2011-12-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traedet
Det handlar inte om att ta stryk, det handlar om att vara den bättre personen.
Är det så hemskt att ta till flykten?

Nu var jag ju inte med, har heller inte varit i riktigt samma sits, men det är lätt att hamna i sådana situationer. På krogen där folk är onykter och innehar dålig självkontroll är det lätt att en knytnäve kommer från ingenstans. Jag tror det är få som skulle ta smällen utan att svara med detsamma. Ännu mer sällsynt är det nog att hitta folk som sväljer sin stolthet och går därifrån utan att visa ilska. Lagen tillåter självförsvar, hur mycket våld man får använda ska stå i proportion till hur mycket våld man är utsatt för. Att man besvarar ett knytnäveslag med ett knytnäveslag bör därför inte nödvändigtvis klassas som misshandel. Återkom gärna med domen och berätta hur det gick.

Att sitta här på flashback och dömma han och hans handlingar tycker jag också är fel.
2011-12-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traedet
Det handlar inte om att ta stryk, det handlar om att vara den bättre personen.
Är det så hemskt att ta till flykten?

Jag ser inget hemskt med att fly, dock att jag reagerade dåligt på att en person jag aldrig pratat med överaskar mig genom att slå till mig i ansiktet och att min första reaktion var att försvara mig själv, ett slag går väldigt snabbt och jag hann inte tänka innan jag agerade.

Vilket var väldigt synd för både han och mig.

Sen att hans kompisar hotade mig, tog tag i mig och putte ut mig ur krogen till polisen kom samtidigt som jag fick lyssna på hur dom säger till poliserna om hur jag attackerade den andra personen och utöver det så lyckas jag hålla mig helt lugn genom hela situationen.

Det hela slutade med att polisen skjutsade iväg mig för min egen säkerhet. MEN jag slog gö 1 slag, så jag antar att det gör mig till en dålig person som är ovärd att göra GMU

Mvh Robin
2011-12-07, 00:10
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Nu var jag ju inte med, har heller inte varit i riktigt samma sits, men det är lätt att hamna i sådana situationer. På krogen där folk är onykter och innehar dålig självkontroll är det lätt att en knytnäve kommer från ingenstans. Jag tror det är få som skulle ta smällen utan att svara med detsamma. Ännu mer sällsynt är det nog att hitta folk som sväljer sin stolthet och går därifrån utan att visa ilska. Lagen tillåter självförsvar, hur mycket våld man får använda ska stå i proportion till hur mycket våld man är utsatt för. Att man besvarar ett knytnäveslag med ett knytnäveslag bör därför inte nödvändigtvis klassas som misshandel. Återkom gärna med domen och berätta hur det gick.

Att sitta här på flashback och dömma han och hans handlingar tycker jag också är fel.
tittar man i lagen så faller självförsvar om man slår för att man blivit slagen och det inte längre finns något överhängande hot. jag tänker inte gå in mer på det juridiska. Fel forum att ta det i.
2011-12-07, 00:12
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Jag ser inget hemskt med att fly, dock att jag reagerade dåligt på att en person jag aldrig pratat med överaskar mig genom att slå till mig i ansiktet och att min första reaktion var att försvara mig själv, ett slag går väldigt snabbt och jag hann inte tänka innan jag agerade.

Vilket var väldigt synd för både han och mig.

Sen att hans kompisar hotade mig, tog tag i mig och putte ut mig ur krogen till polisen kom samtidigt som jag fick lyssna på hur dom säger till poliserna om hur jag attackerade den andra personen och utöver det så lyckas jag hålla mig helt lugn genom hela situationen.

Det hela slutade med att polisen skjutsade iväg mig för min egen säkerhet. MEN jag slog gö 1 slag, så jag antar att det gör mig till en dålig person som är ovärd att göra GMU

Mvh Robin
jag säger inte att det för sig till en dålig människa! Sök för fasen, ge inte upp, du kan komma in ändå. Finns personer son gjort betydligt värre saker och arbetar som poliser idag. Riktigt bra poliser också!
2011-12-07, 14:18
Medlem
Brevet har inte kommit än! man börjar känna sig lite hoppfull!
2011-12-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouKnowMeDontYou
Brevet har inte kommit än! man börjar känna sig lite hoppfull!

Nu har du antingen kommit in eller ligger i reserv verkar det som. Fan vad sur jag blir om jag hamnar på en reservplats!
2011-12-07, 15:07
Medlem
Ringde precis, stod inte ut med att vänta + att det tog ett tag att förbereda sig för ett eventuellt nej

Men, fjärde reserv på amf1, med lite tur så ska det väll gå i mål? Och nu, ännu mer vänta!
2011-12-07, 15:30
Medlem
keeperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Ringde precis, stod inte ut med att vänta + att det tog ett tag att förbereda sig för ett eventuellt nej

Men, fjärde reserv på amf1, med lite tur så ska det väll gå i mål? Och nu, ännu mer vänta!

Lycka till nu då!
2011-12-07, 15:56
Medlem
greatmalincos avatar
Ringde precis jag också och jag ligger på en plats på Örebro Värmlandsgruppen! Han sa att det bara var säkerhetskollen kvar
2011-12-07, 17:21
Medlem
Fick ett brev från RM idag, läste "Vi måste tyvärr meddela att du inte antagits till grundläggande militär utbildning" och höll på att bryta ihop tills jag förstod att det var brevet om att jag inte skulle få mönstra till gmu i april för att jag inte gjorde rekryttestet, hoppet lever än!
2011-12-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Fick ett brev från RM idag, läste "Vi måste tyvärr meddela att du inte antagits till grundläggande militär utbildning" och höll på att bryta ihop tills jag förstod att det var brevet om att jag inte skulle få mönstra till gmu i april för att jag inte gjorde rekryttestet, hoppet lever än!

Okey, vilken lättnad!

Men jag förstår inte varför de meddelar att du inte ska få antagningspröva till något du inte visat intresse för? :P
2011-12-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Okey, vilken lättnad!

Men jag förstår inte varför de meddelar att du inte ska få antagningspröva till något du inte visat intresse för? :P

Vene, dom kunde ha sparat mig en hjärtattack om dom inte skickade brevet iaf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in