2011-05-26, 17:56
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19vator91
Då har man blivit kallad för tester för anställning inom FM, men jag undrar hur man bokar resan till och från förbandet? Är det jag själv som står för det eller fixar FM det. Fick besked om det igår, men fick bara boka in datum och vilken tid jag skulle infinna mig. Mer information fick jag inte...

För anställning är det du själv som står för resan dit och hem igen.
2011-05-26, 23:59
Medlem
Jilluminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Fick exakt samma på allting förutom cykeln. Suck.

I-prov: 9
Styrka: 9
Psykolog: 8
Cykeljävel: 6 (förr 7) Var nog inte helt frisk och borde inte ha cyklat. Sa dock inget så får skylla mig själv.

Verkar inte som att psykologerna sätter ut 9r öht. Eller är det någon som fått det?

Prel. Gruppchef Markstrid på LG.

Grymma värden! Blev inte du erbjuden att göra jägartest? Tycker jag att du borde ha fått..
2011-05-27, 08:40
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
I-test: 9:a
Cykel: 8:a
Styrka: 8:a
Psykolog: 7:a

Preliminärt antagen till jägare på LG.
2011-05-27, 10:00
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jilluminato
Grymma värden! Blev inte du erbjuden att göra jägartest? Tycker jag att du borde ha fått..

Tack. Nej, fick ju en 6:a på cykeltestet...
2011-05-27, 12:49
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
I-test: 9:a
Cykel: 8:a
Styrka: 8:a
Psykolog: 7:a

Preliminärt antagen till jägare på LG.

Enligt en yrkesvägledare på mönstringen så anställde ingen av specialförbanden denna omgången, hur kan du då fått preliminärt antagen som jägare?

eller jägare räknas inte som specialförband?
Senast redigerad av Kolagubben 2011-05-27 kl. 12:57.
2011-05-27, 13:06
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Enligt en yrkesvägledare på mönstringen så anställde ingen av specialförbanden denna omgången, hur kan du då fått preliminärt antagen som jägare?

eller jägare räknas inte som specialförband?

Det är antagligen nån MP/Säk-tjänst med jägarstatus, det sa de på min mönstring iaf.
2011-05-27, 13:36
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Det är antagligen nån MP/Säk-tjänst med jägarstatus, det sa de på min mönstring iaf.

Precis, MP.
2011-05-27, 13:47
Medlem
Nu har man mönstrat då, styrka 8, i-test 8, cykel 7, psykolog 5 (hon snöa in totallt på att jag hade dåliga betyg i gymnasiet så det enda vi prata om i princip var att jag verkligen borde sattsat mer på skolan och att jag kanske skulle få det svårt för att det minsann finns teoretiska delar inom GMU, försökte påpeka att jag har relativt lätt att lära mig trots betygen och defenitivt om jag är intresserad av det som lärs ut men det hjälpte inte aja, 5 är ju tillräckligt för att få göra gmu iaf, även om det drog ner snittet en del )
Ska vara i skåne P7 26te september om jag blir antagen/dom har GMU
2011-05-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Nu har man mönstrat då, styrka 8, i-test 8, cykel 7, psykolog 5 (hon snöa in totallt på att jag hade dåliga betyg i gymnasiet så det enda vi prata om i princip var att jag verkligen borde sattsat mer på skolan och att jag kanske skulle få det svårt för att det minsann finns teoretiska delar inom GMU, försökte påpeka att jag har relativt lätt att lära mig trots betygen och defenitivt om jag är intresserad av det som lärs ut men det hjälpte inte aja, 5 är ju tillräckligt för att få göra gmu iaf, även om det drog ner snittet en del )
Ska vara i skåne P7 26te september om jag blir antagen/dom har GMU

haha samma för mig också xD min psykolog började typ se ner på mig och säga att jag hade dåliga betyg han vart rent utsagt otrevlig mot mig. jag har dock MINST godkänt i alla ämnen några Vgs och Mvgs inte ett enda IG eller streck.

hade 7a på I-testet.
2011-05-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
haha samma för mig också xD min psykolog började typ se ner på mig och säga att jag hade dåliga betyg han vart rent utsagt otrevlig mot mig. jag har dock MINST godkänt i alla ämnen några Vgs och Mvgs inte ett enda IG eller streck.

hade 7a på I-testet.

jag har läs och skrivsvårigheter och hade verkligen problem med ordkunskapen
de är inte så att jag är direkt dum i huvudet. ville bli fältkock i Trängregementet.
fick en 3 på I-testet.och sen fick jag träffa psykolog och sen fick jag gå hem. jag gick i restaurangskola i gymnasiet och gick ut med 13 MVG -8 VG-10 G
perfeckt hälsa inga sjukdomar eller skador , dricker inte röker inte har jobbat ett par år som kock
är nu 22år. har över nu överklagat beslutet. hur många av er tror att jag har nån chans att komma in i försvaret överhuvudtaget. är tacksam för svar

jag vill verkligen bidra med nåt i försvaret och att kunna laga mat till soldater som kämpar i fältet
gör ju en stolt
Senast redigerad av lipton89 2011-05-28 kl. 10:46.
2011-05-28, 11:29
Medlem
Nån som mönstrat på och pratat med läkaren om eller blivit antagen med gräspollenallergi? Någon som blivit antagen som haft gräspollenallergi men tagit sprutor mot det ? PMa mig!

Grattis alla som fått mönstra och lycka till i framtiden
2011-05-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lipton89
jag har läs och skrivsvårigheter och hade verkligen problem med ordkunskapen
de är inte så att jag är direkt dum i huvudet. ville bli fältkock i Trängregementet.
fick en 3 på I-testet.och sen fick jag träffa psykolog och sen fick jag gå hem. jag gick i restaurangskola i gymnasiet och gick ut med 13 MVG -8 VG-10 G
perfeckt hälsa inga sjukdomar eller skador , dricker inte röker inte har jobbat ett par år som kock
är nu 22år. har över nu överklagat beslutet. hur många av er tror att jag har nån chans att komma in i försvaret överhuvudtaget. är tacksam för svar

jag vill verkligen bidra med nåt i försvaret och att kunna laga mat till soldater som kämpar i fältet
gör ju en stolt

Besluten som rekryteringsmyndigheten tar kan ej överklagas, och då du fick lågt på I-testet så kvalificerar du ej in i den mall på snitt som försvarsmakten har beställt av rekryteringsmyndigheten.

Det du kan göra är att plugga och försöka med provet igen om ett år (I-prov och psykolog resultat sparas i ett år.), Vilken befattning du än har inom försvarsmakten så kommer "ordkunskap" vara ett krav för att du ska kunna uppfatta skriftliga dokument och skriva förståeliga dokument oavsett om du är kock, soldat eller tolk.

Tyvärr så är våra riktlinjer från försvarsmakten formulerade så att många faller ut pga bristande ordkunskap, logiskt tänkande eller något annat som gör att du får ett lågt resultat på I-testet och psykologen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in