2010-11-10, 12:16
Medlem
Tror ingen här direkt skröt om sitt resultat, det är bara intressant att veta vad man fick på detta och vad man har fått på testet på mönstringen, i alla fall vad jag tycker!
Som jag sa fick jag 120 på detta test, när jag mönstrade förra året blev det en 7:a vilket jag var nöjd med.
Själv har jag alltid varit lite mer allmänbildad än de flesta i min ålder och de skolor jag gått på, kanske mest handlar om sunt förnuft samt logiskt tänkande, för några jättebra betyg i skolan hade jag definitivt inte!
2010-11-10, 14:21
Medlem
Flygplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Motsvarar? Varifrån har du fått uppfattningen att inskrivningsprovet mäter IQ? Sa psykologen att ditt resultat motsvarade en IQ på 121? Vad motsvarar då ett resultat på 1 eller 2 av 9? En IQ på 60?

Det brukar se ut så på Flashback och det är precis nu hela tråden blev tramsig. Klart att testet är en bra förberedelse inför inskrivningsprovet, men att ta ett resultat från det som absolut sanning är högst oklokt.

Gå till en psykolog istället och be om att få intelligenstestas. Får ni lika höga resultat (+120 IQ som omkring 6% av alla människor har, där tydligen en stor del av dessa befinner sig på Flashback) så kanske det betyder något.

Skitsamma, de flesta bör fatta att ett test som detta inte kan mäta ens exakta IQ.
Vad som gör detta test relevant är att testet, som du sa, är en bra förberedelse på inskrivningsprovet.
Som du kan se i tråden så har de som fått runt 120 på det där testet också fått 7or och så vidare när de har mönstrat.

Och sen kan jag hålla med dig att det blir trams om alla ska hålla på och posta sina resultat "bara för att". Det kan dock vara intressant att veta en persons resultat om personen i fråga har mönstrat då det kan ge en fingervisning om vart man själv ligger.
Senast redigerad av Flygplats 2010-11-10 kl. 14:31.
2010-11-10, 14:28
Medlem
117-120 IQ, testat ett par IQ tester nu.
fick en 4a på inskrivningsprovet!

2½ vecka tills de börjar skicka ut svaren!
TAGGA!
2010-11-10, 14:28
Medlem
Sllones avatar
Ni som har gjort Antagningarna redan, kan ni berätta mer om dom här testerna dom gör?
Hört folk snacka mycket om 3D tester dom har hittat frustrerande, vad går de ut på?
2010-11-10, 14:29
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
TAGGA!

Vilka svar?
2010-11-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Vilka svar?
om man får göra GMU'n eller inte.
de börjar skicka ut v48.
2010-11-10, 14:39
Medlem
keeess avatar
Citat:
de börjar skicka ut v48.

Å fan, ok.
2010-11-10, 15:04
Medlem
Citat:
de börjar skicka ut v48.

I Pliktverkets/Försvarsmaktens sagovärld kommer beskeden v.48, ja.
Själv så tror jag att vi, en bit in på v.48 alt. v.49, kommer kunna läsa oss till att "så väldigt många har sökt vilket gör att det kommer ta extra tid att färdigställa beskeden". Således så är det nog snarare v.50-52 som gäller. Det är trots allt Försvaret vi snackar om...
2010-11-10, 15:05
Medlem
keeess avatar
Är det någon som fick lov att vara där två dagar? isåfall vad gör man när man efter testerna på dag ett? Är det bara att sitta av tiden tills man skall sova eller finns det något att göra där?
2010-11-10, 15:16
Medlem
Frapzzors avatar
på soldathemmet i göteborg hade de massa leksaker. jag var dock klar på första dagen och bor relativt nära så blev inget lekandes för mig men de hade de flesta konsoler har jag för mig.
2010-11-10, 15:22
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
på soldathemmet i göteborg hade de massa leksaker. jag var dock klar på första dagen och bor relativt nära så blev inget lekandes för mig men de hade de flesta konsoler har jag för mig.

Osis för dig Får bara hoppas att dom har det i stockholm också.
2010-11-10, 15:46
Medlem
Citat:
117-120 IQ, testat ett par IQ tester nu.
fick en 4a på inskrivningsprovet!

TAGGA!

Vad jag läst/hört så börjar dom skicka ut antagninsbeskeden 17;e dec, om 2½ vecka har ju knappt alla gjort sina antagningsprövningar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in