2011-03-21, 00:22
Medlem
Steve McFists avatar
Någon som vet huruvida det är möjligt att sova hemma under GMU:n? Känns ju förjävligt att tvingas sova i logementet när man har tjejen bara någon kilometer bort. Detta förutsätter då att jag genomför GMU:n i min hemort, vilket jag hoppas.
2011-03-21, 00:24
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steve McFist
Någon som vet huruvida det är möjligt att sova hemma under GMU:n? Känns ju förjävligt att tvingas sova i logementet när man har tjejen bara någon kilometer bort. Detta förutsätter då att jag genomför GMU:n i min hemort, vilket jag hoppas.
logementet
2011-03-21, 00:25
Medlem
Steve McFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
logementet

Surt sa räven.

Under KMU då?
2011-03-21, 00:28
Medlem
jontäs avatar
Citat:

Surt sa räven.

Under KMU då?
logementet
2011-03-21, 00:29
Medlem
Steve McFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
logementet

Satfläsk.

Jag tackar ödmjukast för svaren.
2011-03-21, 01:19
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:

Under själva GMUn måste du säkerligen bo på logementet eftersom bäddning och annat dylikt ingår i själva grundutbildningen men under KMUn dvs, provanställningen får du såklart bo hos din flickvän. Du är inte TVUNGEN att bo på logementet under KMUn, det kan du/få göra om du inte hittat eget boende efter avslutad GMU. Bara Jontä som är trög.
(Fast rimligtvis så gör man väl det, eftersom det är en befattningsutbildning. Men du bestämmer själv)

EDIT: Trodde KMU var samma som provanställningen, men hade fel så tar tillbaka det jag skrev eftersom jag inte vet reglerna angående boendet under KMUn - my bad.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-21 kl. 01:56.
2011-03-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Under själva GMUn måste du säkerligen bo på logementet eftersom bäddning och annat dylikt ingår i själva grundutbildningen men under KMUn dvs, provanställningen får du såklart bo hos din flickvän. Du är inte TVUNGEN att bo på logementet under KMUn, det kan du/få göra om du inte hittat eget boende efter avslutad GMU. Bara Jontä som är trög.

KMU och provanställning är två skilda saker!
2011-03-21, 01:31
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
KMU och provanställning är två skilda saker!

huh?! Det är det väl ändå inte? KMU står ju för "kompleterande utbildning"
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-21 kl. 01:48.
2011-03-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
huh?! Det är det väl ändå? KMU står ju för "kompleterande utbildning"

Först gör alla GMU i 3 mån. Ska du efter den söka SOU eller OP måste du göra en KMU först (tror den är på 2 mån men kan vara 3, orkar inte kolla det nu).
Vill du bliv anställd GSS så söker du det direkt och då inleds anställningen med en befattningsutbildning/provanställning på 6 mån.
2011-03-21, 01:44
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Först gör alla GMU i 3 mån. Ska du efter den söka SOU eller OP måste du göra en KMU först (tror den är på 2 mån men kan vara 3, orkar inte kolla det nu).
Vill du bliv anställd GSS så söker du det direkt och då inleds anställningen med en befattningsutbildning/provanställning på 6 mån.

haha ja, jag såg det nu på FM hemsida bra du rättade mig där.
2011-03-21, 13:30
Medlem
tetras avatar
Jag har en liten svag åkomma av tinitus och har därför svårt för hörseltest. Fick ej göra lumpen för att jag inte klarade hörseltestet, kommer det hända samma sak på GMU testet eller tror ni jag kan säga att jag har tinitus och lösa det på något sätt?
2011-03-21, 13:40
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetra
Jag har en liten svag åkomma av tinitus och har därför svårt för hörseltest. Fick ej göra lumpen för att jag inte klarade hörseltestet, kommer det hända samma sak på GMU testet eller tror ni jag kan säga att jag har tinitus och lösa det på något sätt?
Jag har en kompis som hade tinnitus och var pansarskytte-sold. under sin värnplikt.
Försök att komma in. Men hoppas inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in