2012-02-28, 16:57
Medlem
Ringde RM idag och fick äntligen beskedet. Kom in på P7, säkerhetsprövningen har dock inte gjorts än och det slutgiltiga beskedet kommer den 8 mars. Känns jävligt gött måste jag säga
2012-02-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloh
Ringde RM idag och fick äntligen beskedet. Kom in på P7, säkerhetsprövningen har dock inte gjorts än och det slutgiltiga beskedet kommer den 8 mars. Känns jävligt gött måste jag säga

Gratulerar! Frågan är om man vågar ringa....

edit: Var P7 förstahandsvalet? Och hur många hade sökt dit då du sökte?

Jag sökte Boden som första och P7 som andrahands val med ett sämre i cykel och styrka än dig men med bättre i övriga... Bara hålla tummarna
Senast redigerad av Brevor 2012-02-28 kl. 17:10.
2012-02-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Gratulerar! Frågan är om man vågar ringa....

edit: Var P7 förstahandsvalet? Och hur många hade sökt dit då du sökte?

Jag sökte Boden som första och P7 som andrahands val med ett sämre i cykel och styrka än dig men med bättre i övriga... Bara hålla tummarna

Tackar, lycka till själv och alla andra som söker Men det är skönt att få svar direkt och slippa få ångest över att öppna brevlådan i en vecka till

P7 var förstahandsvalet ja, tydligen hade de tagit in 10 mer än tänkt, alltså 68 platser totalt. Det var 90 sökande på de platserna.
2012-02-28, 19:34
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:

Grattis!

Markstrid antar jag?

edit: vad är det för säkerhetsprövning btw?
2012-02-28, 20:16
Medlem
RevisionistChannels avatar
När blir man kallad till mönstring om man sökt till omgång 5?
2012-02-28, 21:03
Medlem
Är GMU samma sak var man än gör den eller finns det någon inriktning redan där beroende på var man valt att göra sin GMU?

Någon som vet ifall man kan lära sig något på FMTS som man kan ha användning av i drt civila? Typ att svetsa?
2012-02-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
När blir man kallad till mönstring om man sökt till omgång 5?

Du hittar infon på FM's egna hemsida, tänka sig!
2012-02-28, 22:03
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
läste på GMU 1-sidan på facebook....

tydligen många på olika förband som redan "åkt ut"

Hur illa ska man då ha ställt till det egentligen?
Senast redigerad av JonathanFreeloader 2012-02-28 kl. 22:16.
2012-02-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
läste på GMU 1-sidan på facebook....

tydligen många på olika förband som redan "åkt ut"

Hur illa måste man ställa till det för att detta ska inträffa egentligen?

Jag skulle tro att detta gäller personer som lyckats dra på sig en skada eller insett att detta helt enkelt inte var något för dem. Svårt att prestera under en intensiv utbildning utan vilja/intresse. Kan bli att några får lämna då.

Man har ju hört om folk som trotsat befäl och liknande, tror inte man blir kvar länge då heller :P
2012-02-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Jag skulle tro att detta gäller personer som lyckats dra på sig en skada eller insett att detta helt enkelt inte var något för dem. Svårt att prestera under en intensiv utbildning utan vilja/intresse. Kan bli att några får lämna då.

Man har ju hört om folk som trotsat befäl och liknande, tror inte man blir kvar länge då heller :P

Eftersom att FM klagat över hur stort bortfall det varit har jag svårt att tro att speciellt höga krav ställs på rekryterna från befälen. Jag skulle tro att man klarar av att göra både det ena och det andra misstaget innan man får åka hem. Skulle snarare tro att det beror på skador och framförallt bristande intresse, som du sa.
2012-02-28, 22:36
Medlem
Citat:
Tackar, lycka till själv och alla andra som söker Men det är skönt att få svar direkt och slippa få ångest över att öppna brevlådan i en vecka till

P7 var förstahandsvalet ja, tydligen hade de tagit in 10 mer än tänkt, alltså 68 platser totalt. Det var 90 sökande på de platserna.

Vet du om folks andrahandsval räknas in i de 68, eller är det bara första? Har man lika stor chans att komma in på andrahandsvalet som första, om man nu inte kommer in där man vill mest? Eller hamnar man längst ner i ordningen?
2012-02-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Eftersom att FM klagat över hur stort bortfall det varit har jag svårt att tro att speciellt höga krav ställs på rekryterna från befälen. Jag skulle tro att man klarar av att göra både det ena och det andra misstaget innan man får åka hem. Skulle snarare tro att det beror på skador och framförallt bristande intresse, som du sa.

Jag syftade väl mer till att inte ta in kunskaper som du ska ha med dig efter utbildningen. Men när jag tänker efter så kanske jag får ta tillbaks det ändå, då det är avsatt 1 vecka om jag minns rätt då man får chansen att ta igen saker man ännu inte är godkänd på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in