Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Spelar ingen roll ifall du slutar innan du tar anställning. Knarkare eller före detta knarkare är inget som passar i försvaret. Det handlar inte bara om att du är olämplig som soldat med droger i kroppen. Det handlar också om att du inte passar psykiskt som soldat i och med att du har tagit droger.
Antar att du sa att du står bakom försvarets värdegrund? Det betyder att du står för nolltolerans till droger. Är det bra att börja ett nytt jobb baserat på en lögn?
Svart på vitt, javisst.
Mitt psyke skulle jag säga är ett av de bättre. Tackar nej till koks o tjack ett antal ggr, jag dricker sällan, röker inte, det enda jag har uppskattat med jämna mellanrum är att röka på lite.. Om du nu tror att röka på är farligt och tom tkr att cannabis borde klassas som en drog så känner jag att jag inte ens behöver förklara ngt för dig då då jag anser att vi inte är på samma nivå när det gäller kunskap om ämnet.
"vi mot dom" smutsiga knarkarpundarna.. Är en bra beskrivning på hur många trångsynta svenskar ser på knarkare i dagsläget..