2011-07-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPlant
Jag ska som många andra till Enköping nu i augusti. Är det någon som har koll på hur mycket "ledigt" vi kommer ha? Tänkte mest på bilen, kommer den att stå och ruttna i tre månader?
Jag har också bil. Försäkringen går på 1150kr/mån. Det är nog smart att avställa bilen. Blir att parkera den på någon snäll väns tomt över vintern.
Senast redigerad av Korzlin 2011-07-01 kl. 16:50.
2011-07-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Är det du som är den ännu anonyma ettan tro? isåfall: hur mycket vill du ha för att tacka nej till tjänst?
Nej jag är inte etta men jag skulle vara tacksam om du och de andra som står som reserv till ledning enköping meddelar här ifall ni ser på RM:s hemsida att ni kommit in. Så att man vet hur nära man är att bli antagen

Men jag antar att du kommer skriva här i vilket fall. Har förövrigt läst flera som tackat nej till en plats i enköping så du borde väl nästan kommit in vid det här laget?
2011-07-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Varför orkar inte en större del av GMU rekryterna att genomföra utbildningen trots att det ställs lägre krav på GMU rekryterna under utbildningen än på de värnpliktiga?

se: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/orken-tryter-for-rekryter_6286662.svd

Det ser såklart olika ut på olika förband, en del av förklaringen ligger kanske i hur de olika förbanden valt att marknadsföra sig och vad som förväntats. Sätt det i kombination med att en del av rekryterna inte varit tillräckligt förberedda.
Senast redigerad av T|N|X 2011-07-01 kl. 18:22. Anledning: faktafel
2011-07-01, 18:19
Medlem
Kolagubbens avatar
Typiskt, kommer kanske inte få tjänstledigt då man tydligen skulle lämna in det 6 månader innan, jävla skit också
2011-07-01, 19:12
Medlem
xaamstars avatar
Hur många GMU:are kommer till LedR , blir kul med lite mer folk på LedR nu när NBG är slut!
2011-07-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaamstar
Hur många GMU:are kommer till LedR , blir kul med lite mer folk på LedR nu när NBG är slut!
Det är väl sagt runt 100, 60-70 som ska få anställning.
2011-07-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diminished
Det är väl sagt runt 100, 60-70 som ska få anställning.

Fel, det är 3 plutoner (två plutoner för två bataljoner i LedR organisation, 1 pluton för hemvärnet). 40 man per pluton. Alltså 80 st har möjlighet till anställning på LedR, beroende på ifall rekryten bedöms lämplig.
2011-07-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScuL
Fel, det är 3 plutoner (två plutoner för två bataljoner i LedR organisation, 1 pluton för hemvärnet). 40 man per pluton. Alltså 80 st har möjlighet till anställning på LedR, beroende på ifall rekryten bedöms lämplig.
Det var 30 till det jag sökte iaf (ledning). Vet inte hur många till logisitik men bör ju varit motsvarande.
2011-07-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Varför orkar inte en större del av GMU rekryterna att genomföra utbildningen trots att det ställs lägre krav på GMU rekryterna under utbildningen än på de värnpliktiga?

se: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/orken-tryter-for-rekryter_6286662.svd

Jag tror det är väldigt enkelt. Det är inte plikt längre. Hade man haft valmöjligheten att sluta lumpen på samma sätt som man nu kan sluta sin GMU så skulle procentsatsen varit minst lika hög då.
2011-07-01, 23:22
Medlem
xaamstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Jag tror det är väldigt enkelt. Det är inte plikt längre. Hade man haft valmöjligheten att sluta lumpen på samma sätt som man nu kan sluta sin GMU så skulle procentsatsen varit minst lika hög då.

De har ju funnits dem som har mönstrat under plikt men genom fört utbildningen som frivillig och i dem plutonerna har de slutat ganska många , i alla fall i de jag vet om.
2011-07-01, 23:30
Medlem
om någon försöker hoppa av från ledr så kan vi ha flashback kramkalas
2011-07-02, 00:31
Medlem
Ni på LedR, tar det varsamt med Kapten Vestin, Han må tamefan vara den "siste" riktiga soldaten , Fast han var ju jävligt rättvis fast hård som sten och ser tamefan till att du gör det du ska göra på pricken.

Minns han ifrån min tid på S1 (Nu LedR), redig karl det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in