2011-11-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S1monsen
Diskutera droger i ett annat forum .

Det är inte droger som är huvudämnet utan att folk får lite pms när dom hört att någon gjort något olagligt i sitt liv och därför tycker dom att den personen inte ska få söka, vilket är fel och inte deras beslut, och eftersom denna tråden handlar om allt som har med GMU att göra så är det inte off-topic
2011-11-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Det är inte droger som är huvudämnet utan att folk får lite pms när dom hört att någon gjort något olagligt i sitt liv och därför tycker dom att den personen inte ska få söka, vilket är fel och inte deras beslut, och eftersom denna tråden handlar om allt som har med GMU att göra så är det inte off-topic

Det är stor skillnad på att ha gjort något kriminellt tidigare i livet och att i dagsläget vara kriminell. Att du sedan ger cred åt folk som både lyckas ha ett normalt liv samtidigt som de är beroende av droger är bara pinsamt. Dessa ska inte in i FM där pålitlighet är a och o. Jag hade inte velat öva tillsammans med en pundare på skjutbanan.

Sen är det också fakta att folk med allvarligare brottslighet i belastningsregistret inte överhuvudtaget är aktuella för jobb inom FM. Det görs en registerkoll vid antagning. Och vad är då allvarligare brottslighet? Lättare trafikförseelser är inte det, men jag är tämligen säker på att narkotika-, vapen- eller våldsbrott är bannlyst.
2011-11-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92

Nej, han frågade om det var ett pisstest = han undrade om han kan knarka på tills dagen innan mönstring. Stor skillnad. Du får det att låta som att vi pratar om Lars, 35år som körde trimmad moppe när han var 15 bast men inte gjort något kriminellt sedan dess..

Sen du tycker alltså att det är fel att inte låta kriminella in i försvarmakten? Vad tror du att försvarmakten står för egentligen?

Nu orkar inte jag inte ödsla mer tid åt att argumentera mot massa WT-folk som tycker att droger är okej i försvaret.

När jag ändå är i farten. Roblin92 jag har läst mycket av dina inlägg på slutet och jag måste säga att mycket av det du svarar på är fel och du verkar inte veta vad du pratar om så.. mitt råd till dig är att inte svara om du inte vet. Att sprida information som är fel är inget som gynnar någon.
2011-11-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erico21
Nej, han frågade om det var ett pisstest = han undrade om han kan knarka på tills dagen innan mönstring. Stor skillnad. Du får det att låta som att vi pratar om Lars, 35år som körde trimmad moppe när han var 15 bast men inte gjort något kriminellt sedan dess..

Sen du tycker alltså att det är fel att inte låta kriminella in i försvarmakten? Vad tror du att försvarmakten står för egentligen?

Nu orkar inte jag inte ödsla mer tid åt att argumentera mot massa WT-folk som tycker att droger är okej i försvaret.

När jag ändå är i farten. Roblin92 jag har läst mycket av dina inlägg på slutet och jag måste säga att mycket av det du svarar på är fel och du verkar inte veta vad du pratar om så.. mitt råd till dig är att inte svara om du inte vet. Att sprida information som är fel är inget som gynnar någon.

Jag uppmuntrade ingen att fortsätta knarka eller knarka inom FM, jag va väldigt tydlig med att han INTE skulle göra det inom FM, och det kan du läsa om eftersom du nu spenderat tid med att läsa mina gamla inlägg.

Sen om du drar upp någon dålig jämförelse med att någon åkte trimmad moppe är bara löjligt, jag tycker man ska ge alla en chans, du behöver inte hålla med mig men du kan sluta försöka låta bättre än mig.

Du ska göra GMU med folket som söker inte åka till Afghanistan, alltså, visar det sig att de är inkompetenta idioter som inte klarar av ansar så skicka hem dom då, men innan det är bevisat så tycker jag ni ska ge fan i att döma folk.

Sen att jag sprider fel fakta och att jag inte vet vad jag pratar om, vad får du detta ifrån och när har jag inte erkänt att jag skrivit fel/kommit ihåg fel? Jag är människa och jag är inte perfekt, jag skriver fel ibland.

Sen att du kan hitta meningar, och skriva dom i fetstil å sedan ändå inte förstå vad meningen betyder verkar lite underligt...

Det är inte erat beslut om någon får göra GMU eller inte, det är FM/RM;s beslut och därför säger jag sök, de opassande åker ut efter ett tag ändå och detta kan likaväl vara jag som du.

Sen kan inte jag hjälpa att du får för dig en massa saker som inte jag sagt eller antytt utan du bara tror att jag gjort det,

För att sammanfatta mina tidigare inlägg:

-Jag tycker alla har rätt att söka för att sedan försvarsmakten ska bestämma om de får gå vidare eller inte.

-Jag tycker inte man ska ha fördomar om folk som testat/gjort vissa saker

-Jag tycker INTE knark är okej i försvarsmakten, (Det är något du hittat på)

-Jag eller mina kompisar har inte gjort något olagligt, vart står det någonstans att detta händer i Sverige? Jo i dina förutfattade meningar.

-Jag är inget white trash, eftersom white-trash inte kan argumentera utan är trångsynta och tänker; såhär är det. jag har rätt. punkt slut. (Vem kan jag tänka på som gör detta just nu...?)

