2011-04-12, 23:25
Medlem
Hallå allihopa! jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja att de blev besvarade!

Okej, here we go :
Jag fick hem ett brev på posten för några dagar sen som var oranget, och där stod det att jag inte antagits till mönstringen (!?!?!) och att jag är välkommen att söka igen!
Det stod varken mitt namn eller adress på själva brevet (alltså det orange brevet som fanns i när man öppnade brevet) eller något kontaktsnummer, utan såg mer eller mindre ut som ett reklamutskick av försvarsmakten.
Är det någon överhuvudtaget som kan förklara vad fan jag fått hem? eller är det helt enkelt så tragiskt att jag blivit utsållad? Skulle vilja lägga till att jag är 191 cm lång och väger runt 85-86 kilo, är ruskigt vältränad gällande muskelstyrkan och massan samt konditionsmässigt. Sen har jag inga sjukdomar alls och dricker aldrig alkohol heller. ända som skulle falla emot är att jag har lite taskig syn, but that's it. Linser och glasögon löser ju det problemet!
Anser också mig själv besitta vettig moral och etik, så försvarsmaktens värdegrunder är inga problem att hålla med om.
I en utopisk soldatvärld låter det ju som om jag vore den perfekta soldaten! Om jag inte minns fel heller så ska dom ju skicka ut kallelserna till mönstringen i slutet av denna månad och början av maj, så det låter ytterst skumt.

Någon vänlig kunnig själ som kan hjälpa att besvara dessa frågor?
Senast redigerad av chanaral 2011-04-12 kl. 23:48.
2011-04-12, 23:29
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chanaral
Hallå allihopa! jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja att de blev besvarade!

Okej, here we go :
Jag fick hem ett brev på posten för några dagar sen som var oranget, och därs tod det att jag inte antagits till mönstringen (!?!?!) och att jag är välkommen att söka igen!
Det stod varken mitt namn eller adress på själva brevet (alltså det orange brevet som fanns i när man öppnade brevet) eller något kontaktsnummer, utan såg mer eller mindre ut som ett reklamutskick av försvarsmakten.
Är det någon överhuvudtaget som kan förklara vad fan jag fått hem? eller är det helt enkelt så tragiskt att jag blivit utsolad? Skulle vilja lägga till att jag är 191 cm lång och väger runt 85-86 kilo, är ruskigt vältränad gällande muskelstyrkan och massan samt konditionsmässigt. Sen har jag inga sjukdomar alls och dricker aldrig alkohol heller. ända som skulle falla emot är att jag har lite taskig syn, but that's it. Linser och glasögon löser ju det problemet!
Anser också mig själv besitta vettig moral och etik, så försvarsmaktens värdegrunder är inga problem att hålla med om.
I en utopisk soldatvärld låter det ju som om jag vore den perfekta soldaten! Om jag inte minns fel heller så ska dom ju skicka ut kallelserna till mönstringen i slutet av denna månad och början av maj, så det låter ytterst skumt.

Låter inte som du är något för försvarsmakten då du överskattar dig själv och inte ser dina egna gränser.
2011-04-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Låter inte som du är något för försvarsmakten då du överskattar dig själv och inte ser dina egna gränser.

haha, låt mig mig skratta. Hur kan du veta att jag överskattar mig själv? För att jag råkar vara vältränad och stor och tycker det låter konstigt att få hem ett orange jävla brev 1 månad innan kallelsen till mönstringen sker? Snälla, knip mun och gå och gräv ner dig själv under en gammal stubbe tillsammans med din uppenbara avundsjuka.
2011-04-12, 23:57
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
haha, låt mig mig skratta. Hur kan du veta att jag överskattar mig själv? För att jag råkar vara vältränad och stor och tycker det låter konstigt att få hem ett orange jävla brev 1 månad innan kallelsen till mönstringen sker? Snälla, knip mun och gå och gräv ner dig själv under en gammal stubbe tillsammans med din uppenbara avundsjuka.

Om du har sånt där temperament så är du nog inget att ha..

Annars skulle jag råda dig att ringa till Rekryteringsmyndigheten och fråga.
2011-04-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Om du har sånt där temperament så är du nog inget att ha..

Annars skulle jag råda dig att ringa till Rekryteringsmyndigheten och fråga.

haha, ne så kan man också se det. men jag orkar inte med massa douchebags bara, sånt gör mig ruskigt irriterad. Det är bara kolla på hans tidigare inlägg, verkar vara en riktigt jävla pajas som sitter och dumförklarar folk hela tiden.

Har provat att ringt till rekryteringsmyndigheten, men efter att ha suttit i telefonkö två dagar i rad i cirka 1 timme så lessnade jag och la på och försökte söka efter svar på annat håll.
2011-04-13, 00:05
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:

Citat:
I en utopisk soldatvärld låter det ju som om jag vore den perfekta soldaten!

Hur kan du ha en aning om det när du inte har en suck om hur det är att jobba inom försvarsmakten?

