är ett max test. Provet går ut på att se hur effektiv du är baserat på din vikt.
2011-12-29, 10:53
Bannlyst
Någon som vet om jägartesterna sker i samband med GMU eller i samband med uttagningen?
2011-12-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Någon som vet om jägartesterna sker i samband med GMU eller i samband med uttagningen?

Om du menar jägartestet där du har packning på dig och går upp och ner för en bänk så sker det i samband med antagningsprövningen hos RM.
2011-12-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
Jag är tjej och ska göra gmu 1. Pratade med min yrkesvägledare om det här med kraven för tjejer och killar och då sa han att dem är desamma. Men dock att dem vill ha in fler tjejer inom försvaret. Jag kan tänka mig att det är så att självklart tar dem in de personer med bästa resultat, men ligger en tjej på samma resultat som en kille tror jag dem väljer tjejen då ( eftersom det nu verkar vara flest killar som söker i vilket fall ).. svårt det där.
Tråkigt också med folk som kommer in och sedan hoppar av, då sabbar man någon annans chans

Fast nu var din yrkesvägledare lite fin i mun och sa inte hela sanningen. Ja, samma minimi-krav gäller för alla. Men förutsatt att du har klarat dom kraven så har du förtur framför andra med bättre resultat. Det går att läsa på FMs hemsida. Underrepresenterat kön(Tjejer uppenbarligen) ska äga förtur om denne har klarat grundkraven till den sökta platsen.

Det kallas "positiv särbehandling" och vi diskuterade detta flitigt med våran Kapten under GMU.
2011-12-29, 13:48
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Det kallas "positiv särbehandling" och vi diskuterade detta flitigt med våran Kapten under GMU.

Vad hade denne för åsikt i frågan? Själv förstår jag inte riktigt vitsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in