2011-04-10, 20:56
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderalma
När får man hem brevet med mönstringstid? Börjar bli lite orolig

[angrymode]Men för helvete är det så jävla svårt att gå in på Rekryteringsmyndighetens hemsida och kolla? Dessutom är det en jävla massa som har ställt samma fråga!! Så jävla svårt kan det inte vara! Och bara för jag är så jävla snäll just nu så plockar jag fram länkhelvete åt dig och alla andra handlingsförlamande människor![/angrymode]

Här har du: http://rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/
2011-04-10, 21:03
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
[angrymode]Men för helvete är det så jävla svårt att gå in på Rekryteringsmyndighetens hemsida och kolla? Dessutom är det en jävla massa som har ställt samma fråga!! Så jävla svårt kan det inte vara! Och bara för jag är så jävla snäll just nu så plockar jag fram länkhelvete åt dig och alla andra handlingsförlamande människor![/angrymode]

Här har du: http://rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/

Hade helt seriöst inte sett det, men tack så mycket jävla pisshuvud.
2011-04-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Detta har säkert tagits upp innan men jag undrar om alla gör samma GMU och sen väljer inriktning eller väljer man inriktning först och sen är GMU annorlunda beroende på inriktning?

Alla gör samma GMU, oavsett inriktning. Däremot väljer du din inriktning innan GMU:n, och efter de 3 månaderna börjar din utbildning / provanställning där du tjänstgör som det du har valt som inriktning.
2011-04-11, 00:07
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderalma
Hade helt seriöst inte sett det, men tack så mycket jävla pisshuvud.

Och du kunde inte tänka så långt som att någon annan säkert har ställt samma fråga som du? Eller att det finns en sökfunktion?
2011-04-11, 00:11
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Och du kunde inte tänka så långt som att någon annan säkert har ställt samma fråga som du? Eller att det finns en sökfunktion?

Har aldrig förstått sökfunktionen
2011-04-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
Alla gör samma GMU, oavsett inriktning. Däremot väljer du din inriktning innan GMU:n, och efter de 3 månaderna börjar din utbildning / provanställning där du tjänstgör som det du har valt som inriktning.

Hej ! Kan meddela att det inte riktigt stämmer att GMU är exakt likadan för alla. Själva utbildningsupplägget ser exakt likadant ut, sen kommer du, om du t.ex. ligger inne vid ett jägarförband få en tuffare fys och etc. Samt tuffare tester efter GMU Men som sagt, själva utbildningen ser likadan ut. Sen kommer tuffheten variera lite grann vart du nu befinner dig

Sen efter de här tre månaderna av GMU gör du sedan "befattningstester", för att efter godkända sådana bli anställd som soldat i den befattningen du valt. Efter det börjar sedan ytterligare en utbildning inom den befattningen du valt på ca 11 månader (då är du anställd/provanställd)
2011-04-11, 16:06
Medlem
Hur lång tid tog det för er att få hem pin-koden?

Jag skickade in min ansökan i torsdags, börjar bli lite smått orolig nu.
2011-04-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramen
Hur lång tid tog det för er att få hem pin-koden?

Jag skickade in min ansökan i torsdags, börjar bli lite smått orolig nu.

Du har ju flera alternativ om du känner dig orolig. Typ kontakta dom? Jag kommer att gissa nu, men räkna med 1-2 veckor, har den inte kommit i slutet av denna vecka bör du kanske kontakta dom och titta så allt ser ut som det ska.

/Adrastus
2011-04-11, 18:17
Medlem
Befattningstester? Vi kommer börja jobba veckan efter gmu slutar
2011-04-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCRRON
Jahå!
Fick brev från Försvarsmakten om att jag inte är uttagen
Glöm det där
Helt fel av mig! Dom skickade ut brev om att jag blivit nekad GMU 1
2011-04-11, 21:13
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
Befattningstester? Vi kommer börja jobba veckan efter gmu slutar

Har ett par frågor.

Var det mkt löpträning, typ springa en mil eller så och gick du ner mkt i vikt?

Vad var medelåldern?
Är alla dina kamrater godkända på gmu?
2011-04-11, 21:16
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Har ett par frågor.

Var det mkt löpträning, typ springa en mil eller så och gick du ner mkt i vikt?

Vad var medelåldern?
Är alla dina kamrater godkända på gmu?
Jag har en följdfråga på löpgrejen, om man jämnför marsh med löp, vad var viktigast? Själv är jag en jävel på att gå långt med packning men är mindre bra på att springa långt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in