2011-01-27, 09:47
Medlem
Chazs avatar
Blir Marinbasen i Karlskrona på måndag! Sjukt spänd!
2011-01-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r

Jag fick själv en 6a, jag är övertygad om att det hade räckt med att säga att jag varit lagkapten i innebandy/fotboll så hade betyget blivit en 7a. Det var så jag uppfattade samtalet iaf. Dock håller jag med om att man sållar bort "skiten" så att säga.
Jag sa att inte sysslat med lagsporter, gubben sa att jag var lat och gav mig en 5a.

Vill man ha bra betyg ska man säga det dom vill höra helt enkelt, inte en chans att dom kollar upp om det är sant eller inte, såvida man inte säger att man är jaktpilot eller något annat galet.
2011-01-27, 13:49
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Jag sa att inte sysslat med lagsporter, gubben sa att jag var lat och gav mig en 5a.

Vill man ha bra betyg ska man säga det dom vill höra helt enkelt, inte en chans att dom kollar upp om det är sant eller inte, såvida man inte säger att man är jaktpilot eller något annat galet.

Ja, man kan säkert ljuga till sig mycket bättre betyg än så, tvivlar på att de kollar sånt. Trevlig gubben verkar vara f.ö. :P

Har iaf mönstrat nu
7 styrka
7 kondition
6 psyk
6 bef
5 iq-test

Preliminärt intagen amf1 strid. Var 66 som hade sökt av 95 platser tillgängliga. Gruppbefäl var det 24 som sökt av typ 15 platser.
2011-01-27, 14:34
Medlem
Citat:
Preliminärt intagen amf1 strid. Var 66 som hade sökt av 95 platser tillgängliga. Gruppbefäl var det 24 som sökt av typ 15 platser.

Tack för det, var nog några som undrade! Kanske ses där då!
2011-01-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ja, man kan säkert ljuga till sig mycket bättre betyg än så, tvivlar på att de kollar sånt. Trevlig gubben verkar vara f.ö. :P

Har iaf mönstrat nu
7 styrka
7 kondition
6 psyk
6 bef
5 iq-test

Antagningsprövade du idag?
2011-01-27, 15:15
Medlem
Kan man gå och mönstra men sedan tacka nej?

Jag vill se vilka resultat jag får. Ska försöka gå GMU utbildningen om 1 år exakt.
2011-01-27, 15:22
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:

Har iaf mönstrat nu
7 styrka
7 kondition
6 psyk
6 bef
5 iq-test

Sökte idag också.

6 styrka
7 kondition
8 psyk
8 bef
7 iq-test

Preliminärt antagen AMF1, Sjöstrid Soldat/Amfibie - GP901. Då var det 69/95 platser fyllda. Till AJB var det 26/75 som var fyllda.

Men då ses vi där då antar jag?
2011-01-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
Jag har inte fått något och jag ska också in på GMU...

Edit: På ING 2 alltså XD
Mig ringde dom faktist. På ING 2 för typ 3 dagar sen
2011-01-27, 15:34
Medlem
Citat:

Har iaf mönstrat nu
7 styrka
7 kondition
6 psyk
6 bef
5 iq-test

Bra jobbat!

När jag mönstrade blev jag preliminärt antagen som Gruppbefäl Jägarsoldat. Yrkesvägledaren på Pliktverket visade mig på dataskärmen att jag var sökande nr 29 utav 20 platser. Sen fick jag svaret (strax innan jul) att jag hade kommit in: "Du är antagen till grundläggande militär utbildning (GMU) i Försvarsmakten". Under det stod det bl.a.: Arbetsområde Jägare/SF Gruppbefäl/Armèn.

Min undran, är jag en av dom 20 som kommit in på gruppbefälsutbildningen när det står så? (förutsatt att allt går bra förstås). Eller tar dom beslut om vilka som ska gå gruppbefälsutb. efter gmu:n?
2011-01-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accs
Bra jobbat!

När jag mönstrade blev jag preliminärt antagen som Gruppbefäl Jägarsoldat. Yrkesvägledaren på Pliktverket visade mig på dataskärmen att jag var sökande nr 29 utav 20 platser. Sen fick jag svaret (strax innan jul) att jag hade kommit in: "Du är antagen till grundläggande militär utbildning (GMU) i Försvarsmakten". Under det stod det bl.a.: Arbetsområde Jägare/SF Gruppbefäl/Armèn.

Min undran, är jag en av dom 20 som kommit in på gruppbefälsutbildningen när det står så? (förutsatt att allt går bra förstås). Eller tar dom beslut om vilka som ska gå gruppbefälsutb. efter gmu:n?
Beslut tas EFTER gmu:n.
2011-01-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Beslut tas EFTER gmu:n.

Fan
2011-01-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accs
Fan
missförstå mig rätt. ifall du genomför gmu:n med bra resultat och engagemang så är du en av dom första som fm tittar på när de ska fylla platserna eftersom du placerades som preliminär där. dock ingen som helst garanti att få jobbet.
dessutom vad jag har förstått så har alla "jägar" förband extra prövningar innan någon form av anställning till jägarpositionerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in