2012-02-27, 20:32
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Jag ser bara den pågående rekryteringen till GMU på försvarsmaktens hemsida och undrar finns det någonstans man kan kolla när rekryteringen börjar igen efter(GMU 6, eller vad det nu heter).

Sen så undrar jag hur allvarligt de tycker att migrän är, jag har migrän ibland, när det var som värst så hade jag en gång per månad men nu var det tre månader sen senaste gången?

Jag har ingen erfarenhet av migrän så kan inte så mycket om det men en gång per månad låter inte så mycket.

Nästa GMU efter nr 5: 2012 blir GMU 1: 2013. Blir ingen GMU 6 i år.

Edit: Tycker dock dom borde göra en 6:e omgång per år. Dom har ju lyckats ha 3st första halvåret då kan man väll ha 3st andra halvåret också?
2012-02-27, 20:56
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejsajag
Nej, nej pojkar. Våga vägra högvakt!

Det är den absolut tråkigaste, segaste jävla dynga jag gjort i hela mitt liv. Ingenting kommer ens i närheten. Tiden får en helt ny dimension när man står där. 2 timmar känns lätt som 10. Roade mig med att studera förbipasserande pundare på nätterna.

Stod på slottet.

fy fan....

Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Du kommer få göra högvakt oavsett förband. Ska du sjukskriva dig dom veckorna högvakts utbildning och genomförande pågår?

Hade jag ingen aning om, fick för mig att det var något man valde att göra.

Bra att du påpekade det dock!
2012-02-27, 21:22
Medlem
Ingen som fått nej hittills?
2012-02-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Ingen som fått nej hittills?

Läser man i GMU gruppen på facebook verkar det finnas en del som fått besked via telefon men samtidigt blivit erbjudna en GMU-hv plats istället. Besked via brev har jag inte sett eller hört någon nämna om dock.

I måndags förra veckan mejlade jag rekryteringsmyndigheten och fick svaret att nomineringarna skulle ske den 21-22, så det är lite skumt att breven tydligen inte skickats ut än, har iallafall mejlat igen nu för att se vad de sysslar med där borta
2012-02-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloh
Läser man i GMU gruppen på facebook verkar det finnas en del som fått besked via telefon men samtidigt blivit erbjudna en GMU-hv plats istället. Besked via brev har jag inte sett eller hört någon nämna om dock.

I måndags förra veckan mejlade jag rekryteringsmyndigheten och fick svaret att nomineringarna skulle ske den 21-22, så det är lite skumt att breven tydligen inte skickats ut än, har iallafall mejlat igen nu för att se vad de sysslar med där borta

Alright.. Man blir ju lite galen just nu i väntan på besked! :O skriv när du får svar från RM
2012-02-28, 00:07
Medlem
fabbbes avatar
Någon som vet om man kommer få besked den 8 mars om man blir reserv? Eller skickar det bara ut antagningsbesked till de som är antagna och till reserverna endast om de får en plats i GMU för att någon innan svarat nej till sin plats, vilket man vet först när de antagna svarat att de vill eller inte vill ta sin plats till förfogande.

Tacksam för svar om det är någon som vet.
2012-02-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbbe
Någon som vet om man kommer få besked den 8 mars om man blir reserv? Eller skickar det bara ut antagningsbesked till de som är antagna och till reserverna endast om de får en plats i GMU för att någon innan svarat nej till sin plats, vilket man vet först när de antagna svarat att de vill eller inte vill ta sin plats till förfogande.

Tacksam för svar om det är någon som vet.

Jag antar att du får besked om vilket reservnummer du har. Dvs hur många reserver det är före dig.
2012-02-28, 00:19
Medlem
fabbbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille
Jag antar att du får besked om vilket reservnummer du har. Dvs hur många reserver det är före dig.

jo låter logiskt.tack för svaret. BTW är det någon som vet om man kan vara bevakningssoldat(hemvärnet) med synfel, fast man har fullgod syn med glasögon?
2012-02-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille

Helt riktigt.
2012-02-28, 11:59
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Jag har ingen erfarenhet av migrän så kan inte så mycket om det men en gång per månad låter inte så mycket.

Nästa GMU efter nr 5: 2012 blir GMU 1: 2013. Blir ingen GMU 6 i år.

Edit: Tycker dock dom borde göra en 6:e omgång per år. Dom har ju lyckats ha 3st första halvåret då kan man väll ha 3st andra halvåret också?

Tack för svaret, troligtvis kommer migränen inte vara ett stort problem, i 90% av fallen så kom den på helgen i samband med dålig sömn blandat med för många timmar vid datorn
2012-02-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Tack för svaret, troligtvis kommer migränen inte vara ett stort problem, i 90% av fallen så kom den på helgen i samband med dålig sömn blandat med för många timmar vid datorn

Ta inte ut något i förskott. Man är ju i princip handlingsförlamad när man har migrän och jag skulle inte ropa hej innan jag var över bäcken när det gäller FM.

Dåligt med sömn är väl inget ovanligt när man övar i fält och liknande som jag förstått det i FM och jag vet inte hur lätt de ser på att man i princip inte kan göra ett dyft under de timmar(dygn?) man har detta.

Vet inte hur pass allvarlig din migrän är, men jag känner folk (närstående) som har migrän och de kan som sagt i princip inte göra något och då finns det ändå folk med värre migrän.
2012-02-28, 13:07
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Ta inte ut något i förskott. Man är ju i princip handlingsförlamad när man har migrän och jag skulle inte ropa hej innan jag var över bäcken när det gäller FM.

Dåligt med sömn är väl inget ovanligt när man övar i fält och liknande som jag förstått det i FM och jag vet inte hur lätt de ser på att man i princip inte kan göra ett dyft under de timmar(dygn?) man har detta.

Vet inte hur pass allvarlig din migrän är, men jag känner folk (närstående) som har migrän och de kan som sagt i princip inte göra något och då finns det ändå folk med värre migrän.

Visserligen när man har migränanfallet så är man inte så effektiv men däremot med dålig sömn så menar jag att jag la mig väldigt sent och gick upp väldigt tidigt under många veckor och att jag satt allt för mycket vid datorn.

Visserligen så är det nog inte enormt mycket sömn inom fm men däremot så sitter man inte lika mycket vid datorn.

Idag så sover jag mer regelbundet och är ute mer vilket har minskat anfallen brutalt.

Fast jag får skicka in ett mail eller likande och fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in