2011-11-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ainot
Om man blir antagen till mönstringstest för GMU, måste man genomföra blodprov/pisstest, eller något som kan hitta spår av marijuana i blodet då?
Tacksam för svar!

Nej, men det borde införas. Gör dig själv och alla andra en tjänst och sök inte. Försvarsmakten är inte intresserad av pundare. jag skulle då inte vilja hamna i samma grupp som en pundare när man handskas med skarp ammunition.
2011-11-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erico21
Nej, men det borde införas. Gör dig själv och alla andra en tjänst och sök inte. Försvarsmakten är inte intresserad av pundare. jag skulle då inte vilja hamna i samma grupp som en pundare när man handskas med skarp ammunition.

Ne nu tycker jag allt du överreagerar lite, jag känner ett ganska stort antal så kallat "pundare" och de flesta av dom är några av de smartaste och mest ansvarstagande personer jag känner, så att dra alla över en kam ska man inte göra!

Men skulle råda som Lågochlångsam sa, sluta med det när du är inom armen, ett felsteg kan kosta dig jobbet!

Edit, det jag ville säga med mitt inlägg är; klart som fan du ska söka!
Senast redigerad av Roblin92 2011-11-07 kl. 22:35.
2011-11-07, 22:57
Medlem
Pundare som är ansvarstagande?
2011-11-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Ne nu tycker jag allt du överreagerar lite, jag känner ett ganska stort antal så kallat "pundare" och de flesta av dom är några av de smartaste och mest ansvarstagande personer jag känner, så att dra alla över en kam ska man inte göra!

Men skulle råda som Lågochlångsam sa, sluta med det när du är inom armen, ett felsteg kan kosta dig jobbet!

Edit, det jag ville säga med mitt inlägg är; klart som fan du ska söka!

Snälla roblin92 har du den inställningen kanske du också ska fundera på att lägga GMU på hyllan. Är man kriminell har man inget i försvarsmakten att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Pundare som är ansvarstagande?

Det låter jätte logiskt eller hur?
2011-11-07, 23:43
Medlem
För att ett öppet sinne är en dålig sak? Att jag inte har fördomar mot folk som gör vissa saker eller har andra förutsättningar än mig?

Jag sysslar inte med något olagligt och om det är min inställning du tycker är dålig så vore detta oerhört trångsynt av dig.

Kan dra ett exempel, kille 19 år, "pundare" snittar på 25k i månaden i lön(För han jobbar mycket och är duktig på det han gör), har egen lägenhet/bil och sköter jobbet helt utmärkt, är inte detta ansvarstagande för en 19årig så vet jag inte vad.

Så om hans pundande inte skadar sig själv, hans kompisar eller hans arbetskollegor, så va fan ska vi lägga oss i vad han gör.

Nu är denna diskussionen över och har du ytterligare åsikter om mig eller detta ämne så får du gärna skicka ett PM till mig, annars tycker jag du ska lägga ner dina trångsynta åsikter om både mig och resten du redan dömt över en kommentar på internet.

Mvh Robin
2011-11-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
För att ett öppet sinne är en dålig sak? Att jag inte har fördomar mot folk som gör vissa saker eller har andra förutsättningar än mig?

Jag sysslar inte med något olagligt och om det är min inställning du tycker är dålig så vore detta oerhört trångsynt av dig.

Kan dra ett exempel, kille 19 år, "pundare" snittar på 25k i månaden i lön(För han jobbar mycket och är duktig på det han gör), har egen lägenhet/bil och sköter jobbet helt utmärkt, är inte detta ansvarstagande för en 19årig så vet jag inte vad.

Så om hans pundande inte skadar sig själv, hans kompisar eller hans arbetskollegor, så va fan ska vi lägga oss i vad han gör.

Nu är denna diskussionen över och har du ytterligare åsikter om mig eller detta ämne så får du gärna skicka ett PM till mig, annars tycker jag du ska lägga ner dina trångsynta åsikter om både mig och resten du redan dömt över en kommentar på internet.

Mvh Robin

Det är ingen fara, såna människor brukar åka ut förr eller senare.
2011-11-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Det är ingen fara, såna människor brukar åka ut förr eller senare.

Med "såna människor", menar du mig då eller?

Edit, kan väl lägga till att jag inte kommer ta illa upp om du menar mig, utan är bara mer intresserad av din åsikt
Senast redigerad av Roblin92 2011-11-08 kl. 01:15.
2011-11-08, 02:32
Medlem
krillepilles avatar
gud vad fjantiga ni är, punda för att man har rökt nån spliff i sina dagar? Tror nog det är ganska många som har rökt sig en rackare då och då som jobbar inom försvaret. Men det är ju knappast folk som sitter och röker varje dag som söker sig till militären om vi säger så. Har själv rökt cannabis många gånger och jag har sökt, dom tar inga pissprov eller så på testerna men dom frågar om det. Det är bara att ljuga och säga att du aldrig har testat någon olagligt sen är det lugnt. Hoppas man inte hamnar med en massa inskränkta idioter bara om man nu kommer in, punda för att man har rökt cannabis hahahaha .
2011-11-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
gud vad fjantiga ni är, punda för att man har rökt nån spliff i sina dagar? Tror nog det är ganska många som har rökt sig en rackare då och då som jobbar inom försvaret. Men det är ju knappast folk som sitter och röker varje dag som söker sig till militären om vi säger så. Har själv rökt cannabis många gånger och jag har sökt, dom tar inga pissprov eller så på testerna men dom frågar om det. Det är bara att ljuga och säga att du aldrig har testat någon olagligt sen är det lugnt. Hoppas man inte hamnar med en massa inskränkta idioter bara om man nu kommer in, punda för att man har rökt cannabis hahahaha .

Sluta låta erfaren vad gäller FM och droger. De är väldigt strikta och jag är säker på att de inte tolererar illegala droger vare sig det är cannabis eller heroin. Att uppmana folk att ljuga för att ta sig in är värdelöst. Jag hoppas du inte får göra GMU.
2011-11-08, 09:00
Medlem
REALINs avatar
Uppmana fan inte pundare att söka, vi behöver dom inte. Finns gott om annat folk kan ta deras platser utan problem som inte pundar....
2011-11-08, 11:33
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Sluta låta erfaren vad gäller FM och droger. De är väldigt strikta och jag är säker på att de inte tolererar illegala droger vare sig det är cannabis eller heroin. Att uppmana folk att ljuga för att ta sig in är värdelöst. Jag hoppas du inte får göra GMU.

Jag är ganska så säker på att det finns en del folk i fm som har rökt sig en brajja eller två i sina dagar. Sen så finns det ingen arbetsplats där iligala droger är tolererade så det är väl inte så konstigt att det även gäller fm. Kraven för att komma in är väldigt låga (förutom en del fysiska krav då) och det är väl inte direkt ovanligt bland "mindre utbildade" att man har testat någon drog. Att man är en fara för dom andra oansvarig osv bara för att man har rökt på är bara bull, ni kan väl ändå inte tro på detta själv? Sen vill inte jag heller vara med någon som "pundar", vilket i mina ögon är någon som tar droger dagligen och oftast lite tyngre saker som tjack osv inte någon som har rökt lite gräs... Sverige är pk landet nr1, att ljuga om en sån banal sak är verkligen inte grovt, tror dom flesta ljuger för att släta ut sina skavanker i jobbiterjuver.
2011-11-08, 11:37
Medlem
Diskutera droger i ett annat forum .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in