Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Vad ska du in i FM och göra om du tycker att de som åker på utlandstjänst (i det här fallet en person som rensar vägbomber åt soldater samt civila, dvs. ett riktigt jävla humanitärt jobb, varje sig han är soldat eller ej) får sig en läxa när de blir sprängda? Du är medveten om att vi har ett invasionsförsvar idag va? Du förväntas åka på utlandstjänst om det skulle behövas när du jobbar inom FM. Det här snacket om att det är frivilligt för alla är skitsnack, alla har inte den möjligheten och då är det bara att välja mellan att åka eller säga upp sig och skaffa nytt jobb.
Du har absolut inte svarat "rätt" på alla frågor och du har förmodligen något hos dig som är helt åt helvete enligt försvaret då du inte blir kallad. Det är nämligen en dator som går igenom det du svarar på.
De jag har skrivit om att dom svenska soldaterna fått en läxa nu när en har blivit sprängd menar jag absolut inte, vet inte varför jag ens skrev så. Men att många inom försvarsmakten verkar vara mindre begåvade står jag absolut vid att jag tycker. Men det kanske bara är i början av deras karriär, något som blir bättre med tiden förhoppningsvis.
Om man svarar fel på frågar som rör ens hälsa, familj, betyg osv så måste man vara retaderad. Vilket jag tyvärr icke är...