2011-05-02, 18:47
Medlem
ah vafan! att några fått kallelsen gör mig mer taggad! fan ja vill ha mitt brev nu!! haha, bara å vänta och hålla tummarna, man kan inte kolla på rm:s hemsida då? har kollat lite men hitta inget..
2011-05-02, 18:53
Medlem
Har psykologerna tillgång till gamla mappar från grundskolan med omdömen och sånt? Det kanske inte ens finns sådana? Jag hade lite problem med humöret då, men jag är en helt annan person nu, så det borde inte vara några problem eller?

Sen undrar jag, hur bra ledaregenskaper behöver man ha för att genomgå GMU? Jag är inte alls bra på att hålla föredrag och så, gör man sånt?
2011-05-02, 20:54
Medlem
Var precis och cyklade. Upptäckte att jag inte kommer kunna prestera ens medelmåttigt på cykeltestet.

Står att det är svårt att få sin mönstrings-tid ändrad. Någon med tips hur man lyckas?

Ringa in sjuk någon dag före och säga att man verkligen vill göra testerna men att man måste bli frisk först och hoppas på att dom låter en komma några veckor, kanske t.om en månad senare?
Senast redigerad av sav 2011-05-02 kl. 21:04.
2011-05-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Det är nog det vettigaste jag kan göra. Är det någon annan fysiskt test? T.ex step ups med ryggsäck eller liknande nu på dom här nya mönstringarna? (Tänker ej försöka bli jägare)

Det är som vanligt Styrketest och Cykel.

cykeltestet är ruggigt tungt (tyckte jag iaf)

Testet börjar med en uppvärmning på ca 5 minuter tror jag, det är lite tungt redan då men inget man inte klarar. sen är det ca 2 min på 2ans nivår sen är varje nivå ca 1 min bara att tugga på!
Senast redigerad av mattethias 2011-05-02 kl. 20:59.
2011-05-02, 21:01
Medlem
wohoftws avatar
Kristianstad den 17:e maj! Hoppas vi ses där!
2011-05-02, 21:05
Medlem
Silvermoons avatar
Jag tror inte det kommer bli någon gmu för mig...

Tyvärr har den här våren varit alldeles för fullspäckad med saker(plus annat skit) så att jag inte kunnat motionera regelbundet och nu när det börjar lösa upp sig passar min fot på att gå sönder.

Med andra ord kommer jag att ha sämre kondis när jag mönstrar än jag haft på flera år.

Men jag tänkte ändå gå dit och mönstra mest för att se hur det är, kommer att försöka satsa på att få högt på i-test och psykolog(hur man nu gör det) och så får man försöka året därpå kanske.
2011-05-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Jag tror inte det kommer bli någon gmu för mig...

Tyvärr har den här våren varit alldeles för fullspäckad med saker(plus annat skit) så att jag inte kunnat motionera regelbundet och nu när det börjar lösa upp sig passar min fot på att gå sönder.

Med andra ord kommer jag att ha sämre kondis när jag mönstrar än jag haft på flera år.

Men jag tänkte ändå gå dit och mönstra mest för att se hur det är, kommer att försöka satsa på att få högt på i-test och psykolog(hur man nu gör det) och så får man försöka året därpå kanske.

har du bra grundstyrka så är det bara att vara envis på cykeln så går det nog bra.

jag hade luftrörskatar i 12 veckor före min första mönstring jag fick inte träna för läkaren...

fick en 5a läkaren sa åt mig att sluta cykla på 4an redan för hon såg att jag hade hög puls redan på uppvärmningen hehe..
2011-05-02, 22:48
Medlem
Hoppas man får det där jävla brevet snart och att man får komma på mönstring. Sen gäller det väl bara att fixa bra resultat också.

Någon som nyligen gjort testerna som kanske kan dela med sig några tips?
Känns bara som det är styrkan som kan vara svårt, om nu inte psykologen upptäcker att jag är narcissistisk eller dylikt. Cyklingen är väl bara kötta på och skita i att man blir seg i benen? Inskrivningsprovet är typ, svara på lite frågor.
2011-05-02, 22:51
Bannlyst
Jag tycker att jag borde klara Fystesterna så mycket som jag tränat nu dom här 5-6 åren 10-12 pass i veckan på Elit nivå

Edit: hur ser det ut sen om man kommer med och ska göra vissa övningar med vapen har dom då vapen för oss vänsterhänta? som är vänsterställda så att säga. kanske en dum fråga men ändå måste få fråga den
Senast redigerad av Aphyro 2011-05-02 kl. 23:14.
2011-05-02, 23:48
Medlem
Fick svar idag och jag fick ingen kallelse till mönstring, känns ju sådär faktiskt
2011-05-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhecow
Fick svar idag och jag fick ingen kallelse till mönstring, känns ju sådär faktiskt

segt gav dom någon anledning eller bara det gammla "pga antalet sökanden"?
2011-05-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
segt gav dom någon anledning eller bara det gammla "pga antalet sökanden"?

p.g.a. min hälsa och personliga förutsättningar. vad det sistnämnda nu innebär har jag ingen aning om men jag kan iof förstå om det är för min milda allergi. men samtidigt, hur många katter springer runt på logementet? ska ringa dem det första jag gör imorgon och kolla upp mer exakt, återkommer när jag har mer info.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in