2011-01-19, 02:50
Medlem
Som rubriken lyder så rökte jag på för cirka 8 dagar (cannabis). Är i Sydney just nu och flyget går hem på lördag. Är så sjukt nojig för att bli tagen på flygplatsen och göra pissprov!! Har aldrig rullat en joppe själv utan det är min kompis som rullat, och sammanlagt så har jag rökt på cirka 10-15 ggr sedan 2 månader tillbaka då jag kom hit. Vad är sannolikheten att hundjäklarna kommer sniffa fram något på mig, och isåfall, kommer jag då åka fast senare då jag landar hemma i sverige för ringa narkotikabrott?! :S
Citera
2011-01-19, 02:54
Medlem
fairyfellers avatar
Finns inte en suck att de tar dig om du inte är påverkad på plats.
Citera
2011-01-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Finns inte en suck att de tar dig om du inte är påverkad på plats.

Hur kan du vara så säker på det? Om jag har spår i min väska av cannabis och hundjäklarna sniffar till sig det, och dom tar in mig på något slags förhör på flygplatsen och vill göra ett pissprov så kommer det ju garanteras synas att jag har spår av THC i kroppen?! för det tar väl cirka 2-4 veckor beroende på x-antal variablar som måste stämma .tex personen i frågas ämnesomsättning!
Citera
2011-01-19, 03:06
Medlem
Vet inte hur det är i Sydney, men du kan väll ändå neka pissprov?
Citera
2011-01-19, 03:07
Medlem
viktorslows avatar
Du blandar ihop hur hårt man tar på cb där nere med hur det ser ut här hemma. Lugn.
Citera
2011-01-19, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerra
Vet inte hur det är i Sydney, men du kan väll ändå neka pissprov?

Alltså jag är osäker på det, juridiskt sett om misstankar finns om ett brott så måste det ju gå att lösa att dom tvingar en ? Plus att det spelar ingen roll vad fasiken dom gör med en i Sydney, eftersom jag flyttar hem nu igen, grejen är att jag är så sjukt orolig på vad som kommer hända när jag kommer hem, om jag då kommer få köra ett pissprov och åka dit för ringa narkotikabrott och betala böter samt ha det registrerat i 5 år eller vad det nu är. Ska rycka in i lumpen när jag kommer hem med, och då kommer jag ju bli fettnekad pga av att dom kräver ju att man ska ha ett soprent register.
Citera
2011-01-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chanaral
Hur kan du vara så säker på det? Om jag har spår i min väska av cannabis och hundjäklarna sniffar till sig det, och dom tar in mig på något slags förhör på flygplatsen och vill göra ett pissprov så kommer det ju garanteras synas att jag har spår av THC i kroppen?! för det tar väl cirka 2-4 veckor beroende på x-antal variablar som måste stämma .tex personen i frågas ämnesomsättning!

Först och främst är det extrem osannolikt att de kollar dig. Har flugit från Amsterdam 4 gånger där alla mina kläder stank cannabis. Har aldrig blivit stoppad. Om man klär sig vettigt blir man aldrig stoppad av polis eller tullare.

För det andra om du nu skulle bli tagen är du i din fulla rätt att neka pissprov. Då kommer du få göra ett blodprov där spår av cannabis endast finns i ca 24 timmar från intaget. Så allt är förbannat lugnt för din del.
Citera
2011-01-19, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Först och främst är det extrem osannolikt att de kollar dig. Har flugit från Amsterdam 4 gånger där alla mina kläder stank cannabis. Har aldrig blivit stoppad. Om man klär sig vettigt blir man aldrig stoppad av polis eller tullare.

För det andra om du nu skulle bli tagen är du i din fulla rätt att neka pissprov. Då kommer du få göra ett blodprov där spår av cannabis endast finns i ca 24 timmar från intaget. Så allt är förbannat lugnt för din del.

Okej, men jag är fortfarande osäker på om det du säger att det finns kvar i 24 timmar i blodet verkligen bestämmer. För det jag fått fram efter att ha kollat upp lite här på nätet är att det kan finnas kvar i blodet upp till 1 månad ? Sen så har man ju rådfrågat polarna här i Sydney men alla säger ju fan olika och alla säger att det är lungt, och med min jäkla otur så är det nog inte så, haha
Citera
2011-01-19, 03:14
Medlem
Citat:
Okej, men jag är fortfarande osäker på om det du säger att det finns kvar i 24 timmar i blodet verkligen bestämmer. För det jag fått fram efter att ha kollat upp lite här på nätet är att det kan finnas kvar i blodet upp till 1 månad ? Sen så har man ju rådfrågat polarna här i Sydney men alla säger ju fan olika och alla säger att det är lungt, och med min jäkla otur så är det nog inte så, haha

Finns väll kvar i fettcellerna i upp till en månad, eller något liknande.
Citera
2011-01-19, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerra
Finns väll kvar i fettcellerna i upp till en månad, eller något liknande.

Exakt, och väger ju inte över särskilt givande till min fördel. Ingen som haft någon som upplevelse själv som dom kan dela med sig av? Alltså att dom rökt på tätt inpå en hemresa till Sverige.
Citera
2011-01-19, 03:29
Medlem
Tror du på helt allvar att du kommer åka fast för du har rökt cannabis??

Har du INGET på dig är det omöjligt för dom att ta fast dig. sen vadå hundar som sniffar till sig. har du meckat i väskan eller vadå?

Förövrigt brukar jag blejza på flygplatsen ;D innan jag åker. gjort de innan jag åkt till barcelona och norge
Citera
2011-01-19, 03:30
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:

Har du spår av cannabis i din väska så är det en annan sak, men det skrev du ingenting om. Jag har hade gräs i fickan och rökte som en dåre samma dag jag flög hem från Amsterdam, kom fram en hund på Arlanda och sniffade men den kände ingenting. Och så vitt jag vet så har de hundarna till ankomster, inte avgångar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in