Och erico, du kan gärna visa mig mina felaktiga inlägg så jag kan redigera det så att det blir rätt, det är inte min mening att sprida falsk info och det är svårt att veta att man gör det om ingen säger till, så hjälp gärna till med att vara lite konstruktiv.
2011-11-08, 15:17
Medlem
Har blivit kallad att göra antagningstesterna imorn för GMUn. Dock är det så att jag i nuläget inte är i stånd att göra testerna. Har inte förberett mig för fem öre värken mentalt eller fysiskt. Vad är det bästa att göra i nuläget om jag vill ha chansen att göra testerna igen vid ett senare tillfälle?
Går det att på något sätt ange att man är sjuk och därför inte kan komma? Hur ser dom på att man bara inte dyker upp om man nu skulle göra så?
Någon tanke kring detta?
2011-11-08, 15:33
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unombre
Har blivit kallad att göra antagningstesterna imorn för GMUn. Dock är det så att jag i nuläget inte är i stånd att göra testerna. Har inte förberett mig för fem öre värken mentalt eller fysiskt. Vad är det bästa att göra i nuläget om jag vill ha chansen att göra testerna igen vid ett senare tillfälle?
Går det att på något sätt ange att man är sjuk och därför inte kan komma? Hur ser dom på att man bara inte dyker upp om man nu skulle göra så?
Någon tanke kring detta?

Ring och säg att du inte vill fara? Du har ångrat dig?
2011-11-08, 16:27
Medlem
Narkotika är olagligt, Försvarsmakten gillar inte narkotika.
Att bruka narkotika är kriminellt, Försvarsmakten gillar inte kriminella.

Det är enligt mig vanligt jävla hyfs att inte ljuga/förvränga sanningen vid en ansökan om en anställning, speciellt då man ansöker till Försvarsmakten.

Har man gjort fel (= något olagligt i detta fall) då får man skylla sig själv, man skulle helt enkelt tänkt efter innan som med allt annat här i livet!

Jag tycker det är bra att anställda vid rekryteringsmyndigheten läser den här tråden, då ser dom vad det finns för typer som söker.

unombre: Ring och meddela att du inte kan komma, det är bättre än att inget säga alls!
2011-11-08, 16:49
Medlem
Så ni tycker om man gjort något olagligt så ska man inte försöka?

Klart det är bättre om man inte gjort något olagligt men det är inte vårat jobb på flashback att säga åt folk att inte söka för den har gjort en eller annan sak, tycker alla som vill ska söka å säger Försvarsmakten nej till den personen så är det slutet för det.

Det är inte din eller min uppgift att bestämma vilka som får söka eller inte och därför tycker jag att alla som vill ska söka å sen litar på att FM kommer välja rätt personer för jobbet i slutändan.

Fördomar leder ingenstans.

Sen är det la självklart att man inte ska ljuga? Det kommer bita dig i röven i slutändan om du ljuger ändå.
2011-11-08, 17:07
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erico21

Han frågade om dom kollar efter cannabis, cannabis kan sitta kvar i pisset i 4 veckor efter att du har rökt. Ni har en väldigt svartvit syn på det hela må jag säga, roblin försöker inte försvara någon han uttrycker bara sin åsikt och den verkar vara betydligt mer "öppen" än vad de flesta i denna tråd är. Ingen vill väl att en soldat ska gå runt och vara bäng på jobbet inte heller full för den delen heller. Men att man tycker det är okej med cannabis gör en inte till en pundare som går runt påtänd hela tiden, ni måste lugna ner er och inte ha sånn otrolig moralpanik alltså. Det är som att påstå att en som dricker alkohol 2 gånger i månaden är en alkis. Sen så går inte droger och ett militärt jobb hand i hand kan man väl konstatera, jag har svårt att tro att någon som har drogproblem skulle klara sig inom fm en längre period.

Sen verkar många i tråden verkar vara dom ärligaste svensson grabbarna i landet lagom med den rätta moralen och rätt inställning till allt . Hoppas man kommer in så får man se vad det är för typer man hamnar med, kanske får problem då mina åsikter inte stämmer överens om allt som anses vara rätt och fel men det kommer säkert gå bra ändå. Får väl hålla igen truten om inte annat .
2011-11-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ring och säg att du inte vill fara? Du har ångrat dig?

Grejen är den att jag inte är förberedd. Och att jag därför tror att det är bättre om jag avstår. Det jag undrar är hur jag gör det på bästa sätt för att ändå ha möjligheten att ansöka vid ett annat tillfälle/säsong.
2011-11-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unombre
Grejen är den att jag inte är förberedd. Och att jag därför tror att det är bättre om jag avstår. Det jag undrar är hur jag gör det på bästa sätt för att ändå ha möjligheten att ansöka vid ett annat tillfälle/säsong.

Säg bara att du insjuknat eller något. Dom kommer ju inte direkt skriva ner det. Dom har annat att tänka på.
2011-11-08, 19:03
Medlem
QuizMasters avatar
Vad krävs för att bli Spaningssoldat p4 och pansarskyttesoldat p4?

SNÄLLA SVAAARAA!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in