Du har uppenbarligen problem med droger, vilket inte passar sig. Och ditt temperament är under all kritik. Om jag är avundsjuk? inte jag som blivit nekad mönstring, så du borde känna dig ganska värdelös.
2011-04-13, 00:13
Medlem
Shakermaker -Hur kan du ha en aning om det när du inte har en suck om hur det är att jobba inom försvarsmakten?

haha men snälla, läs vad jag skriver ljushuvud. Jag ska markera orden så du kanske förstår lite bättre!
"I en utopisk soldatvärld låter det ju som om jag vore den perfekta soldaten!"

Det finns en anledning till att man får göra ett webbtest innan mönstringen, och det är bland annat för att sålla bort sånna som dom inte tror har någon chans fysiskt eller har någon sjukdom eller dylikt.

Skakermaker - Du har uppenbarligen problem med droger, vilket inte passar sig. Och ditt temperament är under all kritik. Om jag är avundsjuk? inte jag som blivit nekad mönstring, så du borde känna dig ganska värdelös.

Nej jag har inte problem med droger så det faller bort. Och nej, du kan inte bedöma att mitt temperament är under all kritik för att jag reagerar lite på ditt inlägg. och för det sista, har jag blivit nekad eller inte vet vi inte med 100 %, har jag det så fine, life goes on, och om jag inte har det, too bad for you. Jag kommer fortfarande inte vara no-life killen som dig och sitta inne på flashback för att provocera folk.
2011-04-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Hur kan du ha en aning om det när du inte har en suck om hur det är att jobba inom försvarsmakten?

Du har uppenbarligen problem med droger, vilket inte passar sig. Och ditt temperament är under all kritik. Om jag är avundsjuk? inte jag som blivit nekad mönstring, så du borde känna dig ganska värdelös.
Problem med droger, när man röker cannabis? snacka om att leva i sin egna lilla värld.

OnT: Sökte för kanske 5 veckor sen nu, fortfarande inget antagningsbrev? Bara 2 förbannade reklambrev...
2011-04-13, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrios
Påbörjar inte ni nu en Befattningsutbildning nu när GMU1 är klar för att kunna användas tillsammans och efter det så kan du stå i beredskap på ett förband som får åka utomlands blir oftast, P7 P4 K3 som sätter upp ett förband som får åka ner

ah oj får be om ursäkt om jag skrev lite luddigt jag menar från att man påbörjar sin GMU hur lång tid där efter tar det att få göra utlandstjänst?
Senast redigerad av Aphyro 2011-04-13 kl. 08:54.
2011-04-13, 11:19
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
ah oj får be om ursäkt om jag skrev lite luddigt jag menar från att man påbörjar sin GMU hur lång tid där efter tar det att få göra utlandstjänst?

Beror helt på. Nu för tiden skickar man ner hela förband. Så till exempel nu nästa mission så åker LG ner, och 2013 kommer Amf 1 åka ner. Så det beror helt på vilket regemente man arbetar på. Sen är det vissa regementen som inte kommer åka ner till Affe av vissa skäl.
2011-04-13, 11:21
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
haha, ne så kan man också se det. men jag orkar inte med massa douchebags bara, sånt gör mig ruskigt irriterad. Det är bara kolla på hans tidigare inlägg, verkar vara en riktigt jävla pajas som sitter och dumförklarar folk hela tiden.

Har provat att ringt till rekryteringsmyndigheten, men efter att ha suttit i telefonkö två dagar i rad i cirka 1 timme så lessnade jag och la på och försökte söka efter svar på annat håll.

orkar inte lägga mig i.

prova ring igen och samtidigt som du gör det så skickar du iväg ett mail till dom. Brukar ta 1-2 dygn innan dom svarar.
2011-04-13, 11:41
Medlem
Citat:

Okej, here we go :
Jag fick hem ett brev på posten för några dagar sen som var oranget, och där stod det att jag inte antagits till mönstringen (!?!?!) och att jag är välkommen att söka igen!
Är det någon överhuvudtaget som kan förklara vad fan jag fått hem? eller är det helt enkelt så tragiskt att jag blivit utsållad? Skulle vilja lägga till att jag är 191 cm lång och väger runt 85-86 kilo, är ruskigt vältränad gällande muskelstyrkan och massan samt konditionsmässigt. Sen har jag inga sjukdomar alls och dricker aldrig alkohol heller. ända som skulle falla emot är att jag har lite taskig syn, but that's it. Linser och glasögon löser ju det problemet!

Dem har ju bara ett test att titta på. Och efter att ha sätt er debatt och länken så borde du ha svarat att du använt droger de 2 närmsta åren? Du kanske till och med har begått något brott (Det är vanligt bland folk som använder droger eller ha testat droger) och då är du körd spelar ingen roll hur bra du svarat på dem andra frågorna.

Och det du fick är ett brev om att du har blivit nekad dessa brev skickas alltid ut först.

Så det är bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in