Citat:
Ursprungligen postat av WER138
Du är tillräckligt politiskt korrekt för att med hull och hår svälja all skit som nu har nått Försvarsmakten. Visste du att kvinnor under mönstringen får hjälp av personer som under dagen följer med och instruerar? De låter sliddjuren göra om vissa test, och när jag var där så fick en kvinna göra om det där styrkelyftet säkert fem eller sex gånger, men det är väl vad du kallar rättvist?
Fram till mönstringen hade jag en positiv inställning till det svenska försvaret, men när jag såg hur blattar och kvinnor särbehandlades så blev jag fan sned. Om jag bestämmer mig för att ha någon som helst inblandning med Försvarsmakten i framtiden, då blir det HV för min del. Det kan vara gott att slippa låtsas bry sig om MENA-människor för ett par extra tusen i månaden med.
Fram till mönstringen hade jag en positiv inställning till det svenska försvaret, men när jag såg hur blattar och kvinnor särbehandlades så blev jag fan sned. Om jag bestämmer mig för att ha någon som helst inblandning med Försvarsmakten i framtiden, då blir det HV för min del. Det kan vara gott att slippa låtsas bry sig om MENA-människor för ett par extra tusen i månaden med.
Kanske känns tungt och tråkigt att du inte kom in men du behöver inte skylla på alla/allt annat! Inte direkt deras fel att din syn inte klarar av dem stridsbefattningarna du ville komma in på.
När jag mönstrade var det en tjej som inte klarade inskrivningsprovet och psykologen frågade om hon ville genomföra alla tester ändå, för att "testa på" så hon visste vad hon skulle gå igenom om hon nu sökte nästa år igen. Hon tackade ja till det och hade därför en yrkesvägledare med sig under testernas gång. Kanske var de det du såg och därför tror att ALLA kvinnor får den behandligen under prövningarna. Dra inte alla kvinnor över en kam utan ta reda på saker först. Jag är själv tjej.
Säger som dem andra: Även om du klarade de fysiska testerna så delar du ju uppenbarligen inte FM värdegrund, räcker med att läsa dina kommentarer här på fortumet. Räcker med att man läser kommentaren där du frågar om syntestet. Come on - get real.