2011-12-06, 03:34
Medlem
QuizMasters avatar
så som jag har förstått det så innebär preliminär antagning att man inte är i mål än så att säga.
utan att det finns en möjlighet att man kan konkurreras ut?
om detta stämmer, hur och när vet jag att jag är helt inne eller ute?
2011-12-06, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuizMaster
så som jag har förstått det så innebär preliminär antagning att man inte är i mål än så att säga.
utan att det finns en möjlighet att man kan konkurreras ut?
om detta stämmer, hur och när vet jag att jag är helt inne eller ute?

du vet säkert om du är antagen eller inte då du får ett brev och ett sms där du kan gå online med din personliga kod och tacka ja till den tjänst du är erbjuden.

när du tackat ja till denna tjänst är du i mål och allt är grönt ljus. Du får vid samma tillfälle reseanvisningar osv
2011-12-06, 04:53
Medlem
krillepilles avatar
Hur får man veta vilken reservplats man har, måste man ringa in och fråga eller står det på brevet? Sen så undrar jag om dom skriver ut ifall man blev dissad pga av något i registret (har då inger där vad jag vet) eller det där misstankeregistret, blir lite orolig över att det kan vara detta. Sen undrar jag om någon vet vad det där misstankeregistret innebär, är det misstänkta kriminella och hur hamnar man på något sånt egentligen? Är inte kriminell men har väl någon vän som är mindre "ärlig" av sig, dock inga galna saker så det borde ju inte vara pga av det eller?
2011-12-06, 12:27
Medlem
Hur är det med misstankar till brott? jag är för tillfället "skäligen misstänkt gällande misshandel" och ska på förhör imorgon. Är detta något som dyker upp nu under registerkollen eller liknande?

Detta hände efter min mönstring så har inte sagt något till FM/RM.

(stackars killen som slog till mig blev ledsen och anmälde mig när jag slog tillbaka en gång)

Kan lägga till att detta med stor sannolikhet inte kommer leda till något större eftersom det är ord mot ord och jag har läkares intyg på att jag blivit slagen (vilket han säger att han inte gjort)

Så är detta något som kommer dyka upp under deras registerkoll? För jag vill verkligen inte att de ska tro att jag ljugit om det eftersom jag gjorde testerna innan sommaren och detta hände under sommaren.

Mvh Robin
2011-12-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Hur är det med misstankar till brott? jag är för tillfället "skäligen misstänkt gällande misshandel" och ska på förhör imorgon. Är detta något som dyker upp nu under registerkollen eller liknande?

(stackars killen som slog till mig blev ledsen och anmälde mig när jag slog tillbaka en gång)

Kan lägga till att detta med stor sannolikhet inte kommer leda till något större eftersom det är ord mot ord och jag har läkares intyg på att jag blivit slagen (vilket han säger att han inte gjort)

Så är detta något som kommer dyka upp under deras registerkoll? För jag vill verkligen inte att de ska tro att jag ljugit om det eftersom jag gjorde testerna innan sommaren och detta hände under sommaren.

Mvh Robin

Ja detta kommer med största sannolikhet komma med. Har du varit misstänkt för ett brott kommer det stå kvar tills det i rätten bevisats att du är oskyldig. Om förundersökningen läggs ned i brist på bevis kommer du fortfarande finnas med i misstankeregistret.
2011-12-06, 12:49
Medlem
Tror du kan vara ganska säker på att de får uppgifter om tidpunkt för händelsen, så de ser att du inte har ljugit.
2011-12-06, 13:33
Medlem
QuizMasters avatar
Jag mönstrade 1 nov. borde jag ha fått mitt brev och sms vid denna tidpunkt??
börjar bli nojjig!
2011-12-06, 13:36
Medlem
Hm.. okej segt eftersom det låter mycket värre på pappret än händelsen var, tack för svar iaf!

@Quizmaster, Nej det är bara bra att du inte hört något ännu, eftersom du då troligtvis är minst reserv på det du sökt, runt 16nde december får du reda på om du är vidare eller inte så oroa dig inte
2011-12-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuizMaster
Jag mönstrade 1 nov. borde jag ha fått mitt brev och sms vid denna tidpunkt??
börjar bli nojjig!

Det är påväg, var glad över att du inte fått det än, då det kan tyda på att du blir antagen eller fått en reservplats.

Ananrs kan du ringa och fråga rekryteringsmyndighten! Det ska funka,många som har gjort det.
2011-12-06, 18:55
Medlem
traedets avatar
Citat:

Mvh Robin

OT: Bara för att någon slagit dig så innebär det inte att du har rätt att slå tillbaka. Ni kan båda dömas för misshandel.

OnT: Dom kan välja att inte ta med dig på grund av att du förekommer i registret.
2011-12-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traedet
OT: Bara för att någon slagit dig så innebär det inte att du har rätt att slå tillbaka. Ni kan båda dömas för misshandel.

OnT: Dom kan välja att inte ta med dig på grund av att du förekommer i registret.

Ot:Ja detta vet jag och ångrar det som in i h****te, så nästa gång blir det att ta stryk tills polisen kommer...

OnT: Yes, och är detta fallet så är det la inte meningen att jag ska vara en del utav försvarsmakten.

Everything happens for a reason, accept it and move on..
2011-12-06, 22:35
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ot:Ja detta vet jag och ångrar det som in i h****te, så nästa gång blir det att ta stryk tills polisen kommer...
Det handlar inte om att ta stryk, det handlar om att vara den bättre personen.
Är det så hemskt att ta till flykten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in