2012-01-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Hur kommer det sig att folk får såpass låga resultat på psykologen som 3-4? Vad är det man undvika att säga förutom de uppenbara? Tänker inte ljuga men är mest nyfiken om vad som gör att man får så låga resultat?

Jag mönstrade för GMU 4-5 2011 och fick en 3a hos psykologen. I mitt fall motiverade psykologen det med att jag hade för lite livserfarenhet och hon tyckte att jag skulle jobba och resa lite och söka igen om ett år. Förstår henne lite. Jag hade också skickat hem mig när jag var där. Hade inte gått ur gymnasiet, hade inget körkort, hade inte jobbat någonting och aldrig varit längre utanför landets gräns än Polen.
2012-01-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doffdavid2
Intelligensprovet 9
Styrka 9
Cykel 7
Psykolog 8
Befälslämplighet 7

Cykeln hade man ju lite otur med.

Vad sökte du?
2012-01-19, 20:32
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Vet att jag klagat typ 3 gånger nu, men sen i november så ganska stort mellanrum Men arbetsområden och förband inför omgång 4-5 verkar aldrig komma upp.. ingen som jobbar inom FM som har svar på hur länge man ska behöva vänta? Kan tycka att det borde varit uppe sen länge då ansökningsperioden startar den 6:e februari.

"Information om arbetsområden och förband kommer att finnas här inom kort." Utdrag från FM hemsida. Jo tjena det har stått likadant sedan i början av november då jag börja kika..
2012-01-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Vet att jag klagat typ 3 gånger nu, men sen i november så ganska stort mellanrum Men arbetsområden och förband inför omgång 4-5 verkar aldrig komma upp.. ingen som jobbar inom FM som har svar på hur länge man ska behöva vänta? Kan tycka att det borde varit uppe sen länge då ansökningsperioden startar den 6:e februari.

"Information om arbetsområden och förband kommer att finnas här inom kort." Utdrag från FM hemsida. Jo tjena det har stått likadant sedan i början av november då jag börja kika..

Det är ju FM Tar det 3 veckor IRL så tar det FM minst 6 månader innan nått händer
2012-01-19, 21:00
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klingeroth
Jag mönstrade för GMU 4-5 2011 och fick en 3a hos psykologen. I mitt fall motiverade psykologen det med att jag hade för lite livserfarenhet och hon tyckte att jag skulle jobba och resa lite och söka igen om ett år. Förstår henne lite. Jag hade också skickat hem mig när jag var där. Hade inte gått ur gymnasiet, hade inget körkort, hade inte jobbat någonting och aldrig varit längre utanför landets gräns än Polen.

Vad fick du för resultat på de andra testerna då?
2012-01-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Vad fick du för resultat på de andra testerna då?

Fick 7 på inskrivningsprovet. Resten hann jag inte med.
2012-01-19, 21:35
Medlem
doffdavid2s avatar
[quote=nisseg1]Vad sökte du?[/QUOTE

Går sista året på gymnasiet, så då var ju GMU 3 enda möjligheten. Dessvärre verkade inte den kunna erbjuda någonting mer än hemvärn. Yrkesvägsledaren rekommenderade mig att söka in till GMU 4 då istället, och så blir det antagligen. Tydligen skulle jag inte behöva göra om ett enda test då.

Så i augusti/september är jag förhoppningsvis i Norrland.

Vet någon här om jag kommer att behöva göra om styrka och kondition. Jag gjorde mönstringen idag med resultat jag är hyfsat nöjd med. Nästkommande mönstring blir alltså i vår. Är det någon som har koll?
2012-01-19, 22:07
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wamous
Det är ju FM Tar det 3 veckor IRL så tar det FM minst 6 månader innan nått händer

Hatar då saker ska ta sån fruktansvärd tid, nästan så man tappar suget! Var på max där i början av november men efter ha surfat in var och varannan dag utan att det kommer upp blir man ju less...
2012-01-19, 22:13
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klingeroth

Efter ett år får du göra om psykologen så då är det bra att du söker igen.
2012-01-19, 22:25
Medlem
[quote=doffdavid2]
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Vad sökte du?[/QUOTE

Går sista året på gymnasiet, så då var ju GMU 3 enda möjligheten. Dessvärre verkade inte den kunna erbjuda någonting mer än hemvärn. Yrkesvägsledaren rekommenderade mig att söka in till GMU 4 då istället, och så blir det antagligen. Tydligen skulle jag inte behöva göra om ett enda test då.

Så i augusti/september är jag förhoppningsvis i Norrland.

Vet någon här om jag kommer att behöva göra om styrka och kondition. Jag gjorde mönstringen idag med resultat jag är hyfsat nöjd med. Nästkommande mönstring blir alltså i vår. Är det någon som har koll?

Nej, du behöver inte göra om några tester. Jag ska själv på antagningsprövning nu i februari och har innan det antagningsprövat senast i somras. Jag hörde av mig till RM och fick höra att jag skulle gå direkt till yrkesvägledaren utan att behöva göra om några tester. Så jag kommer åka hem samma dag.
Senast redigerad av nisseg1 2012-01-19 kl. 22:27.
2012-01-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doffdavid2
Okej yani. Visste inte att det fanns en sådan.

Det var inte meningen att låta kort, menade bara att det underlättar som fan för de som är intresserade (inkl. mig själv ).

Fick du nån hint om vad du kommer kunna söka inför omgång 4/5?
2012-01-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Hatar då saker ska ta sån fruktansvärd tid, nästan så man tappar suget! Var på max där i början av november men efter ha surfat in var och varannan dag utan att det kommer upp blir man ju less...

Är du nyfiken och undrar när de ska lägga upp informationen kan du ju ringa eller maila dem om fråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in