2011-09-29, 13:36
Medlem
Nightsorrows avatar
Oooh, är lapparna på väg ut snart? Trevligt trevligt.
Kom inte in förra gången, då utbildningen i skövde lades ner (enda stället jag var "anmäld" till), så får hoppas på det bästa denna gången.
2011-09-29, 15:50
Medlem
Hur funkar det när man söker GMU 2-3?
Verkar ju vara samma ansökningstid men helt olika utbildningsstart. Söker man båda samtidigt? Får man välja en?

Jag kommer inte kunna genomföra GMU förrän jag har tagit studenten (juni) och det står utbildningsstart för GMU 3 juni-augusti.... Får hoppas på att det blir i juli/augusti då!
2011-09-30, 17:11
Medlem
Kolagubbens avatar
Nån mer som fått besked än?
2011-10-02, 10:50
Medlem
Hej!

Ursäkta för konstig fråga men jag har inte helt koll på läget gällande GMU.
Är det så att om jag söker t.ex. Markstrid så kommer jag fortsätta med det efter GMU, eller finns det chans att byta område? Senast jag mönstrade så var markstrid väldigt populärt, så undrar därför om man kan söka något där man har betydligt större chans att komma in men att man efter de tre månaders GMU ansöker om att få köra resten av utbildning inom markstrid (om man nu väljer att fortsätta).

Tack!
2011-10-02, 13:44
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Hej!

Ursäkta för konstig fråga men jag har inte helt koll på läget gällande GMU.
Är det så att om jag söker t.ex. Markstrid så kommer jag fortsätta med det efter GMU, eller finns det chans att byta område? Senast jag mönstrade så var markstrid väldigt populärt, så undrar därför om man kan söka något där man har betydligt större chans att komma in men att man efter de tre månaders GMU ansöker om att få köra resten av utbildning inom markstrid (om man nu väljer att fortsätta).

Tack!

Ja det kan du,dock så får de som har sökt tex skyttesoldat P4 på mönstringen och gör sin gmu där företräde/garanterad plats.
2011-10-02, 14:17
Medlem
Dum fråga, men... Verkar som att jag blivit av med min kod till RM.se, hur tusan bär man sig åt för att få en ny? Inte lyckats hitta någon info om det.

Edit: Scrollade ner på sidan och visst fan...

Citat:
Ring 0771-24 40 00 så hjälper vi dig. Vi svarar på frågor om e-tjänsterna och skickar en ny personlig kod om du har tappat bort den.

2011-10-02, 20:56
Medlem
Screamos avatar
Jahopp.. Orkade inte läsa alla sidor, och i slutet berörde samtalsämnet mestadels vilka som antagits/inte antagits.

Undrar som TS om det går att hoppa av GMU enkelt och smidigt efter tre månader, om man nu skulle vilja det (redan när man söker). Antar att det inte är det som är tanken, eftersom att GMU går ut på att rekrytera soldater, då vill de väl inte att man bara drar efter tre månader?
2011-10-02, 22:14
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screamo
Jahopp.. Orkade inte läsa alla sidor, och i slutet berörde samtalsämnet mestadels vilka som antagits/inte antagits.

Undrar som TS om det går att hoppa av GMU enkelt och smidigt efter tre månader, om man nu skulle vilja det (redan när man söker). Antar att det inte är det som är tanken, eftersom att GMU går ut på att rekrytera soldater, då vill de väl inte att man bara drar efter tre månader?

Det går mycket väl att hoppa av direkt efter GMU om man så vill. Men rekommenderar du söker GMU med inriktning hemvärn så du inte tar en plats av en blivande yrkessoldat.
2011-10-03, 13:03
Medlem
Man får hoppas att man kommer in den här gången då de ska ha in fler? gmu rekryter.
Slutade som reservplats förra gången, kändes ju lagomt surt.

Vart skall ni söka er? Jag tänkte nog LedR alt. TrängR.
2011-10-03, 18:12
Medlem
Nu har huvuddelen av alla brev skickats ut, antagna som nekade.
2011-10-03, 19:38
Medlem
Hoppas på att få det imorgon då
2011-10-03, 21:49
Medlem
QuizMasters avatar
Kan boka resa inför mönstring nu.
vilken dag/tid ska ja dit/hem?
ska detta stå i något brev ?

MVH

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera