2011-02-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Jag fick ett mail av pliktverket där de sa att jag var 1 av 86 nominerade till 86 platser, till AMF1 igår i alla fall. Så antar att jag kommit in, men det låter dock väldigt skumt i och med att de skulle ha 95 platser och det var över 100 sökande. Men men.

Kom det bara eller hade du frågat om det?
2011-02-16, 14:29
Medlem
Citat:
Jag fick ett mail av pliktverket där de sa att jag var 1 av 86 nominerade till 86 platser, till AMF1 igår i alla fall. Så antar att jag kommit in, men det låter dock väldigt skumt i och med att de skulle ha 95 platser och det var över 100 sökande. Men men.

Hoppas inte de har hittat någon skit i min register och inte blir antagen nu. Men hade för mig att de sa att man skulle få reda på det runt månadsskiftet?
2011-02-16, 15:28
Medlem
Är det någon som vet om det är någon vad skillnaden är mellan Ingsoldat och Pionjärsoldat?
FM:s förklaring är lite luddig tycker jag.
2011-02-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
Några som har fått reda på om de har kommit in på GMU 2 än?

Japp, jag har kommit in. Jag har bara säkerhetskontrollen kvar, vilket inte blir några problem. Pratat med RM.
2011-02-16, 16:33
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hozhibo
Japp, jag har kommit in. Jag har bara säkerhetskontrollen kvar, vilket inte blir några problem. Pratat med RM.

Men det var då själva fan! Jag har pratat med RM och dom säger att dom inte kan tala om ifall man har kommit in eller inte för att säkerhetskontrollerna inte är klara än.. Så hur vet du att du har kommit in då?
2011-02-16, 16:53
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Är det någon som vet om det är någon vad skillnaden är mellan Ingsoldat och Pionjärsoldat?
FM:s förklaring är lite luddig tycker jag.

Ingsoldater gör allt mellan att röja terräng och bygga broar. Pionjärer spränger väggar, vägar, broar osv.
2011-02-16, 17:32
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Men det var då själva fan! Jag har pratat med RM och dom säger att dom inte kan tala om ifall man har kommit in eller inte för att säkerhetskontrollerna inte är klara än.. Så hur vet du att du har kommit in då?

Antagligen har de valt ut vilka som ska komma in och det sista de gör är en säkerhetskontroll. Failar någon den tar de in en av reserverna istället. Så är man nominerad och vet med sig att man inte finns i något register så har man ju en plats.
Jag tror, jag vet inte.
2011-02-16, 17:45
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Antagligen har de valt ut vilka som ska komma in och det sista de gör är en säkerhetskontroll. Failar någon den tar de in en av reserverna istället. Så är man nominerad och vet med sig att man inte finns i något register så har man ju en plats.
Jag tror, jag vet inte.

Var förvisso inget svar alls på min fråga...
2011-02-16, 17:48
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Jag tror, jag vet inte.

mackz0r har helt rätt! Jag har pratat med RM och de sade att så länge registret hos farbror blå är grönt så har jag kommit in. Så jag har kommit in De sade något i stil med att jag var "antagen på ordinarie plats av andra ordningen".
2011-02-16, 18:19
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:

Kontaktade du pliktverket först, eller fick du mailet ändå?

Jag har inte fått något mail så det blir till o ringa o kolla imorgon!
Spelar förvisso ingen roll, får bara vänta tre månader till om det nu skulle bli ett nej.. Synd att man redan har sagt upp sig från jobb bara om det blir så
2011-02-16, 18:55
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViGillarHinkar
Kontaktade du pliktverket först, eller fick du mailet ändå?

Jag har inte fått något mail så det blir till o ringa o kolla imorgon!
Spelar förvisso ingen roll, får bara vänta tre månader till om det nu skulle bli ett nej.. Synd att man redan har sagt upp sig från jobb bara om det blir så

Jag mailade dem ;>.
2011-02-16, 20:20
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Var förvisso inget svar alls på min fråga...

Jo, det var ett antagande svar på din fråga.
Du frågade hur hozhibo kan veta att han kommit in och jag svarade:
  • FM har valt vilka personer de vill ha genom att nominera dessa till utbildningen
  • resten blir reserver eller ej antagna
  • det enda som återstår är en säkerhetskontroll

Då hozhibo fick reda på att han är nominerad till utbildningen och då han vet att han inte finns med i polisregistret eller något liknande så kan han lista ut att han är antagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in