2011-12-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Om jag inte minns fel så är det mellan 40-70 platser, vilket innebär att det finns en rimlig chans att du blir antagen, men för övrigt är det svårt att veta, tyvär.

Att tänka på är att du kan bli antagen till och med en vecka efter utbildningsstart lite avhopp de närmaste veckorna och sen ett par avhopp första veckan så är du i land!

Du lyckades lungna mina nerver lite i alla fall Tack för det! Jag hoppas verkligen jag får chansen att göra GMU nu i slutet på Januari.
2011-12-13, 01:35
Medlem
4:a reserv på stridspilot på LSS, fuck this shit.

*gråter*
2011-12-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Om jag inte minns fel så är det mellan 40-70 platser, vilket innebär att det finns en rimlig chans att du blir antagen, men för övrigt är det svårt att veta, tyvär.

Att tänka på är att du kan bli antagen till och med en vecka efter utbildningsstart lite avhopp de närmaste veckorna och sen ett par avhopp första veckan så är du i land!

.. Vart har du fått dessa siffror från? När jag sökte var det 20 ordinarie platser.
2011-12-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Och *POFF* så damp det ner bekräftelse i telefonen Halmstad 194 dagar sen Enköping

Som Skyttegrpch/SOU ?
2011-12-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus100
Som Skyttegrpch/SOU ?

Hej!!

Nej SOU Samband mark
2011-12-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
.. Vart har du fått dessa siffror från? När jag sökte var det 20 ordinarie platser.

Oj, jag kanske har fel då? 20 st platser verkar rätt, sorry
2011-12-13, 21:46
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
4:a reserv på stridspilot på LSS, fuck this shit.

*gråter*

Surt, du kom långt i vilket fall. Sök igen nästa år ifall stridspilot är det du strävar efter. Fortsätt livet som vanligt och tagga till nästa år?
2011-12-13, 21:59
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i662
Är det någon här som är anställd som jägare just nu i nått utav de regementen som erbjuder jägartjänster?

Isåfall, hur mycket blir eran lön per månad utöver ingångslönen som ligger på ca 16.000?
På ett ungefär hur många övningsdygn har ni per månad samt tillkommer det övertid,OB och arbete på helgen etc.?

Jag har svårt att tro att jägarna har en soldats lön ca 16.000(ingångslönen) innan skatt då det har en annan slags utbildning efter GMU och arbete att utföra än vad en soldat på P4 har. Så det måste vara högre månadslön eller har jag fel?

Missförstå inte det jag skrivit. Alla är lika värda och viktiga.
Jag försöker inte tränga på mig och fråga ut er om lönen men är tacksam om jag och resten här som är intresserade får en inblick på hur det kan se ut för det står inte alls mycket om lönen på mil.se förutom broshyren som heter "hårt och mjukt".

Intressant att veta vad ni som har andra tjänster har på ett ungefär i månaden före skatt.
Tacksam för svar samt förstående om ni inte vill berätta.

Skulle inte tro att du får högre lön just pga av att du utbildar dig till "jägare". Däremot blir det nog många tillägg eftersom jag kan tänka mig jägarutbildningen kommer kräva många fler nätter i skogen jämfört med någon på stridsvagn.
2011-12-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Skulle inte tro att du får högre lön just pga av att du utbildar dig till "jägare". Däremot blir det nog många tillägg eftersom jag kan tänka mig jägarutbildningen kommer kräva många fler nätter i skogen jämfört med någon på stridsvagn.

Okej jag tänker i samma banor som dig men vill få det bekräftat utav någon som arbetar just nu.
2011-12-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i662
Okej jag tänker i samma banor som dig men vill få det bekräftat utav någon som arbetar just nu.

Hör av dig till FM?
2011-12-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Hör av dig till FM?

FM HR Centrum har alla svar ang löner men numera är det individuell lön även för GSS så exakt kan bli svårt.
2011-12-13, 23:17
Medlem
REALINs avatar
Man kan väll ringa till AJB och fråga dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in