2010-12-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfty
Ser att vissa folka skriver att dom har gjort andrahandsval också! Var detta något jag missade eller? Min YV sa inget om de!

Min yrkesvägledare frågade om jag ville ha ett andrahandsval
2010-12-10, 00:13
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfty
Ser att vissa folka skriver att dom har gjort andrahandsval också! Var detta något jag missade eller? Min YV sa inget om de!

Egentligen har man inget andrahandsval i pliktverkets system, utan det är något som YV kan skriva in i anteckningarna.

Exempel, säg att jag skulle bli antagen till ubåtsflottan och så misslyckas jag med att genomföra ubåtstesterna. Då slänger FM inte bort mig åt sidan utan då kan jag istället flyttas över till 3.Sjöstridsflottiljen som han har skrivit in som andrahandsval i mina anteckningar.
2010-12-10, 00:39
Medlem
Lejftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoDuran
Egentligen har man inget andrahandsval i pliktverkets system, utan det är något som YV kan skriva in i anteckningarna.

Exempel, säg att jag skulle bli antagen till ubåtsflottan och så misslyckas jag med att genomföra ubåtstesterna. Då slänger FM inte bort mig åt sidan utan då kan jag istället flyttas över till 3.Sjöstridsflottiljen som han har skrivit in som andrahandsval i mina anteckningar.

Åh satan, synd att man inte visste det innan! Tack för svaret för övrigt
2010-12-10, 11:35
Medlem
mackz0rs avatar
Vet någon om vilka tester man får göra om till antagningsprövningen för GMU2? Jag vet att man får göra om psykologsamtalet och hörseltestet men hur funkar det med iq-test, styrkan och konditionstestet?
2010-12-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Vet någon om vilka tester man får göra om till antagningsprövningen för GMU2? Jag vet att man får göra om psykologsamtalet och hörseltestet men hur funkar det med iq-test, styrkan och konditionstestet?
Det har fm och pliktverket inte bestämt ännu. iq testet och pykologen är nog tveksamt om man får göra om eftersom att testet är samma för alla så om man får göra det 10 gånger så lär man sig det ju, sedan så kan man ju inte ändra personlighet på några månader räkna med att göra om allt utom dessa.
2010-12-11, 08:54
Medlem
Gissar på att det är så tyst här för att alla är så nervösa inför antagningsbeskeden!
2010-12-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLinnea
Gissar på att det är så tyst här för att alla är så nervösa inför antagningsbeskeden!

Alla har ställt upp tältet vid postlådan!
2010-12-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Alla har ställt upp tältet vid postlådan!

Absolut! Haha, man vill så gärna ha ett brev den första veckan dom skickar ut! Hade varit så skönt.
2010-12-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLinnea
Absolut! Haha, man vill så gärna ha ett brev den första veckan dom skickar ut! Hade varit så skönt.
Jasså? Har för mig att dom som fick besked första veckan inte fick komma in, har inte hört någon som kommit in än så jag tror det stämmer också!
2010-12-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Jasså? Har för mig att dom som fick besked första veckan inte fick komma in, har inte hört någon som kommit in än så jag tror det stämmer också!

Hon menade såklart första veckan dom skickade ut beskeden för dom som kommit in
2010-12-11, 12:43
Medlem
så det är nu de första breven börjas skickas? tycker jag har väntat i år och dar på besked
2010-12-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaran
så det är nu de första breven börjas skickas? tycker jag har väntat i år och dar på besked
100 brev skickades ut den här veckan (v.49) och med största sannolikhet så var det personer som inte kom med som fick besked!
Från och med den 17'e december skickas resterande besked ut!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in