Lite besviken över min mönstring faktiskt. hade hoppats på att kunna söka till skytte men blev preliminärt inskriven som logistiksoldat på P4 istället på grund av en jävla 5:a på cykeln

(krävs minst 6) Det roliga var att jag tränat sjukt mycket på just träningscykel de senaste månaderna för att få så bra resultat som möjligt, men likt förbannat tog det stopp vid 5an när det väl gällde. Känner mig rätt vältränad i övrigt men när mjölksyran började smyga sig på under testet var det kört...
Nu står jag väl lite inför ett dilemma då jag vill bli skyttesoldat och funderar på att söka under nästa omgång istället, men å andra sidan är logistiksoldat med inriktning mot sjukvård inte heller helt fel, eller? Med så hård konkurrens blir jag glad bara jag får göra GMU överhuvudtaget, men frågan är om jag blir fast inom logistik efter GMU. Yrkesvägledaren ville sätta in mig på trängregementet men jag valde P4 istället trots att det som jag förstod det fanns hela 7(!) platser där.
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Då du har fått ett lågt betyg i färg seendet så påverkas tjänstebarheten dramatiskt då det är viktigt med bra färg seende. Likaså ingår även i-provet i den bedömningen och då enligt pliktverket ligger du även där lite lägre än snittet som ligger vid 6.
Inte helt sant, jag fick tjänstbarhet A, trots 6 fel på färgseendetestet och en 5a på I-testet.