2011-10-30, 18:21
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
vänta å se, kommer antagligen en senare i höst också

Okej, tack. Någon annan som vet om det brukar vara en GMU som börjar på sensommaren/hösten?
2011-10-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Okej, tack. Någon annan som vet om det brukar vara en GMU som börjar på sensommaren/hösten?

Alla tider å datum finns på hemsidan, www.rekryteringsmyndigheten.se

Så om det inte står där så vet troligtvis ingen annan när det börjar heller

Mvh Robin
2011-10-31, 15:18
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovsnusar
Då syns vi där
Vad fick du för preliminär befattning?

Ses var?

När man söker med inriktning hemvärn så får man bevakningssoldat som befattning.

En sak som vart konstig är att ja inte kunde söka mer än karlskrona för dom andra ställena va utanför mitt rekryteringsområde, väldigt konstigt
2011-10-31, 16:28
Medlem
Någon som åker från Göteborg till Stockholm imorgon eftermiddag?
2011-10-31, 17:47
Medlem
Gangster.s avatar
Vad är det för tester man kommer utföra under GMU? Gärna om någon vet både fysiska och mentala!

Mvh
2011-10-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Vad är det för tester man kommer utföra under GMU? Gärna om någon vet både fysiska och mentala!

Mvh

Du blir examinerad på i stort sett alla moment du genomför. Både praktiskt och teoretiskt. Bland de lite större delarna blir du examinerad i grundläggande försvar genom strid i stridsställningar, patrull, skyddsvaktsutbildning mm. Dom fysiska kraven för att få godkänd GMU är inte hårda. Det jag kommer ihåg såhär på rak arm är att du måste springa 7.5 på beeptest för godkänt. 8.8 för markstrid, och ledning logistik någonstans där emellan. Jägare 10.5 eller något i den stilen, osäker.

Sen ett multitest där du genomför sit-ups, armhävningar och lite annat smått och gott. Har du en normal bra kondition och inte är allt för svag så borde det gå bra. Dessutom kommer du få en hel del träning där också så din fysiska förmåga kommer sannolikt att förbättras under tiden du är där i tid tills slut testerna för GMUn.
Senast redigerad av Qendrim 2011-10-31 kl. 19:32.
2011-10-31, 20:53
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Du blir examinerad på i stort sett alla moment du genomför. Både praktiskt och teoretiskt. Bland de lite större delarna blir du examinerad i grundläggande försvar genom strid i stridsställningar, patrull, skyddsvaktsutbildning mm. Dom fysiska kraven för att få godkänd GMU är inte hårda. Det jag kommer ihåg såhär på rak arm är att du måste springa 7.5 på beeptest för godkänt. 8.8 för markstrid, och ledning logistik någonstans där emellan. Jägare 10.5 eller något i den stilen, osäker.

Sen ett multitest där du genomför sit-ups, armhävningar och lite annat smått och gott. Har du en normal bra kondition och inte är allt för svag så borde det gå bra. Dessutom kommer du få en hel del träning där också så din fysiska förmåga kommer sannolikt att förbättras under tiden du är där i tid tills slut testerna för GMUn.

Ok, men risk för att göra bort mig här, kraven för stridspilot om det inte är jägare som du nämnde tidigare?
2011-10-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Ok, men risk för att göra bort mig här, kraven för stridspilot om det inte är jägare som du nämnde tidigare?

Har inte hört talas om några specifika krav för piloter redan vid GMU. Inte under min iallafall. Jag tror inte stridspilot testerna blir aktuella försen mycket senare. Fokusera på att klara av GMUn på bästa sätt och ta ett steg i taget om du frågar mig.
2011-10-31, 23:35
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Har inte hört talas om några specifika krav för piloter redan vid GMU. Inte under min iallafall. Jag tror inte stridspilot testerna blir aktuella försen mycket senare. Fokusera på att klara av GMUn på bästa sätt och ta ett steg i taget om du frågar mig.

Yes bra tack!
2011-11-01, 18:00
Medlem
Två korta videosnuttar som visar i korthet lite vad som händer under GMU, detta på K3 (troligtvis GMU1 2011 p.g.a snön):

http://www.youtube.com/watch?v=x_XO1iU3URk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=21_NKMEviro&feature=related

Gjorde själv GMU1 2011 på MarinB, svarar gärna på frågor!
2011-11-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Två korta videosnuttar som visar i korthet lite vad som händer under GMU, detta på K3 (troligtvis GMU1 2011 p.g.a snön):

http://www.youtube.com/watch?v=x_XO1iU3URk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=21_NKMEviro&feature=related

Gjorde själv GMU1 2011 på MarinB, svarar gärna på frågor!

Valde du att fortsätta jobba inom FM? Isåfall, var det lätt att få anställning?
2011-11-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Valde du att fortsätta jobba inom FM? Isåfall, var det lätt att få anställning?

Ja på båda frågorna!
Eftersom det fanns en plats för fortsatt anställning till alla som sökte vidare i min pluton så var det lätt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in