Citat:
Ursprungligen postat av chanaral
Hallå allihopa! jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja att de blev besvarade!
Okej, here we go :
Jag fick hem ett brev på posten för några dagar sen som var oranget, och där stod det att jag inte antagits till mönstringen (!?!?!) och att jag är välkommen att söka igen!
Det stod varken mitt namn eller adress på själva brevet (alltså det orange brevet som fanns i när man öppnade brevet) eller något kontaktsnummer, utan såg mer eller mindre ut som ett reklamutskick av försvarsmakten.
Är det någon överhuvudtaget som kan förklara vad fan jag fått hem? eller är det helt enkelt så tragiskt att jag blivit utsållad? Skulle vilja lägga till att jag är 191 cm lång och väger runt 85-86 kilo, är ruskigt vältränad gällande muskelstyrkan och massan samt konditionsmässigt. Sen har jag inga sjukdomar alls och dricker aldrig alkohol heller. ända som skulle falla emot är att jag har lite taskig syn, but that's it. Linser och glasögon löser ju det problemet!
Anser också mig själv besitta vettig moral och etik, så försvarsmaktens värdegrunder är inga problem att hålla med om.
I en utopisk soldatvärld låter det ju som om jag vore den perfekta soldaten! Om jag inte minns fel heller så ska dom ju skicka ut kallelserna till mönstringen i slutet av denna månad och början av maj, så det låter ytterst skumt.
Någon vänlig kunnig själ som kan hjälpa att besvara dessa frågor?
Du verkar onekligen tränad och typiskt soldat material fyskiskt. Det är absolut svårt att säga vad som du behöver öva på, det bästa är väl att reflektera över de svar du gjorde på testet och tänka över dom(?). Det är väl bara söka till nästa omgång gissar jag på, kanske har du "utvecklats" på de punkter som du kanske vart nekad på nu. Sedan kan du haft otur angående med synen, om en person utan glasögon söker går han säkert före dig.
Inlägget vart väl lite allmänt, men hoppas att något vettigt kom ut ialf..
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
förlåt att jag är en inkompetent idiot som frågar detta men kan man söka sig till dom förbanden som åker ner te Afghanistan efter man gjort klart GMU?
GMU är grunden som du kanske vet, sedan söker du till ett Förband. Om detta förband ska ha internationella insatser kommer du förmodligen med, du kan söka enskilda tjänster som inte blivit fylda, oftast kräver dom både erfarenhet och utbildning som t.ex Skyttesoldat, Fordonsförare etc. Och denna utbildning får du inte under GMU (om jag inte missupfattat) utan denna gör du efter på AMF1-Prickskytte etc eller Arméns jägarbataljon med inriktning skytte!
/Adrastus