2012-03-26, 12:22
Bannlyst
Vad är det för kondition resp. styrkeövningar som finns under mönstringen, är styrketestet t.ex. endast marklyft och hur funkar konditionstestet?
2012-03-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Vad är det för kondition resp. styrkeövningar som finns under mönstringen, är styrketestet t.ex. endast marklyft och hur funkar konditionstestet?

Du drar en stång från straxt under knät upp till din haka.

Det är ett maxtest, du cyklar med motstånd som successivt ökar tills en maxnivå (skulle du komma så långt). De flesta blir andfådda, men det som stoppar de flesta är motståndet och inte illamående eller att kondisen är för dålig.
2012-03-26, 13:45
Medlem
Bodjos avatar
Är det i regel väldigt få som blir kallade till de första testerna när det gäller GMU?

Har sökt 3 gånger och fått avslag varje gång ändå så har jag svarat ärligt och även haft de bästa svaren på varje fråga (anser jag)
Senast redigerad av Bodjo 2012-03-26 kl. 13:49.
2012-03-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Är det i regel väldigt få som blir kallade till de första testerna när det gäller GMU?

Har sökt 3 gånger och fått avslag varje gång ändå så har jag svarat ärligt och även haft de bästa svaren på varje fråga (anser jag)

Hmm, säger du saker liknande detta till dem?

Citat:
Pratade med en svensk soldat idag och enligt honom så är den svenska styrkan duktigt sugna på att åka ner för att hämnas.

Hans egna ord "Vi är riktigt sugna på att åka ner för att skjuta Afghaner nu"
Menar han inte Talibaner? :S Det är alltså Afghaner han vill skjuta... Även det att han verkligen vill åka ner dit för att skjuta? Räcker inte CS längre?

Har även hört många andra uttalanden från svenska soldater som är mindre begåvade. Nu har dom iallafall fått sig en läxa!

Kan vara därför. Kanske försöka tona ner det i så fall(seriöst tips) ?
Senast redigerad av Douanes 2012-03-26 kl. 15:06.
2012-03-26, 14:54
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
Vet inte om ngn redan svarat men ja de fixar glutenfri mat även ute i fält, hade en i min pluton de gjorde det åt.

Skönt med ännu mer positiva besked. Var/när låg du inne?
2012-03-26, 15:03
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douanes
Hmm, säger du saker liknande detta till dem?

Kan vara därför. Kanske försöka tona ner det i så fall(seriöst tips) ?

När skulle jag säga det isåfall då jag inte blivit kallad? Can you read m8?

Varför citerar du mitt inlägg från en annan tråd? Nu får du gärna förklara, för jag fattar inte va det där har med detta att göra? Att en soldat som säger så har väl ingenting att göra med att jag vill bli soldat?
2012-03-26, 16:15
Medlem
Citat:
När skulle jag säga det isåfall då jag inte blivit kallad? Can you read m8?

Varför citerar du mitt inlägg från en annan tråd? Nu får du gärna förklara, för jag fattar inte va det där har med detta att göra? Att en soldat som säger så har väl ingenting att göra med att jag vill bli soldat?

Vad ska du in i FM och göra om du tycker att de som åker på utlandstjänst (i det här fallet en person som rensar vägbomber åt soldater samt civila, dvs. ett riktigt jävla humanitärt jobb, varje sig han är soldat eller ej) får sig en läxa när de blir sprängda? Du är medveten om att vi har ett invasionsförsvar idag va? Du förväntas åka på utlandstjänst om det skulle behövas när du jobbar inom FM. Det här snacket om att det är frivilligt för alla är skitsnack, alla har inte den möjligheten och då är det bara att välja mellan att åka eller säga upp sig och skaffa nytt jobb.

Du har absolut inte svarat "rätt" på alla frågor och du har förmodligen något hos dig som är helt åt helvete enligt försvaret då du inte blir kallad. Det är nämligen en dator som går igenom det du svarar på.
2012-03-26, 16:50
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Vad ska du in i FM och göra om du tycker att de som åker på utlandstjänst (i det här fallet en person som rensar vägbomber åt soldater samt civila, dvs. ett riktigt jävla humanitärt jobb, varje sig han är soldat eller ej) får sig en läxa när de blir sprängda? Du är medveten om att vi har ett invasionsförsvar idag va? Du förväntas åka på utlandstjänst om det skulle behövas när du jobbar inom FM. Det här snacket om att det är frivilligt för alla är skitsnack, alla har inte den möjligheten och då är det bara att välja mellan att åka eller säga upp sig och skaffa nytt jobb.

Du har absolut inte svarat "rätt" på alla frågor och du har förmodligen något hos dig som är helt åt helvete enligt försvaret då du inte blir kallad. Det är nämligen en dator som går igenom det du svarar på.

De jag har skrivit om att dom svenska soldaterna fått en läxa nu när en har blivit sprängd menar jag absolut inte, vet inte varför jag ens skrev så. Men att många inom försvarsmakten verkar vara mindre begåvade står jag absolut vid att jag tycker. Men det kanske bara är i början av deras karriär, något som blir bättre med tiden förhoppningsvis.

Om man svarar fel på frågar som rör ens hälsa, familj, betyg osv så måste man vara retaderad. Vilket jag tyvärr icke är...
2012-03-26, 19:30
Medlem
Citat:
De jag har skrivit om att dom svenska soldaterna fått en läxa nu när en har blivit sprängd menar jag absolut inte, vet inte varför jag ens skrev så. Men att många inom försvarsmakten verkar vara mindre begåvade står jag absolut vid att jag tycker. Men det kanske bara är i början av deras karriär, något som blir bättre med tiden förhoppningsvis.

Om man svarar fel på frågar som rör ens hälsa, familj, betyg osv så måste man vara retaderad. Vilket jag tyvärr icke är...

.. Något måste du ju ändå ha svarat fel på om du nekats redan vid rekryt testet.
2012-03-26, 19:41
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
.. Något måste du ju ändå ha svarat fel på om du nekats redan vid rekryt testet.

Kom på en sak nu. När jag sökte senast (GMU 2 och 3) så ringde någon från försvaret hem till mina föräldrar tre dagar i rad och sökte mig. Men jag hade fullt upp och annat att tänka på just då. Vet att jag även tyckte att det va lustigt att dom ringer.

Sökt GMU 4 och 5 nu så hoppas att dom ringer upp igen.
Senast redigerad av Bodjo 2012-03-26 kl. 20:36.
2012-03-26, 21:04
Medlem
Mickecojos avatar
Är det någon som vet om stadsskyttesoldat finns kvar? I såfall vilket förband?

Det verkar som Livgardets 6:e kompaniet är nedlagt.
Senast redigerad av Mickecojo 2012-03-26 kl. 21:36.
2012-03-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Skönt med ännu mer positiva besked. Var/när låg du inne?

Februari-april 2011, ING2 i Eksjö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in