2012-01-20, 00:15
Medlem
orkar inte leta igenom hela tråden så frågar istället. vad för något innehåller rekryterings testet, vilken typ av test är det? tacksam för svar!
2012-01-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorogayamoya
orkar inte leta igenom hela tråden så frågar istället. vad för något innehåller rekryterings testet, vilken typ av test är det? tacksam för svar!

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/

Var inte så lat.
2012-01-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Hej!!

Tjejer får trosor och ev BH av sportmodell, Men av de kommentarer och bedömningar jag hört så ta med egna underkläder då det i från de kvinnliga kollegor jag haft visat sig duga helt enkelt.

Tack för svar!
2012-01-20, 11:28
Medlem
doffdavid2s avatar
Vad jag har förstått är amfibie kört om man har Syn B. Tyvärr erhåller jag Syn B, men undrar lite vad som gäller för fjälljägare? Någon som har koll? Har bra resultat i övrigt...
2012-01-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doffdavid2
Vad jag har förstått är amfibie kört om man har Syn B. Tyvärr erhåller jag Syn B, men undrar lite vad som gäller för fjälljägare? Någon som har koll? Har bra resultat i övrigt...

Måste ju gå att kolla upp på deras hemsida. Men spontant känns det väl som att jägarbefattningarna är rätt körda om Amfibie nu är det?
2012-01-20, 11:53
Medlem
doffdavid2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Måste ju gå att kolla upp på deras hemsida. Men spontant känns det väl som att jägarbefattningarna är rätt körda om Amfibie nu är det?

Har läst så mycket annat nu så vet inte vad jag ska tro. Nån måste ju sitta på faktan?
2012-01-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doffdavid2
Har läst så mycket annat nu så vet inte vad jag ska tro. Nån måste ju sitta på faktan?

Finns en klistrad tråd i detta forum där en Yrkesinformatör svarar på frågor, testat att fråga där?
2012-01-20, 13:51
Medlem
Tjo! En snabb fråga, har tänkt söka nu i februari till GMU 4/5. undrar följande: Har varit med i HvU sedan hösten 2008, frågade än av mina instruktörer vid gruppen om kan få någon sorts "fördel" för detta, han sa att det var möjligt att få ett skriftligt intyg samt ett omdöme från gruppen.

Men på vilket sätt "hjälper" detta?
2012-01-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarqune
Tjo! En snabb fråga, har tänkt söka nu i februari till GMU 4/5. undrar följande: Har varit med i HvU sedan hösten 2008, frågade än av mina instruktörer vid gruppen om kan få någon sorts "fördel" för detta, han sa att det var möjligt att få ett skriftligt intyg samt ett omdöme från gruppen.

Men på vilket sätt "hjälper" detta?

Min erfarenhet är att du inte skall skylta med din kunskap eller ditt tidigare engagemang, håll käft om det och njut av att du redan kan lite sjukvård och resa tält..du har massor med fördelar redan där som dina blivande kamrater ej har. glöm ej att vara ödmjuk och skryt inte om det så kommer du klara dig fint
2012-01-20, 15:29
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är att du inte skall skylta med din kunskap eller ditt tidigare engagemang, håll käft om det och njut av att du redan kan lite sjukvård och resa tält..du har massor med fördelar redan där som dina blivande kamrater ej har. glöm ej att vara ödmjuk och skryt inte om det så kommer du klara dig fint

Hur menar du? Det är väl inte att skylta om man tar med sig ett slags intyg till mönstringen som ger en vägande fördel till att komma in pga tidigare erfarenheter? Om det nu funkar så.

Däremot så ska man väl inte vara stor i käften under själva GMU osv. Skapar lätt en tråkig stämning och många tar avstånd från en kan jag tro. Men det fattar nog 99%.
2012-01-20, 15:42
Medlem
tintin-s avatar
Hej

Jag planerar att inte ta med något CV till mönstringen då jag inte gått ut gymnasiet och känner att jag kan berätta om min arbetslivserfarenhet istället för att skriva ner det. Är det ett problem, eller ska jag skriva att jag sommarjobbat en gång? Har inte heller några bevis på att jag sommarjobbat.
2012-01-20, 15:54
Medlem
Citat:

Vad är detta för skitsnack? Vem skyltar inte med sina tidigare meriter inför en anställningsintervju till ett nytt jobb? Det dummaste jag hört... Försök få ett intyg och ta med till antagningsprövningen, det kan mycket väl göra att du ses som mer konkurrenskraftig. Det är många sökande till få platser, man ska göra allt man kan för att "komma före i kön", så att säga.
Senast redigerad av nisseg1 2012-01-20 kl. 16:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in