2011-01-15, 18:03
Medlem
Någon som vet om det är pissprov på samtliga i regementet eller om det är på personer vid misstanke? Och om dom ens har det under GMU:n?

Uppskattar seriösa svar och inte dömande svar..
2011-01-15, 18:14
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Någon som vet om det är pissprov på samtliga i regementet eller om det är på personer vid misstanke? Och om dom ens har det under GMU:n?

När jag började aspirantutbildningen så fick vi göra det vid den obligatoriska läkarkollen första dagen. Ingen aning vad de kollade för.
2011-01-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudarns_polare
När jag började aspirantutbildningen så fick vi göra det vid den obligatoriska läkarkollen första dagen. Ingen aning vad de kollade för.

När var detta? Nu e det ju GMU först sen provanställning så det kanske kan jämföras med då jag får göra min provanställning?
2011-01-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallen

inga dömande svar?...klart du måste ta någon drog eftersom du är orolig för de....klart de måste ta drogtest vid anställning annars kan ju en pundare få en ak i händerna vilket inte är lämpligt....
Senast redigerad av munzter 2011-01-15 kl. 19:23.
2011-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munzter
inga dömande svar?...klart du måste ta någon drog eftersom du är orolig för de....klart de måste ta drogtest vid anställning annars kan ju en pundare få en ak i händerna vilket inte är lämpligt....

tur då att jag kan välja att chilla med heroinet dåra
2011-01-15, 20:03
Medlem
Spelar det någon roll i fall det är drogtester? Tar du droger så har du inget i försvarsmakten att göra, så ge upp nu innan du kostar pengar för samhället.
2011-01-15, 20:32
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Spelar det någon roll i fall det är drogtester? Tar du droger så har du inget i försvarsmakten att göra, så ge upp nu innan du kostar pengar för samhället.

+1
2011-01-15, 20:51
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Håller med Pelle88. Skulle aldrig acceptera att jobba med en pundare..
2011-01-15, 20:57
Medlem
Tur då att jag hinner få rent piss tills dess då..
Thc är för övrigt inte beroendeframkallande så jag kan bara lägga ner det när jag vill.. Precis lagom till min anställning i försvaret
Senast redigerad av Lallen 2011-01-15 kl. 21:00.
2011-01-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Håller med Pelle88. Skulle aldrig acceptera att jobba med en pundare..

ne vem fan skulle de......
2011-01-15, 21:51
Medlem
Spelar ingen roll ifall du slutar innan du tar anställning. Knarkare eller före detta knarkare är inget som passar i försvaret. Det handlar inte bara om att du är olämplig som soldat med droger i kroppen. Det handlar också om att du inte passar psykiskt som soldat i och med att du har tagit droger.

Antar att du sa att du står bakom försvarets värdegrund? Det betyder att du står för nolltolerans till droger. Är det bra att börja ett nytt jobb baserat på en lögn?
2011-01-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Spelar ingen roll ifall du slutar innan du tar anställning. Knarkare eller före detta knarkare är inget som passar i försvaret. Det handlar inte bara om att du är olämplig som soldat med droger i kroppen. Det handlar också om att du inte passar psykiskt som soldat i och med att du har tagit droger.

Antar att du sa att du står bakom försvarets värdegrund? Det betyder att du står för nolltolerans till droger. Är det bra att börja ett nytt jobb baserat på en lögn?

Svart på vitt, javisst.
Mitt psyke skulle jag säga är ett av de bättre. Tackar nej till koks o tjack ett antal ggr, jag dricker sällan, röker inte, det enda jag har uppskattat med jämna mellanrum är att röka på lite.. Om du nu tror att röka på är farligt och tom tkr att cannabis borde klassas som en drog så känner jag att jag inte ens behöver förklara ngt för dig då då jag anser att vi inte är på samma nivå när det gäller kunskap om ämnet.

"vi mot dom" smutsiga knarkarpundarna.. Är en bra beskrivning på hur många trångsynta svenskar ser på knarkare i dagsläget..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in